Heads Hunter Napisano 25 Maj 2008 Share Napisano 25 Maj 2008 Hej znacie może jakiś dobry sposób na zrobienie skrzydeł? Robię smoka według blueprintu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 25 Maj 2008 Share Napisano 25 Maj 2008 Jeżeli takie skrzydła jak myślę to na pewno łatwiej je będzie zrobić w płaskim położeniu a później obrócić i przytwierdzić do smoka. Co do samego modelingu to możesz zacząć od narysowania liniami siatki i dodania modyfikatora surface potem ewentualnie shell i podmodelować to co ma być grubsze od błony miedzy "palcami?". 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Heads Hunter Napisano 25 Maj 2008 Autor Share Napisano 25 Maj 2008 Już całkiem nieźle posługuje się 3ds Maxem. Ale z modyfikatorem Surface spotkałem się tylko w jednym tutorialu i jeszcze zabardzo nie wiem o co chodzi. Mógłbyś mi tak ogólnie bardziej szczegółowo nakreślić co powinienem robić? Z góry dzięki za pomoc. Już masz u mnie do respa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 25 Maj 2008 Share Napisano 25 Maj 2008 Z modyfikatorem surface chodzi o to ze on tworzy polygony na siatce zbudowanej np z linii ale żeby powstał polygon linie myszą tworzyć trójkąty albo czworokąty ale już nie n-gony. Wybierasz sobie line z panelu create>shapes i rysujesz np. obrys skrzydeł. Pamiętaj żeby klikać tam gdzie mają być vertexy na siatce jak będziesz rysował pierwszą linię. Jak już ją narysujesz to w panelu modify w editable spline przechodzisz do edycji vertexów i za pomocą funkcji create line kontynuujesz rysowanie linii. I teraz najważniejsza sprawa włącz sobie przyciąganie do vertexów bo jak będziesz rysował kolejną część linii siatki to w miejscach gdzie linie się przecinają vertexy obu linii muszą się idealnie pokrywać. Jak będziesz chciał je przesunąć to zaznacz obydwa czy tam więcej obszarem zaznaczenia i dopiero przesuwaj. Jak np stwierdzisz że gdzieś na linii brakuje vertexa to możesz go dodać funkcją refine(w trybie edycji vertex oczywiście). Jak już narysujesz siatkę skrzydeł to wtedy dodajesz mod surface i powstają polygony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Heads Hunter Napisano 28 Maj 2008 Autor Share Napisano 28 Maj 2008 Troche mi z Surface nie wychodziło więc posatnowiłem zrobić innym spsobem i wyszło mi nawet całkiem nieźle. Tylko że mam kolejny probelm. Już zrobiłem tą bardziej zieloną część skrzydła ale mam problem z tą błoną między skrzydłem właściwym a tułowiem. Chodzi mi o tę część która jest zakreślona na czerwono. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldx Napisano 28 Maj 2008 Share Napisano 28 Maj 2008 Może to ci pomoże http://www.zivcg.com/creatutorial.html 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Heads Hunter Napisano 28 Maj 2008 Autor Share Napisano 28 Maj 2008 Dzięki ale wolałbym żeby mi ktoś dał jakąs radę pozatym już po swojemu zaczął i nie chce zaczynać od początku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GerL@nT Napisano 28 Maj 2008 Share Napisano 28 Maj 2008 (edytowane) Więc... skasuj poligony wzdłuż ramienia, tam gdzie ma być błona (tak jak na załączonym rysunku), potem przeciągnij przytrzymując shift edge'y które były wokół wykasowanych polygonów (rysunek), a potem to już tylko target weld i ręczne przestawianie:) Mam nadzieję że pomogłem... Edytowane 29 Maj 2008 przez GerL@nT 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GerL@nT Napisano 28 Maj 2008 Share Napisano 28 Maj 2008 Nie wiem czemu to takie szare jest... zaznacz to co napisałem powyżej i przeczytaj sobie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GerL@nT Napisano 29 Maj 2008 Share Napisano 29 Maj 2008 I jak, wyszło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Heads Hunter Napisano 30 Maj 2008 Autor Share Napisano 30 Maj 2008 Wreszcie udało mi się ukończyć smoka tylko jeszcze detale i będzie dobrze. Tylko mam jeszcze jeden problem. Jak oteksturować model? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 30 Maj 2008 Share Napisano 30 Maj 2008 a konkretniej? z czym problem? bo oteksturowac to szerokie pojecie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Heads Hunter Napisano 31 Maj 2008 Autor Share Napisano 31 Maj 2008 Pomijając na chwilę texturowanie. Przed chwilą chciałem otworzyć mój model smoka a tu mi wyskakuje okienko z napisem: "File Open Failed.... (ścieżka do modelu). Moglibyście mi powiedzieć co sie stało jeszcze dzisiaj otwierałem i było wszystko w porządku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bialas Napisano 31 Maj 2008 Share Napisano 31 Maj 2008 Najwyraźniej źle zamknąłeś plik, kopię powinieneś mieć w Autoback. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Heads Hunter Napisano 31 Maj 2008 Autor Share Napisano 31 Maj 2008 Dzięki za pomoc. Już traciłem nadzieję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Heads Hunter Napisano 31 Maj 2008 Autor Share Napisano 31 Maj 2008 Macie może jakiś pomysł na zrobienie łusek? Oczywiście wszyscy dostają do respa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GerL@nT Napisano 31 Maj 2008 Share Napisano 31 Maj 2008 Za pomocą ZBrusha... a pokaż tego smoka:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 31 Maj 2008 Share Napisano 31 Maj 2008 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=44383 zobaxcz ostatnia stronę Tego niue pisał tomala tylko jego najtrzeźwiejszy kumpel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Heads Hunter Napisano 31 Maj 2008 Autor Share Napisano 31 Maj 2008 Pokaże jak skończe wszystko od A do Z :Poprostu chciałbym pokazać efekt końcowy. Mam już Zbrusha tylko nie wiem jak importować model z maxa do Zbrusha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GerL@nT Napisano 31 Maj 2008 Share Napisano 31 Maj 2008 To było w tutkach KLICKA... zaraz poszukam:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GerL@nT Napisano 31 Maj 2008 Share Napisano 31 Maj 2008 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=35770 Są nawet 2 lekcje o importowaniu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Heads Hunter Napisano 1 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 1 Czerwiec 2008 (edytowane) Dzieki. Tylko mam jeszcze jeden problem. Gdy chce połączyć błonę skrzydła z tułowiem biorę target weld zaznaczam vertex na skrzydle który chce połączyć z tułowiem a następnie biorę vertex który jest na tułowiu. I tu pojawia się problem otóż po sprawnie zaznaczonym vertexie na skrzydle chce kliknąć na vertex na tułowiu tylko że ten vertex na tułowiu nie chce sie połączyć (nie pojawia się krzyżak sygnalizujący wykrycie vertexa) Oczywiście wszystko wczęśniej zostało zaattachowane. Oczywiście target weld działa wtedy gdy chcę połączyć dwa vertexy na tej samej płaszczyźnie. Przez co po turbo smoothie ta błona wygląda jak oderwana od tułowia. Edytowane 1 Czerwiec 2008 przez Heads Hunter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 2 Czerwiec 2008 Share Napisano 2 Czerwiec 2008 pokaz screena z zaznaczeniem tego miejsca bo tak trudno stwierdzic choc wedlug mnie to w tych miejsach gdzie chcesz lacycz masz jakies poly a nie dziure i dlatego target weld nie dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Heads Hunter Napisano 9 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 9 Czerwiec 2008 Mam jeszcze jedno pytanie co do smoka. Chodzi mi o kończyny a dokładnie o palce. Moglibyście mi powiedzieć jak po zrobieniu nogi i stopy zrobić palce? Podzielić stopę na załóźmy cztery poligony i ekstrudować? Może są jakieś lepsze pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 9 Czerwiec 2008 Share Napisano 9 Czerwiec 2008 Przygotowujesz miejsce na palce w stopie powiedzmy po sześć vertexów na przyłączenie jednego palca potem robisz sobie np cylinder o podstawach sześciokąta i z niego modelujesz palec po czym kopiujesz go i każdy palec indywidualnie zmieniasz żeby nie były identyczne i weldujesz w miejscach gdzie są miejsca na palce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gomez Napisano 9 Czerwiec 2008 Share Napisano 9 Czerwiec 2008 Powymadrzam sie troche. Kiedys tez zastanawialem sie jak cos tam zrobic, moze tu przeciac a moze tam? A jak bedzie zle? Jak przestalem sie zastanawiac nad takimi pierdolami to dopiero zobaczylem jakis postep i zaczalem modelowac. Idz na zywiol ;) Jesli chodzi o target weld - mam 2 pomysly, pomiedzy wertexami powinna byc krawedz zeby zadzialalo, inaczej musisz uzyc collapse lub weld i zwiekszyc treshold, albo masz dwa rozne obiekty i musisz je polaczyc w jeden - attach. Musisz kombinowac, probowac roznych rzeczy, na tym to polega i nie mozesz sie tlumaczyc ze nie znasz maxa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi