Skocz do zawartości

[After Effects] Rastrowa maska alpha w After Effects.


JackVasi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Usiłuję uzyskać bardzo prosty efekt. Mianowicie wyrenderowałem sobie białe cząsteczki w 3dsMax'ie na czarnym tle. Ten render (animowany) chcę użyć jako maska przeźroczystości dla konkretnej warstwy. Wiem, że jest taka możliwość, ale szukałem w samych efektach, szukalem odpowiedzi w internecie i uznałem że jest to tak proste że w tutkach tego nie uczą, więc zwracam się z pytaniem tutaj. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

1. Możesz wykluczować cząsteczki za pomocą "Luma key" (tak to się chyba nazywa w AFX - nie jestem pewien).

2. Możesz też przekopiować jeden z kanałów RGB do alfy i zrobić zwykłą kompozycję.

3. ...albo pomnożyć warstwę, o którą Ci chodzi przez te cząsteczki (czyli nałożyć jedno na drugie w trybie "Multiply").

 

Sposobów jest bez liku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

ale ja chce aby w tam gdzie na wyrenderowanych cząsteczkach jest czarne, aby po sklejeniu było przezroczyste, a tam gdzie białe, by była konkretna warstwa z kompozycji. A jak skopiować np. Red jednej warstwy do Alpha drugiej?

 

EDIT: Poradziłem sobie. Skorzystałem z opcji "Set Channels" Dziękuje za naprowadzenie na dobrą drogę :)

Edytowane przez JackVasi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dole okna timeline masz ikonki, jedna z nich rozwija matte. Wrzucac docelowy footage, nad niego wrzucasz sobie te twoje czasteczki i wybierasz z matte plik czasteczek (luma, chroma czy tam inva)

 

tutaj obrazek:

th_luma.jpg

 

licze na: reputation.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności