mkk3a Napisano 2 Luty 2004 Napisano 2 Luty 2004 przy tworzeniu tej ławicy ryb skorzystałem z funkcji scatter ale pojawił sie pewien problem - mianowicie distribution obiect jest nieprzezroczysty. jak mozna to zmienić?
kulexy Napisano 2 Luty 2004 Napisano 2 Luty 2004 szkoda ze niema zadnego obrazka :( moze by bylo latwiej..
kozioo Napisano 2 Luty 2004 Napisano 2 Luty 2004 We właściwościach obiektu (PPM -> properties)odznacz \"renderable\"
mkk3a Napisano 2 Luty 2004 Autor Napisano 2 Luty 2004 dołączam obrazek i wyjasniam krok po kroku jak zrobiłem te ławice: 1) wymodelowanie ryby 2) wykrzywiony prostopadłoscian (jako distribution obiect) 3) modifier scatter, source to ta rybka potem gdy zaznaczam obiekt scatter (czyli te 30 kopii rybek) to zaznaczony mam takze skopiowany prostopadloscian i nie moge odznaczyc opcji renderable (bo gdy to zrobie to nie widac takze ryb)
dirty Napisano 2 Luty 2004 Napisano 2 Luty 2004 w zakladce dispaly masz opcje Hide Distribution Object..zaznacz to i wtedy nie powinien renderowac distr. obj.
Leru Napisano 2 Luty 2004 Napisano 2 Luty 2004 hmm wydaje mi sie ze scatter nie jest najlepszym wydajnosciowo pomyslem :|. Nie probowales poprostu zrobic ilus tam kopi tej rybki ?? albo przynajmniej jesli juz scatter jest to do Edit Poly czy Mesh i pracuj dalej nad tym bo max ciagle bedzie rozmieszczal te rybki na obiekcie zamiast ich traktowac juz jako ROZMIESZCZONE RYBKI. Pozatym lawica jak plynie to napewno sie tez chociaz troche ruszja rybki w jej wnetrzu (variations :P) zatem do animacji scatter raczej Ci nie pomoze.
mkk3a Napisano 2 Luty 2004 Autor Napisano 2 Luty 2004 lero nie wiem czy dobrze cie zrozumiałem ale chodzi ci o to ze rybki będą tylko na powierzchni prostopadłoscianu? jesli tak to jest opcja rozmieszczania volume (czyli w całej przestrzeni obiektu)
Leru Napisano 2 Luty 2004 Napisano 2 Luty 2004 nie, mi chodzi o totalne wyeleminowanie SCATTER gdyz poprostu jest zbyt mocozerne. Lepiej bedzie pewnie jesli sam rozmiescisz recznie rybki i pozniej je bedzie jako jeden obiekt animowal lub uzyjesz scatter i dalej (po zamianie rybek na Editable Poly albo Mesh) pracowac na nich jako jeden obiekt.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się