Skocz do zawartości

afterburn-dym w ograniczonej powierzchni


palmer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pytanie do uzytkowinkow afterburn.

Pracuje na projektem lazienki i chcialem zrobic symulacje pary wodnej (mgielki) w kabinie prysznicowej. Bardzo fajnie w tej roli sprawdza sie afterburn.

Natrafilem jednak na maly problem.

 

Nie potrafie "zamknac" efektu symulacji w granicach mojej kabiny. Para wodna wychodzi poza szyby i sciany...dziwnie to wyglada. Moge zmieniac oczywiscie "emission icon" (rozmiarowo dokladnie jest taki jak kabina) jednak zwiekszone czasteczki rozchodza sie poza granice "emitera".

Gdy zmniejszam czasteczki, pozostaja one w granicach box'a "emitera" ale

wowcas para wyglada jak kulki sniegu.....

Czy ktos wie jak zamknac czasteczki w granicach "box'u"

 

Np. np. FumeFX mozna ustawic sciany jako "shell" i wtedy dym nie przedostanie sie poza ta granice....tutaj jednak nie widze podobnych opcji...

 

zalaczam testowy render

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

A słyszałeś o deflectorach? Create> space warps>deflectors> i któryś z nich chyba UdynaFlect daje możliwość wskazania obiektu bazowego. Od deflectorów odbijają się cząsteczki więc jak zrobisz deflectora z boxa o wymiarach kabiny prysznicowej to będziesz mógł je tam zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie umiem wybrac obiektu

Parameters-> pick object jest nieaktywne ...

 

(zaczynam dopiero bawic sie w czasteczki stad moje lamerskie pytania ...)

???

help

 

 

update: dziala pick object

nalezalo najpierw okreslic display icon size

 

ptania czesc 2

jak wybrac wiecej obiektow ???

chcialem zaznaczyc wszystkie 4 sciany jako deflectors ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kabina prysznicowa nie jest jednym obiektem to możesz albo ją skopiować i połączyć w jeden obiekt i użyć jako deflectora albo zrób nowy obiekt np z boxa i wstaw go do kabiny.

 

Pamiętaj że deflector to jest space warp więc żeby wszystko działało zaznacz emiter cząsteczek i kliknij bind to space warp a potem wciśnij h i wskaż deflector.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest ...bind (dzieki Temporal)

hmm

dziwne ....zaznaczam emiter i nie widzi mi w tabelce zadnego "space wrap'a" pomimo ze

boxa mam wybranego jako UDynaFlect....

 

hmmm

jeszcze raz przejde wszystkie kroki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz w scene explorer odznaczone wyświetlanie space warps bo jak masz deflectora w scenie i chcesz go podpiąć pod particle systems to nie ma **** we wsi musi sie udać.

 

A i nie wiem czy nie będziesz musiał odwrócić boxowi normali(mod normal> flip normal) jak akcja dzieje się w jego wnętrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uff...jestem

musialem wyjechac z domu na 2 godz ....

 

wracam do projektu ...

 

widze ze jakos moj box ktorego wstawilem do srodka kabiny za cholere nie chce stac sie deflectorem - pomimo ze dodaje go do UDynaFlect ...

Gdy wlaczam liste obiektow i odznaczam/zaznaczam wyswietlanie space wraps box wciaz jest wyswietlony - znaczy ze nie jest deflectorem....

 

...walcze dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczcie sami na screen

box_srodek - jest ustawiony jako deflector a w space wraps sie nie pokazuje

(chyba ze cos popierniczylem znowu)

 

nie moge dodawac obiektow , zaden nie staje sie "space wrap"

jednak gdy klikne na UDynaFlect to moge deflector narysowac na scenie ....

 

ustawilem na scenie kilka pojedynczych obiektow typu "deflector" - (obiekty

ktore tworzone sa po kliknieciu na ikone "deflector")

probuje teraz zrobic bind particle systems do stworzonych "deflectors" ale moge zrodlo czastek przypisac tylko do jednego deflector'a ....

...myslalem ze obstawie kabine do okola tymi deflectorami i czastki sie odbija ...a tu nic z tego...

:(

 

a moze te deflector's nie dzialaja z afterburn ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deflectors nie muszą działać z afterburnem ważne że działają na czasteczki.

Dlaczego w oknie select objects masz odznaczone wyświetlanie space warps?

Cząsteczki masz zbindować do UdynaFlect nie do boxa. W udynaFlect wstawiasz boxa jako bazę deflectora czyli w pick object wskaż boxa. Teraz kliknij na cząsteczki i potem na przycisk bind to space warp i wciśnij h. Z listy wybierz UdynaFlect tylko zaznacz w list types wyświetlanie space warps(bo na screenie masz odznaczone).

 

I wszystko działa tylko jak cząsteczki są w boxie to również odwróć mu wszystkie normale do środka tak jak pisałem wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAM DZIALA !

 

robilem blad .....

po kliknieciu na ikone UdynaFLect powinienem narysowac w ieporcie obiekt UDynaFlect

a ja tego nie robilem tylko wybieralem odrazu PickObiect ..

 

hah !!

 

ok dzialam dalej ....

uffffff

 

jak boxowi odwrocic normale ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leru ....

ale zes kolego dowalil od razu z grubej rury........

DZIALA geometry clipping !!!!

dzieki ...

 

nie wiem na jakiej zasadzie obcina mi moja chmure dokladnie w tym miejscu gdzie mam sciany ....ale dziala

 

 

 

Tomala

dziekuje slicznie za nauczenie mnie na czym polega sztuka ujazmiania czastek i deflactorow - zastosuje to w kolejnym moim projekcie

 

zalaczam dowod ze sie udalo

 

zycze milej nocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności