QbisieQ Napisano 27 Maj 2008 Share Napisano 27 Maj 2008 Sprawa wygląda tak: Robiłem sobie średniowieczny domek w maxie, doszedłem do momentu gdzie już modelowanie było chyba skończone i wziąłem się za texturki. Gdy już miałem otexturowane z połowę sceny wyskoczył błąd o treści mniej więcej takiej: Wystąpił błąd i aplikacja zostanie zamknięta...i pytanie czy chce zapisać to co do tej pory zrobiłem. No to kazałem zapisać i otworzyłem scenę z folderu autoback. Ku mojemu zdziwieniu na renderze dwa boxy nie miały textur mimo, że wcześniej miały i mimo że w vievporcie wyglądały jakby były z texturami. Ale że nałożenie textury to nie problem więc postanowiłem to właśnie uczynić i zonk. Gdy chce wczytac odpowiedniego jpg'a jako mapę do textury, wówczas wyświetla się błąd ,,Memory error". Zaraz zaczniecie pisac że brakuje mi ramu ale wcześniej były wczytane te textury, poza tym przy tym modelu nie może być mowy o braku pamięci. Próbowałem nawet zmieniać nazwy i rozszerzenia jpg'ów i nic.Natomiast gdy otwieram nowa scenę i chce nałożyć te jpgi to nie ma problemu. O co chodzi ? Help ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas Napisano 27 Maj 2008 Share Napisano 27 Maj 2008 Odpowiedź zawiera się w twoim pytaniu:) "Memory error"... Model może być i prosty, ale nałożone textury też RAM zżerają. kiedyś miałem ten sam problem, i skończyło się chyba na tym, że musiałem użyć jpg zamiast tiff (ale widzę, że i tak używasz jpgów). Na początek spróbuj wyłączyć wyświetlanie textur w viewportach )o ile już tego nie zrobiłeś). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się