Napisano 23 Maj 200816 l Witam. Chciałem ostatnio zaokrąglić troszke swoj model... dałem mu MeshSmooth'a lecz zaokrąglone zostało wszystko, równiez z krawędziamia które powinny zostać ostre. Dowiedziałem się ze model trzeba podzielić na smoothing groups, ale pytanie jak.... zaznaczam sobie kilka poly... przechodze do Smooth naciska grupe 1, po czym wracam do Editable poly, zaznaczam kolejne... przechodzę do Smooth klikam 2 grupę, a ta 1-wsza już znika :/ Był bym wdzięczny za wyjaśnienie działania tej opcji. ps. dysponuję 3DS MAX 8 Biblia, w ktorej powinno być to opisane, lecz za chiny nie moge znaleść, równie zadowolony bedę z podania nr. strony :) Pozdrawiam :)
Napisano 23 Maj 200816 l jak masz editable poly, przejdz do edycji poligonow, i tam na dole, w poligon propeties bedizesz mial smoothinggroups! poustawiasz sobie jakie grupy ktore poligony maja miec, i to wszystko! nei pamietam czy MS działa ze SG, ale TurboSmooth napewno
Napisano 23 Maj 200816 l tak czy siak czescie pod MS'a poprostu odpowiednia sie siatke tworzy a nie smooth grupy
Napisano 23 Maj 200816 l SG sa bardzo ograniczone i nie wszystkie modele mozna wygladzic, pozatym super ostre kawedzie sa niemodne, najlepiej operowac na siatce tak zeby ms robil ostre, albo wogole bez ms :)
Napisano 23 Maj 200816 l tadek nie mow ze modelujesz jakis skomplikowany obiekt np postac i niezageszczasz MS tylko recznie dodajesz te polygony i ukladasz?
Napisano 23 Maj 200816 l postac to nie ale niektore rzeczy naprawde sie latwiej i szybciej robi bez ms, nawet organike, jakies drzewka itp, nie wspominajac juz o oszczednosci ramu i czasu renderu :)