Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

prosze o podpowiedz w kwestji ustawienia gestosc dymu / wielkosci czasteczek w afterburn.

Chcialbym uzyskac efekt delikatnej mgielki z pary wodnej unaszacej sie nad wanna (no moze delikatnej to zbyt delikatne slowo ....po prostu fajna pare wodna

wstawilem box z czasteczkami i probuje manipulowac ustawieniem wielkosci/opacity itp ale nie moge wciaz uzyskac efektu ktory mnie satysfakcjonuje.

Popatrzcie na zalaczony screen ...

1. czasteczki sa male i wyraznie widac "kulki" - ustawienia opacity =0

2.powiekszylem czasteczki - efekt zdecydowanie lepszy (ale tylko w granicach box'a w ktorym afterburn sie rozchodzi widac efekt ktory chce uzyskac ...) dalej jedniak mam widoczne czasteczki ...

 

....

wszelakie sugestje mile widziane

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tak na dobrą sprawę to nie musisz sięgać po afterburna żeby zrobić przyzwoity dym.

W dziale tutoriale na głównej stronce max3d.pl znajdziesz kilka tutoriali o tworzeniu efektu dymu czy pary z użyciem samych cząsteczek i oczywiście odpowiedniego materiału dla nich.

Np:

http://www.max3d.pl/tut.php?id=273

http://www.max3d.pl/tut.php?id=250

 

Fajny tutek o robieniu chmur jest na 3dtotal w dziale tutoriale>3dsmax>creating 3dsmax clouds. nie daję linka bo na 3d total to nie działa.

Napisano

Opacity w AfterBurnie? Density chyba :) Pobaw się density (tylko ostrożnie bo to dość czuły parametr, na poziomie setnych części wartości).

 

Do tego Gain i Bias. Zmień wartości, zobacz co robią.

 

Jeśli zmniejszasz density to automatycznie możesz do góry podciągnąć step size. Nie potrzeba wtedy super dokładnego efektu wolumetrycznego tymbardziej, że go coraz mniej widać, a się szybciej renderuje.

Edytowane przez Leru

Napisano
  • Autor

Tomala

wybralem afterburna dlatego iz moge uzyskac bardzo realistycznie wygladajacy efekt , pozostaje tylko kwestja zaznajomienia sie z tym pluginem ...(co wymaga czasu...:))

 

Leru

dzieki - wlasnie testuje te parametry ....to jest chyba to o co mi chodzilo

Opacity ustawialem w zakladce "shading" ...teraz widze ze lepsze efekty uzyskuje sie zmieniajac ustawienia w zakladce "noise animation"

 

dzieki panowie !

Napisano

A ten opacity, o którym mówisz, nie tyczy się cieniowania?

 

Zgaduję bo nie mam AfterBurna ;)

Napisano
  • Autor

szybki test

teraz to przypomina pare wodna :)

 

denisty:0.05

noise size:25

gain: 0.05

bias:0.07

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności