Skocz do zawartości

Dziwny problem z 'PHASE' & mesh


Alaster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nie jestem super zaawansowanym grafikiem, robie sobie w MAXie tak rekreacyjnie. Czasem cos nie wychodzi, a czasem tak - tylko wtedy gdy jedna rzecz mnie denerwuje, a nie moge rozgryzc to szlag mnie trafia ;/

 

Jest taka opcja PHASE. np po dodaniu fire efect albo po dodaniu modyfikatora wave - wtedy modyfikujemy tym szybkosc poruszania/animowania fali. I mam z tym problem: jak zrobic zeby ruchy tej fali byly jednostajne? Bo mi ciagle wychodzi takie 'jednostajnie super przyspieszone" ;/

 

Przyklad1: mam 100 klatek -> od 0 do 100: W klatce 0 PHASE=0, w klatce 100 PHASE=10. No i ta fala nie rusza sie jednostajnie. Idzie powoli, zaraz szybko a za moment pedzi, by kilka klatek przed 100 zwolnic.

Przyklad2: mam 100 klatek -> od 0 do 100: W klatce 0 PHASE=9, w klatce 100 PHASE=10. (pomyslalem ze wartosc jest duza, lecz malo sie zmienia to nie bedzie tak pedzilo, a przyspieszenie bedzie niezauwazalne) No i fala ta ledwo sie wlecze, ledwo zipie...

 

Jak ustawic PHASE, by falowanie bylo jednostajne a NIE 'jednostajnie przyspieszone' ? Zeby nie zwiekszalo predkosci tylko spokojnie sie ruszalo? Prosze o pomoc :(

Edytowane przez Alaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Przykładowe rozwiązanie dla efektu fire:

-Wejdź do track view(Graph editor>trackview-dope sheet

-po lewej stronie okna rozwiń pozycję environment i potem fire

-dla efektu fire zaznacz parametr phase i teraz na graficznej reprezentacji czasu po prawej stronie zaznacz pierwszy klucz i kliknij na niego prawym ustaw dla niego takie przejścia:

trackju6.jpg

-to samo zrób dla drugiego klucza animacji a bedzie ona jednostajna czyli jak masz animację parametru phase od 0 do 10 przez sto klatek to dla klatki dziesiątej będzie to 1 a dla 90- 9. Pozdro.

Odnośnik do komentarza