Skocz do zawartości

Dziwny problem z 'PHASE' & mesh


Alaster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nie jestem super zaawansowanym grafikiem, robie sobie w MAXie tak rekreacyjnie. Czasem cos nie wychodzi, a czasem tak - tylko wtedy gdy jedna rzecz mnie denerwuje, a nie moge rozgryzc to szlag mnie trafia ;/

 

Jest taka opcja PHASE. np po dodaniu fire efect albo po dodaniu modyfikatora wave - wtedy modyfikujemy tym szybkosc poruszania/animowania fali. I mam z tym problem: jak zrobic zeby ruchy tej fali byly jednostajne? Bo mi ciagle wychodzi takie 'jednostajnie super przyspieszone" ;/

 

Przyklad1: mam 100 klatek -> od 0 do 100: W klatce 0 PHASE=0, w klatce 100 PHASE=10. No i ta fala nie rusza sie jednostajnie. Idzie powoli, zaraz szybko a za moment pedzi, by kilka klatek przed 100 zwolnic.

Przyklad2: mam 100 klatek -> od 0 do 100: W klatce 0 PHASE=9, w klatce 100 PHASE=10. (pomyslalem ze wartosc jest duza, lecz malo sie zmienia to nie bedzie tak pedzilo, a przyspieszenie bedzie niezauwazalne) No i fala ta ledwo sie wlecze, ledwo zipie...

 

Jak ustawic PHASE, by falowanie bylo jednostajne a NIE 'jednostajnie przyspieszone' ? Zeby nie zwiekszalo predkosci tylko spokojnie sie ruszalo? Prosze o pomoc :(

Edytowane przez Alaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Przykładowe rozwiązanie dla efektu fire:

-Wejdź do track view(Graph editor>trackview-dope sheet

-po lewej stronie okna rozwiń pozycję environment i potem fire

-dla efektu fire zaznacz parametr phase i teraz na graficznej reprezentacji czasu po prawej stronie zaznacz pierwszy klucz i kliknij na niego prawym ustaw dla niego takie przejścia:

trackju6.jpg

-to samo zrób dla drugiego klucza animacji a bedzie ona jednostajna czyli jak masz animację parametru phase od 0 do 10 przez sto klatek to dla klatki dziesiątej będzie to 1 a dla 90- 9. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

OOOoooo nooo!!!! Dzieki dziala ;)

Sam to chyba w zyciu bym do tego nie doszedl... Dziekuje :)

 

A tak jeszcze podepne sie do tematu... jak to lecialo: mam mesha ktory jest juz polaczony z bipedem i ladnie sie rusza, ale chce dodac mu cos do reki, ze np trzyma to w rece i moze tym ruszac. Tak zeby bylo jakos polaczone z meshem, a "jakby" nie bylo jego czescia. )tzn jakos tak, zeby przy ruchu koscia zostawalo przy dloni mesha a nic innego sie z tym nie dzialo)

 

kiedys tak juz robilem ale mi sie zapomnialo ;/

Edytowane przez Alaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz połączyć taki obiekt np z kością dłoni za pomocą hierarchii (select and link trzecie od lewej na majn toolbar).

Raz umieszczasz przedmiot w dłoni potem łączysz i pozostanie on "przytwierdzony" do kości dłoni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności