Napisano 28 Kwiecień 200817 l Witam, mam taki problem. Od niedawna pracuje w max'ie i nigdy wcześniej nic nie robiłam na kościach. Zrobiłam takiego tulipanka (nie zwracajcie uwagi na teksturki i niedociągłości w modelowaniu, ale to jeden z pierwszych moich projektów) i chciałabym, zeby było przejście do otwartego kwiatka - o takiego... Mam problem, bo nie umiem dołączyć kości do jego szkieletu, nie mam pojęcia jak w połączyć ze sobą w jednym punkcie aż 9 kości (9 kosci bo jedna ma być od poruszania- powiedzmy, a 8 przypiętych do odpowiednich płatków) i jak je odpowiednio ustawić tak, aby sie rozsuwały i zsuwały sie taki sposób jak chce... pomocy Nie znam sie jeszcze dobrze na programie, wiec prosiłabym o dokładne wyjaśnieniem najlepiej z jakimiś miniaturkami screenów. Dzięki za pomoc...... Pozdrawiam
Napisano 28 Kwiecień 200817 l Szczegółow nie podam, bo nie używam maxa, ale taką animację lepiej zrobić nie używając kości. Osobiście umieściłbym tzw. Pivot Point płatków w jednym punkcie (tam, gdzie chcesz mieć połączone dziewięć kości) i następnie animowałbym sobie kąt obrotu płatków).
Napisano 28 Kwiecień 200817 l Zrób jedną kość np wzdłuż łodygi a potem kolejną od łodygi do końca płatka. Następnie jak będziesz chciała stworzyć kolejną kość to rysuj ją klikając na tą kość łodygi wtedy ta nowa będzie wyrastała z tego samego miejsca co ta pierwsza kość dla płatka. Możesz też stworzyć każdą kość oddzielnie dla każdego płatka a potem połączyć je hierarchią(trzecia ikonka od lewej na main toolbar) z kością poruszającą całym kwiatem. Musisz też wiedzieć że funkcję kości może spełniać każdy obiekt nawet spline. Tak jak radzi piotrek możesz animować bezpośrednio płatki tylko przesuń im pivoty w miejsce względem którego mają się obracać czyli nasada płatka. Później takie płatki połącz hierarchią z łodygą lub kością która nią porusza jeżeli taką stworzyłaś. Pozdro.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto