palmer Napisano 14 Maj 2008 Share Napisano 14 Maj 2008 Witam prosze o podpowiedz w kwestji ustawienia gestosc dymu / wielkosci czasteczek w afterburn. Chcialbym uzyskac efekt delikatnej mgielki z pary wodnej unaszacej sie nad wanna (no moze delikatnej to zbyt delikatne slowo ....po prostu fajna pare wodna wstawilem box z czasteczkami i probuje manipulowac ustawieniem wielkosci/opacity itp ale nie moge wciaz uzyskac efektu ktory mnie satysfakcjonuje. Popatrzcie na zalaczony screen ... 1. czasteczki sa male i wyraznie widac "kulki" - ustawienia opacity =0 2.powiekszylem czasteczki - efekt zdecydowanie lepszy (ale tylko w granicach box'a w ktorym afterburn sie rozchodzi widac efekt ktory chce uzyskac ...) dalej jedniak mam widoczne czasteczki ... .... wszelakie sugestje mile widziane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 14 Maj 2008 Share Napisano 14 Maj 2008 Tak na dobrą sprawę to nie musisz sięgać po afterburna żeby zrobić przyzwoity dym. W dziale tutoriale na głównej stronce max3d.pl znajdziesz kilka tutoriali o tworzeniu efektu dymu czy pary z użyciem samych cząsteczek i oczywiście odpowiedniego materiału dla nich. Np: http://www.max3d.pl/tut.php?id=273 http://www.max3d.pl/tut.php?id=250 Fajny tutek o robieniu chmur jest na 3dtotal w dziale tutoriale>3dsmax>creating 3dsmax clouds. nie daję linka bo na 3d total to nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leru Napisano 15 Maj 2008 Share Napisano 15 Maj 2008 (edytowane) Opacity w AfterBurnie? Density chyba :) Pobaw się density (tylko ostrożnie bo to dość czuły parametr, na poziomie setnych części wartości). Do tego Gain i Bias. Zmień wartości, zobacz co robią. Jeśli zmniejszasz density to automatycznie możesz do góry podciągnąć step size. Nie potrzeba wtedy super dokładnego efektu wolumetrycznego tymbardziej, że go coraz mniej widać, a się szybciej renderuje. Edytowane 15 Maj 2008 przez Leru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 15 Maj 2008 Autor Share Napisano 15 Maj 2008 Tomala wybralem afterburna dlatego iz moge uzyskac bardzo realistycznie wygladajacy efekt , pozostaje tylko kwestja zaznajomienia sie z tym pluginem ...(co wymaga czasu...:)) Leru dzieki - wlasnie testuje te parametry ....to jest chyba to o co mi chodzilo Opacity ustawialem w zakladce "shading" ...teraz widze ze lepsze efekty uzyskuje sie zmieniajac ustawienia w zakladce "noise animation" dzieki panowie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leru Napisano 15 Maj 2008 Share Napisano 15 Maj 2008 A ten opacity, o którym mówisz, nie tyczy się cieniowania? Zgaduję bo nie mam AfterBurna ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 15 Maj 2008 Autor Share Napisano 15 Maj 2008 szybki test teraz to przypomina pare wodna :) denisty:0.05 noise size:25 gain: 0.05 bias:0.07 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 15 Maj 2008 Autor Share Napisano 15 Maj 2008 jeszcze jedna probka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się