Napisano 14 Maj 200816 l witam ma taki maly problem. kupilem nareszcie nowy komputer zeby szybciej sie renderowalo w maxie. procek q9300 4 rdzenie 2,5mhz, 4gb ramu, 9600gt grafika. problem polega na tym ze wcale nie ma różnicy w czasie renderowania musze czekac po 2 albo 3h na render. moze mam cos zle ustawione w opcjach maxa?? czy jak pracuje na windowsie xp 32bitowym a nie na 64 to duzo jest roznica? jak ktos moze to niech napisze jak zwiekszyc wydajnosc renderingu. powiem jeszcze ze wszystkie inne aplikacje chodza bardzo szybko.
Napisano 15 Maj 200816 l a jaki sprzet miales przed tym ? Jezeli masz 4 gb pamieci to lepiej przejdz na 64bit napewno jest szybciej w maxie chociaz nie przechodzac mozesz sprobowac ustawic zeby 32bit uzywal 4 gb ramu, jak sie nie myle to tadek zrobil taki tutorial :)
Napisano 15 Maj 200816 l a jaki sprzet miales przed tym ? Jezeli masz 4 gb pamieci to lepiej przejdz na 64bit napewno jest szybciej w maxie chociaz nie przechodzac mozesz sprobowac ustawic zeby 32bit uzywal 4 gb ramu, jak sie nie myle to tadek zrobil taki tutorial :) 1. 32bitowy system wykorzysta max 3GB ramu (pół na pół dla systemu i aplikacji) i ani bita więcej. 2. 64bitowa architektura nie ma bezpośredniego wpływu na czasy renderingu. 3. Z praktycznego punktu widzenia czas pracy renderera w większej mierze zależy od Twoich kompetencji, niż sprzętu. pozdr., skk.
Napisano 15 Maj 200816 l Autor renderuje w mental ray. wiem ze windows wykrywa mi tylko 3,25 gb pamieci ale ja chyba mam cos zle ustawione renderowaniem w maxie. zmieniacie jakos ustawienia fabryczne. na poczatku wybralem drivery to openGL. i nie wiem co jeszcze mozna zmienic.
Napisano 15 Maj 200816 l To, czy wybierzesz OpenGL, czy Direct, czy cokolwiek innego, to podczas renderingu nie ma znaczenia, bo to jest ustawienie dla viewportów. A co miałeś wcześniej? Scenka na pewno nie była zmieniana?
Napisano 15 Maj 200816 l Autor nic nie zmienialem. przekopiowale z jednego kompa na drugi i na nowym dluzej sie robi. mysle ze mam jakos zle cos ustawione w maxie ale nie wiem co i jak zmienic.
Napisano 15 Maj 200816 l Ale do renderowania to chyba maja znaczenie sam parametry w danym renderze. Rozdzialka, parametry GI, Antyaliasing i inne takie rzeczy. No jeszcze zostaje tez geometria obiektow oczywiscie.
Napisano 16 Maj 200816 l 3. Z praktycznego punktu widzenia czas pracy renderera w większej mierze zależy od Twoich kompetencji, niż sprzętu. pozdr., skk. Co mają kompetencje to czasu renderingu ? wiesz co oznacza słowo "kompetentny" http://www.google.pl/search?hl=pl&q=kompetentny przecierz to jasne ze czas rendera głownie zależy (w 90%) od posiadanego sprzetu Mogłbyś to zdanie jasniej sformułować ? ps. Kiedy obiło mi sie o uszy stwierdzenie w tv ze jak człowiek powie jakimiś mądrymi słowami to kazdy wierzy ze to co powiedział jest mądre i wogółe ...
Napisano 16 Maj 200816 l a włącz w mentalu wykożystanie wielu wątków najpierw może ;) bo ustawienia renderera też są zapisywane, i skoro nie miałeś więcej rdzeni, to opcja ta może być wyłaczona. no i skoro masz "4 rdzenie 2,5mhz" to ja bym się fajerwerków nie spodziewał, nawet 80286 były szybsze ;) (gwoli ścisłości m - w układzie si oznacza przedrostek mili, a jak wiadomo nawet 2,5MHz (MegaHertzów) to bardzo mało, więc pewnie chodzi o 2,5GHz). A prawda taka, że umiejętne fakeowanie działa cuda z czasem renderingu, np u mnie na procach pokroju durnie 1,6 czy semprony 1,4
Napisano 16 Maj 200816 l Co mają kompetencje to czasu renderingu ? wiesz co oznacza słowo "kompetentny" http://www.google.pl/search?hl=pl&q=kompetentny przecierz to jasne ze czas rendera głownie zależy (w 90%) od posiadanego sprzetu Mogłbyś to zdanie jasniej sformułować ? ps. Kiedy obiło mi sie o uszy stwierdzenie w tv ze jak człowiek powie jakimiś mądrymi słowami to kazdy wierzy ze to co powiedział jest mądre i wogółe ... O moich kompetencjach językowych nie rozmawiajmy, bo donikąd nas to nie zaprowadzi. Napisałem dokładnie: 3. Z praktycznego punktu widzenia czas pracy renderera w większej mierze zależy od Twoich kompetencji, niż sprzętu.Posiadanie wiedzy o programie i technikach, których się używa ma zasadnicze znaczenie dla czasu renderingu w przypadku standardowego środowiska pracy, którym dysponuje większość ludzi na tym forum - inaczej mówiąc praktycznie, a nie teoretycznie jak ma to miejsce w benchmarkach, bo w praktyce większość ludzi używa podobnego sprzętu i to umiejętności przesądzają o tym, czy ktoś liczy godzinę czy cztery godziny. Sprawny (kompetentny) człowiek od renderingu policzy scenę dwa razy szybciej (nawet na dwa razy wolniejszej maszynie) od nowicjusza zaopatrzonego w rakietę. Jaśniej nie potrafię. Edytowane 16 Maj 200816 l przez SYmek
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto