Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 25
  • Wyświetleń 5,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeżeli takie skrzydła jak myślę to na pewno łatwiej je będzie zrobić w płaskim położeniu a później obrócić i przytwierdzić do smoka. Co do samego modelingu to możesz zacząć od narysowania liniami siatki i dodania modyfikatora surface potem ewentualnie shell i podmodelować to co ma być grubsze od błony miedzy "palcami?".

Napisano
  • Autor

Już całkiem nieźle posługuje się 3ds Maxem. Ale z modyfikatorem Surface spotkałem się tylko w jednym tutorialu i jeszcze zabardzo nie wiem o co chodzi. Mógłbyś mi tak ogólnie bardziej szczegółowo nakreślić co powinienem robić? Z góry dzięki za pomoc. Już masz u mnie do respa.

Napisano

Z modyfikatorem surface chodzi o to ze on tworzy polygony na siatce zbudowanej np z linii ale żeby powstał polygon linie myszą tworzyć trójkąty albo czworokąty ale już nie n-gony.

Wybierasz sobie line z panelu create>shapes i rysujesz np. obrys skrzydeł. Pamiętaj żeby klikać tam gdzie mają być vertexy na siatce jak będziesz rysował pierwszą linię. Jak już ją narysujesz to w panelu modify w editable spline przechodzisz do edycji vertexów i za pomocą funkcji create line kontynuujesz rysowanie linii. I teraz najważniejsza sprawa włącz sobie przyciąganie do vertexów bo jak będziesz rysował kolejną część linii siatki to w miejscach gdzie linie się przecinają vertexy obu linii muszą się idealnie pokrywać. Jak będziesz chciał je przesunąć to zaznacz obydwa czy tam więcej obszarem zaznaczenia i dopiero przesuwaj. Jak np stwierdzisz że gdzieś na linii brakuje vertexa to możesz go dodać funkcją refine(w trybie edycji vertex oczywiście).

Jak już narysujesz siatkę skrzydeł to wtedy dodajesz mod surface i powstają polygony.

Napisano
  • Autor

Troche mi z Surface nie wychodziło więc posatnowiłem zrobić innym spsobem i wyszło mi nawet całkiem nieźle. Tylko że mam kolejny probelm. Już zrobiłem tą bardziej zieloną część skrzydła ale mam problem z tą błoną między skrzydłem właściwym a tułowiem. Chodzi mi o tę część która jest zakreślona na czerwono.finalskinhl1.jpg

Napisano

Więc... skasuj poligony wzdłuż ramienia, tam gdzie ma być błona (tak jak na załączonym rysunku), potem przeciągnij przytrzymując shift edge'y które były wokół wykasowanych polygonów (rysunek), a potem to już tylko target weld i ręczne przestawianie:) Mam nadzieję że pomogłem...

Edytowane przez GerL@nT

Napisano

Nie wiem czemu to takie szare jest... zaznacz to co napisałem powyżej i przeczytaj sobie:)

Napisano
  • Autor

Wreszcie udało mi się ukończyć smoka tylko jeszcze detale i będzie dobrze. Tylko mam jeszcze jeden problem. Jak oteksturować model?

Napisano
  • Autor

Pomijając na chwilę texturowanie. Przed chwilą chciałem otworzyć mój model smoka a tu mi wyskakuje okienko z napisem: "File Open Failed.... (ścieżka do modelu). Moglibyście mi powiedzieć co sie stało jeszcze dzisiaj otwierałem i było wszystko w porządku.

Napisano

Najwyraźniej źle zamknąłeś plik, kopię powinieneś mieć w Autoback.

Napisano
  • Autor

Pokaże jak skończe wszystko od A do Z :Poprostu chciałbym pokazać efekt końcowy.

 

Mam już Zbrusha tylko nie wiem jak importować model z maxa do Zbrusha.

Napisano
  • Autor

Dzieki. Tylko mam jeszcze jeden problem. Gdy chce połączyć błonę skrzydła z tułowiem biorę target weld zaznaczam vertex na skrzydle który chce połączyć z tułowiem a następnie biorę vertex który jest na tułowiu. I tu pojawia się problem otóż po sprawnie zaznaczonym vertexie na skrzydle chce kliknąć na vertex na tułowiu tylko że ten vertex na tułowiu nie chce sie połączyć (nie pojawia się krzyżak sygnalizujący wykrycie vertexa) Oczywiście wszystko wczęśniej zostało zaattachowane. Oczywiście target weld działa wtedy gdy chcę połączyć dwa vertexy na tej samej płaszczyźnie. Przez co po turbo smoothie ta błona wygląda jak oderwana od tułowia.

Edytowane przez Heads Hunter

Napisano

pokaz screena z zaznaczeniem tego miejsca bo tak trudno stwierdzic choc wedlug mnie to w tych miejsach gdzie chcesz lacycz masz jakies poly a nie dziure i dlatego target weld nie dziala

Napisano
  • Autor

Mam jeszcze jedno pytanie co do smoka. Chodzi mi o kończyny a dokładnie o palce. Moglibyście mi powiedzieć jak po zrobieniu nogi i stopy zrobić palce? Podzielić stopę na załóźmy cztery poligony i ekstrudować? Może są jakieś lepsze pomysły?

Napisano

Przygotowujesz miejsce na palce w stopie powiedzmy po sześć vertexów na przyłączenie jednego palca potem robisz sobie np cylinder o podstawach sześciokąta i z niego modelujesz palec po czym kopiujesz go i każdy palec indywidualnie zmieniasz żeby nie były identyczne i weldujesz w miejscach gdzie są miejsca na palce.

Napisano

Powymadrzam sie troche. Kiedys tez zastanawialem sie jak cos tam zrobic, moze tu przeciac a moze tam? A jak bedzie zle? Jak przestalem sie zastanawiac nad takimi pierdolami to dopiero zobaczylem jakis postep i zaczalem modelowac. Idz na zywiol ;)

 

Jesli chodzi o target weld - mam 2 pomysly, pomiedzy wertexami powinna byc krawedz zeby zadzialalo, inaczej musisz uzyc collapse lub weld i zwiekszyc treshold, albo masz dwa rozne obiekty i musisz je polaczyc w jeden - attach. Musisz kombinowac, probowac roznych rzeczy, na tym to polega i nie mozesz sie tlumaczyc ze nie znasz maxa :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności