Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam ma taki maly problem.

 

kupilem nareszcie nowy komputer zeby szybciej sie renderowalo w maxie.

procek q9300 4 rdzenie 2,5mhz, 4gb ramu, 9600gt grafika. problem polega na tym ze wcale nie ma różnicy w czasie renderowania musze czekac po 2 albo 3h na render. moze mam cos zle ustawione w opcjach maxa?? czy jak pracuje na windowsie xp 32bitowym a nie na 64 to duzo jest roznica? jak ktos moze to niech napisze jak zwiekszyc wydajnosc renderingu. powiem jeszcze ze wszystkie inne aplikacje chodza bardzo szybko.

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a jaki sprzet miales przed tym ? Jezeli masz 4 gb pamieci to lepiej przejdz na 64bit napewno jest szybciej w maxie chociaz nie przechodzac mozesz sprobowac ustawic zeby 32bit uzywal 4 gb ramu, jak sie nie myle to tadek zrobil taki tutorial :)

Napisano
a jaki sprzet miales przed tym ? Jezeli masz 4 gb pamieci to lepiej przejdz na 64bit napewno jest szybciej w maxie chociaz nie przechodzac mozesz sprobowac ustawic zeby 32bit uzywal 4 gb ramu, jak sie nie myle to tadek zrobil taki tutorial :)

 

1. 32bitowy system wykorzysta max 3GB ramu (pół na pół dla systemu i aplikacji) i ani bita więcej.

2. 64bitowa architektura nie ma bezpośredniego wpływu na czasy renderingu.

3. Z praktycznego punktu widzenia czas pracy renderera w większej mierze zależy od Twoich kompetencji, niż sprzętu.

 

pozdr.,

skk.

Napisano
  • Autor

renderuje w mental ray. wiem ze windows wykrywa mi tylko 3,25 gb pamieci ale ja chyba mam cos zle ustawione renderowaniem w maxie. zmieniacie jakos ustawienia fabryczne. na poczatku wybralem drivery to openGL. i nie wiem co jeszcze mozna zmienic.

Napisano

To, czy wybierzesz OpenGL, czy Direct, czy cokolwiek innego, to podczas renderingu nie ma znaczenia, bo to jest ustawienie dla viewportów. A co miałeś wcześniej? Scenka na pewno nie była zmieniana?

Napisano
  • Autor

nic nie zmienialem. przekopiowale z jednego kompa na drugi i na nowym dluzej sie robi. mysle ze mam jakos zle cos ustawione w maxie ale nie wiem co i jak zmienic.

Napisano

Ale do renderowania to chyba maja znaczenie sam parametry w danym renderze. Rozdzialka, parametry GI, Antyaliasing i inne takie rzeczy. No jeszcze zostaje tez geometria obiektow oczywiscie.

Napisano

3. Z praktycznego punktu widzenia czas pracy renderera w większej mierze zależy od Twoich kompetencji, niż sprzętu.

pozdr.,

skk.

Co mają kompetencje to czasu renderingu ? wiesz co oznacza słowo "kompetentny"

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=kompetentny

przecierz to jasne ze czas rendera głownie zależy (w 90%) od posiadanego

sprzetu

Mogłbyś to zdanie jasniej sformułować ?

 

 

ps. Kiedy obiło mi sie o uszy stwierdzenie w tv ze jak człowiek powie

jakimiś mądrymi słowami to kazdy wierzy ze to co powiedział jest mądre i wogółe ...

Napisano

a włącz w mentalu wykożystanie wielu wątków najpierw może ;) bo ustawienia renderera też są zapisywane, i skoro nie miałeś więcej rdzeni, to opcja ta może być wyłaczona. no i skoro masz "4 rdzenie 2,5mhz" to ja bym się fajerwerków nie spodziewał, nawet 80286 były szybsze ;) (gwoli ścisłości m - w układzie si oznacza przedrostek mili, a jak wiadomo nawet 2,5MHz (MegaHertzów) to bardzo mało, więc pewnie chodzi o 2,5GHz). A prawda taka, że umiejętne fakeowanie działa cuda z czasem renderingu, np u mnie na procach pokroju durnie 1,6 czy semprony 1,4

Napisano
Co mają kompetencje to czasu renderingu ? wiesz co oznacza słowo "kompetentny"

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=kompetentny

przecierz to jasne ze czas rendera głownie zależy (w 90%) od posiadanego

sprzetu

Mogłbyś to zdanie jasniej sformułować ?

 

 

ps. Kiedy obiło mi sie o uszy stwierdzenie w tv ze jak człowiek powie

jakimiś mądrymi słowami to kazdy wierzy ze to co powiedział jest mądre i wogółe ...

 

O moich kompetencjach językowych nie rozmawiajmy, bo donikąd nas to nie zaprowadzi.

 

Napisałem dokładnie:

3. Z praktycznego punktu widzenia czas pracy renderera w większej mierze zależy od Twoich kompetencji, niż sprzętu.
Posiadanie wiedzy o programie i technikach, których się używa ma zasadnicze znaczenie dla czasu renderingu w przypadku standardowego środowiska pracy, którym dysponuje większość ludzi na tym forum - inaczej mówiąc praktycznie, a nie teoretycznie jak ma to miejsce w benchmarkach, bo w praktyce większość ludzi używa podobnego sprzętu i to umiejętności przesądzają o tym, czy ktoś liczy godzinę czy cztery godziny.

 

Sprawny (kompetentny) człowiek od renderingu policzy scenę dwa razy szybciej (nawet na dwa razy wolniejszej maszynie) od nowicjusza zaopatrzonego w rakietę.

 

Jaśniej nie potrafię.

Edytowane przez SYmek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności