Napisano 2 Luty 200421 l przy tworzeniu tej ławicy ryb skorzystałem z funkcji scatter ale pojawił sie pewien problem - mianowicie distribution obiect jest nieprzezroczysty. jak mozna to zmienić?
Napisano 2 Luty 200421 l Autor dołączam obrazek i wyjasniam krok po kroku jak zrobiłem te ławice: 1) wymodelowanie ryby 2) wykrzywiony prostopadłoscian (jako distribution obiect) 3) modifier scatter, source to ta rybka potem gdy zaznaczam obiekt scatter (czyli te 30 kopii rybek) to zaznaczony mam takze skopiowany prostopadloscian i nie moge odznaczyc opcji renderable (bo gdy to zrobie to nie widac takze ryb)
Napisano 2 Luty 200421 l w zakladce dispaly masz opcje Hide Distribution Object..zaznacz to i wtedy nie powinien renderowac distr. obj.
Napisano 2 Luty 200421 l hmm wydaje mi sie ze scatter nie jest najlepszym wydajnosciowo pomyslem :|. Nie probowales poprostu zrobic ilus tam kopi tej rybki ?? albo przynajmniej jesli juz scatter jest to do Edit Poly czy Mesh i pracuj dalej nad tym bo max ciagle bedzie rozmieszczal te rybki na obiekcie zamiast ich traktowac juz jako ROZMIESZCZONE RYBKI. Pozatym lawica jak plynie to napewno sie tez chociaz troche ruszja rybki w jej wnetrzu (variations :P) zatem do animacji scatter raczej Ci nie pomoze.
Napisano 2 Luty 200421 l Autor lero nie wiem czy dobrze cie zrozumiałem ale chodzi ci o to ze rybki będą tylko na powierzchni prostopadłoscianu? jesli tak to jest opcja rozmieszczania volume (czyli w całej przestrzeni obiektu)
Napisano 2 Luty 200421 l nie, mi chodzi o totalne wyeleminowanie SCATTER gdyz poprostu jest zbyt mocozerne. Lepiej bedzie pewnie jesli sam rozmiescisz recznie rybki i pozniej je bedzie jako jeden obiekt animowal lub uzyjesz scatter i dalej (po zamianie rybek na Editable Poly albo Mesh) pracowac na nich jako jeden obiekt.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto