Jump to content

Błędne cieniowanie/Złe teksturowanie


wdarek

Recommended Posts

Witam :)

Piszę projekt z grafiki w OpenGL i muszę przygotować sobie modele, które później wczytam. Ponieważ jestem początkujący w 3ds max znalazłem gotowy model i postanowiłem przekształcić go do własnych potrzeb. Niestety pojawił się problem jak na załączonym obrazku :)

 

Połowa ściany jest dobrze pokryta materiałem, a druga (dodam, że jest to ten sam obiekt) ciemna, niezależnie od kąta/strony z której spoglądam na ścianę. Problem ten występuje również po wczytaniu modelu do mojego programu w OpenGL. Plik eksportuję do .obj, materiały zapisywane są w .mtl.

 

Mam nadzieję, że znajdzie się jakiś sposób na rozwiązanie mojego problemu.

 

z góry dziękuję i pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Być może normale polygonów są tam odwrócone spróbuj je w editable poly zaznaczyć i odwrócić. Jest do tego jakaś opcja flip normals albo coś w tym stylu.

Edited by Tomala
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy