JackVasi Napisano 15 Maj 2008 Share Napisano 15 Maj 2008 Witam. Usiłuję uzyskać bardzo prosty efekt. Mianowicie wyrenderowałem sobie białe cząsteczki w 3dsMax'ie na czarnym tle. Ten render (animowany) chcę użyć jako maska przeźroczystości dla konkretnej warstwy. Wiem, że jest taka możliwość, ale szukałem w samych efektach, szukalem odpowiedzi w internecie i uznałem że jest to tak proste że w tutkach tego nie uczą, więc zwracam się z pytaniem tutaj. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SYmek Napisano 15 Maj 2008 Share Napisano 15 Maj 2008 1. Możesz wykluczować cząsteczki za pomocą "Luma key" (tak to się chyba nazywa w AFX - nie jestem pewien). 2. Możesz też przekopiować jeden z kanałów RGB do alfy i zrobić zwykłą kompozycję. 3. ...albo pomnożyć warstwę, o którą Ci chodzi przez te cząsteczki (czyli nałożyć jedno na drugie w trybie "Multiply"). Sposobów jest bez liku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JackVasi Napisano 15 Maj 2008 Autor Share Napisano 15 Maj 2008 (edytowane) ale ja chce aby w tam gdzie na wyrenderowanych cząsteczkach jest czarne, aby po sklejeniu było przezroczyste, a tam gdzie białe, by była konkretna warstwa z kompozycji. A jak skopiować np. Red jednej warstwy do Alpha drugiej? EDIT: Poradziłem sobie. Skorzystałem z opcji "Set Channels" Dziękuje za naprowadzenie na dobrą drogę :) Edytowane 15 Maj 2008 przez JackVasi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illy Napisano 15 Maj 2008 Share Napisano 15 Maj 2008 Na dole okna timeline masz ikonki, jedna z nich rozwija matte. Wrzucac docelowy footage, nad niego wrzucasz sobie te twoje czasteczki i wybierasz z matte plik czasteczek (luma, chroma czy tam inva) tutaj obrazek: licze na: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi