palmer Napisano 6 Maj 2008 Share Napisano 6 Maj 2008 Witam Mam pytanie do uzytkowinkow afterburn. Pracuje na projektem lazienki i chcialem zrobic symulacje pary wodnej (mgielki) w kabinie prysznicowej. Bardzo fajnie w tej roli sprawdza sie afterburn. Natrafilem jednak na maly problem. Nie potrafie "zamknac" efektu symulacji w granicach mojej kabiny. Para wodna wychodzi poza szyby i sciany...dziwnie to wyglada. Moge zmieniac oczywiscie "emission icon" (rozmiarowo dokladnie jest taki jak kabina) jednak zwiekszone czasteczki rozchodza sie poza granice "emitera". Gdy zmniejszam czasteczki, pozostaja one w granicach box'a "emitera" ale wowcas para wyglada jak kulki sniegu..... Czy ktos wie jak zamknac czasteczki w granicach "box'u" Np. np. FumeFX mozna ustawic sciany jako "shell" i wtedy dym nie przedostanie sie poza ta granice....tutaj jednak nie widze podobnych opcji... zalaczam testowy render Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 6 Maj 2008 Share Napisano 6 Maj 2008 A słyszałeś o deflectorach? Create> space warps>deflectors> i któryś z nich chyba UdynaFlect daje możliwość wskazania obiektu bazowego. Od deflectorów odbijają się cząsteczki więc jak zrobisz deflectora z boxa o wymiarach kabiny prysznicowej to będziesz mógł je tam zamknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 6 Maj 2008 Autor Share Napisano 6 Maj 2008 Tomala zaraz sprobuje deflectorow .. :) hope it will work Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 6 Maj 2008 Autor Share Napisano 6 Maj 2008 nie umiem wybrac obiektu Parameters-> pick object jest nieaktywne ... (zaczynam dopiero bawic sie w czasteczki stad moje lamerskie pytania ...) ??? help update: dziala pick object nalezalo najpierw okreslic display icon size ptania czesc 2 jak wybrac wiecej obiektow ??? chcialem zaznaczyc wszystkie 4 sciany jako deflectors ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 6 Maj 2008 Share Napisano 6 Maj 2008 Jak kabina prysznicowa nie jest jednym obiektem to możesz albo ją skopiować i połączyć w jeden obiekt i użyć jako deflectora albo zrób nowy obiekt np z boxa i wstaw go do kabiny. Pamiętaj że deflector to jest space warp więc żeby wszystko działało zaznacz emiter cząsteczek i kliknij bind to space warp a potem wciśnij h i wskaż deflector. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 6 Maj 2008 Autor Share Napisano 6 Maj 2008 wstawilem box'a do srodka kabiny (odznaczylem we wlasciwosciach zeby nie byl renderowany) nie moge teraz znalesc bind aby emiter podlaczyc do space wrap (box'a) ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 6 Maj 2008 Share Napisano 6 Maj 2008 bind'a masz obok ikonki select and link na tym pasku od skalowania rotejta itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 6 Maj 2008 Autor Share Napisano 6 Maj 2008 jest ...bind (dzieki Temporal) hmm dziwne ....zaznaczam emiter i nie widzi mi w tabelce zadnego "space wrap'a" pomimo ze boxa mam wybranego jako UDynaFlect.... hmmm jeszcze raz przejde wszystkie kroki ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 6 Maj 2008 Share Napisano 6 Maj 2008 Może masz w scene explorer odznaczone wyświetlanie space warps bo jak masz deflectora w scenie i chcesz go podpiąć pod particle systems to nie ma **** we wsi musi sie udać. A i nie wiem czy nie będziesz musiał odwrócić boxowi normali(mod normal> flip normal) jak akcja dzieje się w jego wnętrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 6 Maj 2008 Autor Share Napisano 6 Maj 2008 uff...jestem musialem wyjechac z domu na 2 godz .... wracam do projektu ... widze ze jakos moj box ktorego wstawilem do srodka kabiny za cholere nie chce stac sie deflectorem - pomimo ze dodaje go do UDynaFlect ... Gdy wlaczam liste obiektow i odznaczam/zaznaczam wyswietlanie space wraps box wciaz jest wyswietlony - znaczy ze nie jest deflectorem.... ...walcze dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 6 Maj 2008 Autor Share Napisano 6 Maj 2008 zobaczcie sami na screen box_srodek - jest ustawiony jako deflector a w space wraps sie nie pokazuje (chyba ze cos popierniczylem znowu) nie moge dodawac obiektow , zaden nie staje sie "space wrap" jednak gdy klikne na UDynaFlect to moge deflector narysowac na scenie .... ustawilem na scenie kilka pojedynczych obiektow typu "deflector" - (obiekty ktore tworzone sa po kliknieciu na ikone "deflector") probuje teraz zrobic bind particle systems do stworzonych "deflectors" ale moge zrodlo czastek przypisac tylko do jednego deflector'a .... ...myslalem ze obstawie kabine do okola tymi deflectorami i czastki sie odbija ...a tu nic z tego... :( a moze te deflector's nie dzialaja z afterburn ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 6 Maj 2008 Share Napisano 6 Maj 2008 Deflectors nie muszą działać z afterburnem ważne że działają na czasteczki. Dlaczego w oknie select objects masz odznaczone wyświetlanie space warps? Cząsteczki masz zbindować do UdynaFlect nie do boxa. W udynaFlect wstawiasz boxa jako bazę deflectora czyli w pick object wskaż boxa. Teraz kliknij na cząsteczki i potem na przycisk bind to space warp i wciśnij h. Z listy wybierz UdynaFlect tylko zaznacz w list types wyświetlanie space warps(bo na screenie masz odznaczone). I wszystko działa tylko jak cząsteczki są w boxie to również odwróć mu wszystkie normale do środka tak jak pisałem wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 6 Maj 2008 Autor Share Napisano 6 Maj 2008 MAM DZIALA ! robilem blad ..... po kliknieciu na ikone UdynaFLect powinienem narysowac w ieporcie obiekt UDynaFlect a ja tego nie robilem tylko wybieralem odrazu PickObiect .. hah !! ok dzialam dalej .... uffffff jak boxowi odwrocic normale ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 6 Maj 2008 Autor Share Napisano 6 Maj 2008 cholerne czasteczki wylaza znowu z box'a moze dlatego ze dalem im duzy radius .....???? ale tylko jak maja duzy radius wylada to ja fajna para wodna .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leru Napisano 6 Maj 2008 Share Napisano 6 Maj 2008 Zakładka rendering -> visiblity -> geometry clipping i po kłopocie ;) W AfterBurnie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 6 Maj 2008 Share Napisano 6 Maj 2008 Dobra to może jak zobaczysz to na własne oczy to uwierzysz że sie da: http://www.sendspace.pl/file/mvUdlAJC/ Edit: a już Ci działa ten deflector. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 6 Maj 2008 Autor Share Napisano 6 Maj 2008 Leru .... ale zes kolego dowalil od razu z grubej rury........ DZIALA geometry clipping !!!! dzieki ... nie wiem na jakiej zasadzie obcina mi moja chmure dokladnie w tym miejscu gdzie mam sciany ....ale dziala Tomala dziekuje slicznie za nauczenie mnie na czym polega sztuka ujazmiania czastek i deflactorow - zastosuje to w kolejnym moim projekcie zalaczam dowod ze sie udalo zycze milej nocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się