Napisano 17 Maj 200816 l Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu nowy i tak prawdę mówiąc jestem nowy w 3ds maxie. Od zawsze interesowała mnie grafika komputerowa i kiedyś chciałbym się tym zajmować zawodowo (patrząc na prace innych to pewnie nie mam szans) Do rzeczy mam 3ds maxa od 2 tygodni i staram się coś w nim kombinować. To jest moja pierwsza praca wykonana w czasie wolnym od pracy. Więc proszę was o krytykę bądź dobre rady. Jeszcze raz wielkie dzięki. Pozdrawiam. link do sceny : http://img529.imageshack.us/img529/8271/scenkajx9.jpg
Napisano 17 Maj 200816 l Jak na 2 tygodnie to jest całkiem nieźle, ja takich wypasów nie robiłem po 2 tygodniach :) Pracuj i oby tak dalej, sukcesywnie.
Napisano 17 Maj 200816 l Autor używam v-raya 1.5 ale tak prawdę mówiąc nie znam zbyt wielu jego ustawien więc eksperymentuje.
Napisano 17 Maj 200816 l No faktycznie. Nowi coraz szybciej sie ucza. CHciales porad, a wiec: staraj sie wiecej sam modelowac, nie kozystac z gotowych geometrii; przyzwyczajaj sie do mysli ze ustawienie swiatla, sceny, rendera itd. zajmuje czesto tyle samo czasu co sam modeling; jezeli chcesz to pokazac innym, to przed modelowaniem naszkicuj sobie cos konkretnego, na kartce lub w glowie; nie idz na kompromis z maxem, modeluj realizujac zamiary - jezeli nie umiesz to naucz sie; jezeli sam nie dajesz rady poradzic sobie z problemem - po metodzie prob i bledow wertuj google, potem pytaj nas; nie czekaj na gotowe rozwiazania, bo w ten sposob nie zapamiatasz co do czego i po co jest; pamietaj ze to hobby zje duzo twego czasu. A no i oczywiscie: Myślę, że to oszczędzi irytacji wielu użytkownikom lubiącym pisać "poszukaj na google.pl" itp. Kompletny opis funkcji vray'a, wiele przykładów: http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/ Jeżeli twój problem dalej jest nie do rozwiązania pomimo informacji zawartych w powyższym linku, załóż odrębny wątek. Edytowane 17 Maj 200816 l przez deshu
Napisano 17 Maj 200816 l Autor pierwsza krytyka :( moze i dobrze. Naprawde dopiero raczkuje wiec przepraszam ale nie potrafie inaczej to wy jestescie profesjonalistami. Ja czekam na propozycje od was jakies rady. No i krytyke tez oczywiscie. Dzieki :)
Napisano 17 Maj 200816 l To co napisal Deshu powinno sie wytatulowac sobie na wnetrzu powiek jak sie zaczyna w 3d :) Co do krytyki: - vraya poprostu nie widac, takie oswietlenie i materialy osiagnol bys w scanline 5 lat temu. - modele proste, widac ze powstaly z podstawowych bryl i paru modyfikatorow typu extrude. Ogolnie szalenstwa nie ma, ale jak na 2 tygodnie spedzone z maxem jako hobby po pracy to juz jest cos. Tak jak deshu pisal, have no mercy :) wez sobie obiekt, najlepiej maly, taki co mozna do reki wziasc, obadac, zobaczyc w roznym oswietleniu. I proboj oddac go w 3d jak nalepiej. Oczywiscie pierw spedz troche czasu na poznawaniu maxa. Zwlaszcza polecam tematy polymodeling i global illumination na poczatek :) powodzenia
Napisano 17 Maj 200816 l deshu zapodal fajnym linkiem do spot3d i tam masz wszystko o vray'u juz pomijajac moj tutek widniejacy w podpisie xD
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto