okobogee Napisano 28 Kwiecień 2008 Napisano 28 Kwiecień 2008 Witam, postaram sie wam przedstawic moj problem pewnie jest dla was nie trudny, ale nie wiem jak to zrealizowac. A metoda prób i błedów doprowadza mnie do nerwicy. A zatem sprawa wyglada tak : jak zrobic by nitka która jest ciałem nie prostym, posiadała otoczke wzdłuż własnej osi ( wykonanej z cienkiej blaszki ) . Na dodatek jak to nanies na wiekszą liczbe nitek np. na tkanine Wszystkim ogarnietym w temacie 3ds Wielkie dzieki!!!!!! Pozdrawiam.
Tomala Napisano 28 Kwiecień 2008 Napisano 28 Kwiecień 2008 Najpierw stwórz sobie tego spline'a wzdłuż którego ma się owijać blaszka. Następnie stwórz obiekt spring(create>dynamics objects> spring) i nadaj mu takie parametry jakie ma mieć ta owijka czyli ilość zawinięć wysokość i szerokość. Później do sprężyny dodaj mod path deform( nie patch deform) i klikając pick path wskaż w scenie linię którą wcześniej stworzyłeś. Ok sprężynka dostosowała się do kształtu linii( jak nie to wskaż odpowiednią oś na dole opcji tego modyfikatora). W opcjach mod. path deform możesz też pobawić się wartością stretch który odpowiada za rozciąganie obiektu wzdłóż linni co pozwoli uzyskać efekt płaskiej blaszki. Teraz włącz show end results on/off toggle i pobaw się ustawieniami sprężyny jeżeli np. wyszła za krótka i nie biegnie do końca wzdłuż linii to zwiększ jej wysokość.
troglodyta Napisano 29 Kwiecień 2008 Napisano 29 Kwiecień 2008 Ja z tego zrozumiałem, że chcesz mając splina dać mu grubość i żeby miał materiał jak blacha. Zaznaczasz wszystkie spliny i nadajesz im modyfikator renderable spline. Potem w material editor musisz stworzyć materiał blachy czy chromu i wrzucić na swoje nitki. Aha teraz dokładniej przeczytałem. Sposób Tomala jest bardziej trafny.
okobogee Napisano 29 Kwiecień 2008 Autor Napisano 29 Kwiecień 2008 Wielkie dzięki Tomala, wyszło i to suprer. !!!!!!! Pzdrawiam Okobogee
Rekomendowane odpowiedzi