JackVasi Napisano 15 Maj 2008 Napisano 15 Maj 2008 Witam. Usiłuję uzyskać bardzo prosty efekt. Mianowicie wyrenderowałem sobie białe cząsteczki w 3dsMax'ie na czarnym tle. Ten render (animowany) chcę użyć jako maska przeźroczystości dla konkretnej warstwy. Wiem, że jest taka możliwość, ale szukałem w samych efektach, szukalem odpowiedzi w internecie i uznałem że jest to tak proste że w tutkach tego nie uczą, więc zwracam się z pytaniem tutaj. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
SYmek Napisano 15 Maj 2008 Napisano 15 Maj 2008 1. Możesz wykluczować cząsteczki za pomocą "Luma key" (tak to się chyba nazywa w AFX - nie jestem pewien). 2. Możesz też przekopiować jeden z kanałów RGB do alfy i zrobić zwykłą kompozycję. 3. ...albo pomnożyć warstwę, o którą Ci chodzi przez te cząsteczki (czyli nałożyć jedno na drugie w trybie "Multiply"). Sposobów jest bez liku.
JackVasi Napisano 15 Maj 2008 Autor Napisano 15 Maj 2008 (edytowane) ale ja chce aby w tam gdzie na wyrenderowanych cząsteczkach jest czarne, aby po sklejeniu było przezroczyste, a tam gdzie białe, by była konkretna warstwa z kompozycji. A jak skopiować np. Red jednej warstwy do Alpha drugiej? EDIT: Poradziłem sobie. Skorzystałem z opcji "Set Channels" Dziękuje za naprowadzenie na dobrą drogę :) Edytowane 15 Maj 2008 przez JackVasi
illy Napisano 15 Maj 2008 Napisano 15 Maj 2008 Na dole okna timeline masz ikonki, jedna z nich rozwija matte. Wrzucac docelowy footage, nad niego wrzucasz sobie te twoje czasteczki i wybierasz z matte plik czasteczek (luma, chroma czy tam inva) tutaj obrazek: licze na:
Rekomendowane odpowiedzi