Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, postaram sie wam przedstawic moj problem pewnie jest dla was nie trudny, ale nie wiem jak to zrealizowac. A metoda prób i błedów doprowadza mnie do nerwicy.

A zatem sprawa wyglada tak : jak zrobic by nitka która jest ciałem nie prostym, posiadała otoczke wzdłuż własnej osi ( wykonanej z cienkiej blaszki ) . Na dodatek jak to nanies na wiekszą liczbe nitek np. na tkanine

Wszystkim ogarnietym w temacie 3ds Wielkie dzieki!!!!!!

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Najpierw stwórz sobie tego spline'a wzdłuż którego ma się owijać blaszka.

Następnie stwórz obiekt spring(create>dynamics objects> spring) i nadaj mu takie parametry jakie ma mieć ta owijka czyli ilość zawinięć wysokość i szerokość.

Później do sprężyny dodaj mod path deform( nie patch deform) i klikając pick path wskaż w scenie linię którą wcześniej stworzyłeś. Ok sprężynka dostosowała się do kształtu linii( jak nie to wskaż odpowiednią oś na dole opcji tego modyfikatora). W opcjach mod. path deform możesz też pobawić się wartością stretch który odpowiada za rozciąganie obiektu wzdłóż linni co pozwoli uzyskać efekt płaskiej blaszki.

Teraz włącz show end results on/off toggle i pobaw się ustawieniami sprężyny jeżeli np. wyszła za krótka i nie biegnie do końca wzdłuż linii to zwiększ jej wysokość.

Napisano

Ja z tego zrozumiałem, że chcesz mając splina dać mu grubość i żeby miał materiał jak blacha. Zaznaczasz wszystkie spliny i nadajesz im modyfikator renderable spline. Potem w material editor musisz stworzyć materiał blachy czy chromu i wrzucić na swoje nitki.

 

Aha teraz dokładniej przeczytałem. Sposób Tomala jest bardziej trafny.

 

 




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności