Napisano 25 Maj 200816 l Witam Chciałem zrobić sobie w miarę realistyczną firankę do kuchni ale niestety coś mi to nie wychodzi a tutoriale mniej więcej na ten temat to nie bardzo mi wychodzą albo są nie takie jak potrzebuje. Moglibyście mi poradzić jak najlepiej wymodelować firankę taką typową i najlepiej żeby materiał też był taki "dziurawy". Pozdrawiam
Napisano 25 Maj 200816 l Hmm... Nie znam się zbyt dobrze jeszcze na grafice 3D, ale ja bym zastosował na obiekcie jakąś mapę naśladującą firankę, przerobiłbym na czarno-biały i wrzuciłbym do slotu opacity w materiałach. Słyszałem także że, ładne firanki wychodzą na NURBS'ach, ale tego jeszcze nie próbowałem.
Napisano 25 Maj 200816 l Autor No tak to w sumie też można ale niestety to nie nada firance tych takich fal a materiał z firanką to strasznie trudno znaleźć ;]. Przydałaby się porada jak wymodelować taką falującą firankę tak żeby wyglądała dość realistycznie tak jak tu http://www.evermotion.org/tutorials/mich/. Pozdrawiam
Napisano 25 Maj 200816 l Fale i dziury robisz niezależnie, fale możesz np. zrobić splina i go ekstruodwać, albo Plane z wave modifier, albo ręcznie. Do tekstury możesz użyć np. coś z tąd, i zrobić tak jak napisał Deep Blue. http://cgtextures.com/textures.php?t=browse&q=23436
Napisano 25 Maj 200816 l Autor Wielkie dzięki wam obojga tylko został problem z górną częścią firanki ponieważ nad tymi wzorkami firanki jest już normalnie dziurkowane bez wzorków itp i nie mogę znaleźć tej części.
Napisano 26 Maj 200816 l szybko i wygodnie zrobisz ładną firankę przy pomocy Reactora. ciekawy tutorial - podstawy Reactora Pozdrawiam i życzę powodzenia