Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

...ale tym razem pod katem API

 

kwestia jest taka ze stoje przed zadaniem napisania czegos co by wspomagalo animacje postaci z uwzglednieniem fizyki, i jeszcze teraz moge wybrac software... pozniej juz nie... :/

 

mayke znam bo uzywalem do zabawy z 3D wiec jest mi niejako blizsza, do XSI podchodzilem 2 razy, ale nie moge sie przebic nawet przez interface uzytkownika. Skolei struktura sceny wydaje mi sie bardziej logiczna w XSI.

No i dokumentacja - niby w obu przypadkach jest calkiem niezly help, trudno jednak poza tym znalezc cos bardziej zaawansowanego co by wyczerpywalo temat (przynajmniej jesli chodzi o maye to jak do tej pory nie znalazlem). Z xsi nawet jeszcze nie szukalem...

 

macie moze doswiadczenie z API tych aplikacji? ktore jest bardziej przyjazne dla programisty? (szegolnie jesli chodzi wlasnie o interesujace mnie zagadnienia animacji...)

 

Nawet jakies dobre forum bylo by w tym przypadku duzym plusem!

 

 

(i nie chodzi mi o skrypty w melu czy pythonie, ale o C++ )

 

 

pozdr

 

kru

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wiele zależy, co tak naprawdę chcesz zrobić. Mówiąc najprościej, Maya została napisana tak, żeby być rajem dla programistów - tyle że było to +10 lat temu. Maya API, jej interface w Pythonie i cały MEL, świetnie się nadają do pisania skomplikowanych narzędzi, które wchodzą w interakcję ze sceną. Tyle, że jak mówię, sam model programowania niewiele ma wspólnego z elegancją nowoczesnych API i wcale się nie zmienił od swych początków. Alias a teraz Autodesk tak się boją, żeby nie zmieniać niczego w istniejącej biosferze, że nawet Python w Mai jest kopią MELa i nie wprowadza żadnych udogodnień.

 

XSI ma świetnie zaprojektowane, obiektowe API, ale tak naprawdę jest dużo bardziej ograniczające. Sama architektura nie pozwala Ci zrobić wielu rzeczy. Może coś się zmienia w tej chwili (+ XSI 6.0). No i z nowym ICE'em w XSI 7.0 mogłoby Ci być łatwiej, tyle że nie wiem (nikt nie wie ;) ) jaki będzie dostęp do tej technologii spod SDK.

 

w Houdinim większość tych rzeczy dostajesz na free w samej architekturze programu. Są banalnie łatwe w porównaniu z Mayą czy XSI. CHOPsy dostępne tu od 10 lat, pozwalają Ci wziąć dowolną animację i miksować ją (na podstawie skomplikowanych reguł a nie po prostu blending) z fizyką, czy dodawać seconadry motion z jakiejś symulacji do animacji ręcznej...

Houdini ma też bardzo dobrze napisane, obiektowe HDK.

 

EDIT: Tak gwoli formalności: w HDK możesz napisać nawet własna aplikację, która będzie działać niezależnie tak długo, jak będzie widzieć licencję Houdiniego.

Edytowane przez SYmek

Napisano

Całkowicie zgadzam się z symkiem co do Majki i XSI. Szczególnie ograniczenia w tym drugim potrafią byc bardzo bolesne. Jedną rzecz muszę zaliczyc na plus XSI, fantastyczny support.

Napisano
  • Autor

aha - dzieki za odpowiedzi

 

czyli podsumowujac - "tak źle, a tak niedobrze"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności