Kholos Napisano 14 Maj 2008 Napisano 14 Maj 2008 witam ma taki maly problem. kupilem nareszcie nowy komputer zeby szybciej sie renderowalo w maxie. procek q9300 4 rdzenie 2,5mhz, 4gb ramu, 9600gt grafika. problem polega na tym ze wcale nie ma różnicy w czasie renderowania musze czekac po 2 albo 3h na render. moze mam cos zle ustawione w opcjach maxa?? czy jak pracuje na windowsie xp 32bitowym a nie na 64 to duzo jest roznica? jak ktos moze to niech napisze jak zwiekszyc wydajnosc renderingu. powiem jeszcze ze wszystkie inne aplikacje chodza bardzo szybko.
sanki Napisano 14 Maj 2008 Napisano 14 Maj 2008 a w czym renderujesz?? generalnie 64 bit ma wieksze mozliwosci obliczeniowe
hcpiter Napisano 15 Maj 2008 Napisano 15 Maj 2008 a jaki sprzet miales przed tym ? Jezeli masz 4 gb pamieci to lepiej przejdz na 64bit napewno jest szybciej w maxie chociaz nie przechodzac mozesz sprobowac ustawic zeby 32bit uzywal 4 gb ramu, jak sie nie myle to tadek zrobil taki tutorial :)
SYmek Napisano 15 Maj 2008 Napisano 15 Maj 2008 a jaki sprzet miales przed tym ? Jezeli masz 4 gb pamieci to lepiej przejdz na 64bit napewno jest szybciej w maxie chociaz nie przechodzac mozesz sprobowac ustawic zeby 32bit uzywal 4 gb ramu, jak sie nie myle to tadek zrobil taki tutorial :) 1. 32bitowy system wykorzysta max 3GB ramu (pół na pół dla systemu i aplikacji) i ani bita więcej. 2. 64bitowa architektura nie ma bezpośredniego wpływu na czasy renderingu. 3. Z praktycznego punktu widzenia czas pracy renderera w większej mierze zależy od Twoich kompetencji, niż sprzętu. pozdr., skk.
Kholos Napisano 15 Maj 2008 Autor Napisano 15 Maj 2008 renderuje w mental ray. wiem ze windows wykrywa mi tylko 3,25 gb pamieci ale ja chyba mam cos zle ustawione renderowaniem w maxie. zmieniacie jakos ustawienia fabryczne. na poczatku wybralem drivery to openGL. i nie wiem co jeszcze mozna zmienic.
Sebastian Ozga Napisano 15 Maj 2008 Napisano 15 Maj 2008 To, czy wybierzesz OpenGL, czy Direct, czy cokolwiek innego, to podczas renderingu nie ma znaczenia, bo to jest ustawienie dla viewportów. A co miałeś wcześniej? Scenka na pewno nie była zmieniana?
Kholos Napisano 15 Maj 2008 Autor Napisano 15 Maj 2008 nic nie zmienialem. przekopiowale z jednego kompa na drugi i na nowym dluzej sie robi. mysle ze mam jakos zle cos ustawione w maxie ale nie wiem co i jak zmienic.
Temporal Napisano 15 Maj 2008 Napisano 15 Maj 2008 Ale do renderowania to chyba maja znaczenie sam parametry w danym renderze. Rozdzialka, parametry GI, Antyaliasing i inne takie rzeczy. No jeszcze zostaje tez geometria obiektow oczywiscie.
griz Napisano 16 Maj 2008 Napisano 16 Maj 2008 3. Z praktycznego punktu widzenia czas pracy renderera w większej mierze zależy od Twoich kompetencji, niż sprzętu. pozdr., skk. Co mają kompetencje to czasu renderingu ? wiesz co oznacza słowo "kompetentny" http://www.google.pl/search?hl=pl&q=kompetentny przecierz to jasne ze czas rendera głownie zależy (w 90%) od posiadanego sprzetu Mogłbyś to zdanie jasniej sformułować ? ps. Kiedy obiło mi sie o uszy stwierdzenie w tv ze jak człowiek powie jakimiś mądrymi słowami to kazdy wierzy ze to co powiedział jest mądre i wogółe ...
masater Napisano 16 Maj 2008 Napisano 16 Maj 2008 a włącz w mentalu wykożystanie wielu wątków najpierw może ;) bo ustawienia renderera też są zapisywane, i skoro nie miałeś więcej rdzeni, to opcja ta może być wyłaczona. no i skoro masz "4 rdzenie 2,5mhz" to ja bym się fajerwerków nie spodziewał, nawet 80286 były szybsze ;) (gwoli ścisłości m - w układzie si oznacza przedrostek mili, a jak wiadomo nawet 2,5MHz (MegaHertzów) to bardzo mało, więc pewnie chodzi o 2,5GHz). A prawda taka, że umiejętne fakeowanie działa cuda z czasem renderingu, np u mnie na procach pokroju durnie 1,6 czy semprony 1,4
SYmek Napisano 16 Maj 2008 Napisano 16 Maj 2008 (edytowane) Co mają kompetencje to czasu renderingu ? wiesz co oznacza słowo "kompetentny" http://www.google.pl/search?hl=pl&q=kompetentny przecierz to jasne ze czas rendera głownie zależy (w 90%) od posiadanego sprzetu Mogłbyś to zdanie jasniej sformułować ? ps. Kiedy obiło mi sie o uszy stwierdzenie w tv ze jak człowiek powie jakimiś mądrymi słowami to kazdy wierzy ze to co powiedział jest mądre i wogółe ... O moich kompetencjach językowych nie rozmawiajmy, bo donikąd nas to nie zaprowadzi. Napisałem dokładnie: 3. Z praktycznego punktu widzenia czas pracy renderera w większej mierze zależy od Twoich kompetencji, niż sprzętu.Posiadanie wiedzy o programie i technikach, których się używa ma zasadnicze znaczenie dla czasu renderingu w przypadku standardowego środowiska pracy, którym dysponuje większość ludzi na tym forum - inaczej mówiąc praktycznie, a nie teoretycznie jak ma to miejsce w benchmarkach, bo w praktyce większość ludzi używa podobnego sprzętu i to umiejętności przesądzają o tym, czy ktoś liczy godzinę czy cztery godziny. Sprawny (kompetentny) człowiek od renderingu policzy scenę dwa razy szybciej (nawet na dwa razy wolniejszej maszynie) od nowicjusza zaopatrzonego w rakietę. Jaśniej nie potrafię. Edytowane 16 Maj 2008 przez SYmek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się