Skocz do zawartości

Scena 3D: mój przyszły pokój


Wegorz91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie na tym forum, jestem tu nowym użytkownikiem i chciałbym wraz z moimi chęciami i waszą pomocą osiągnąć cel, czyli wymodelować "mój przyszły pokój". Ponieważ zbliżają się wakacje za jakiś miesiąc biorę się do roboty, czyli gruntowego remontu ( malowanie, meble rtv itp )

 

Jest pełna dowolność w projekcie ponieważ meble będą na zamówienie i z projektem będzie łatwiej osiągnąć ostateczny wygląd pokoju.

 

Oto początek pracy :

 

screen3.jpg

 

screen.jpg

 

Na razie wymodelowałem ściany, okno i drzwi które jeszcze nie są do końca skończone.

 

Chciałbym się teraz zapytać czy mniej więcej dobrze zacząłem modelować, ponieważ to moja pierwsza scena z architektury. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale na początku nie ustawiłem sobie jednostki i np zarys pokoju jest 390x275cm a ja zrobiłem bez cm czyli robiąc boxy po prostu 390, 275 itp można tak zostawić ?

 

 

Proszę o pomoc i jakiekolwiek rady , pracę będę aktualizował wraz z postępami

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Wegorz91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

@heaven Tak masz racje jest tak dokładnie wycięte(okno i drzwi), spróbuje to uratować

 

Co do jednostek to chyba nic nie trzeba nic przeliczać, po prostu ustaliłem sobie że 100 to 100 cm

 

Taka ciekawostka co do tego że mój pokój wydaje się mały :

 

screen4.jpg

 

żółty box : 300x100x20 cm a drugi po prostu 300x100x20, i dlatego też tak robię bez jednostek bo pokój mi się mały wydawał choć dalej tak twierdze jak TheCapo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tej wielkości to mój pokój też na początku wydawał się mały. Lecz jak robisz z proporcjami wszystko to meble również bez problemu się zmieszczą i pokój nie będzie się wydawał mały. Pozdro i życze miłej roboty.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jek dokładnie to wyglada ale ja bym to zrobił z boxa. Trzeba pobawić się chamferwm. w odpowiednih miejscach go po robić a potem extrudować jak się nie myle. Ogólnie nie jest to proste. Rury oczywiście z cylindra po robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to nic do oceniana nie ma :)

Choć jak ja bym już coś zmienił to właśnie drzwi.... jeśli chcesz jakiś modern styl, to te co są na obrazku powyżej totalnie nie pasują.

 

Czy ten "trójkąt" pomiędzy ściana a sufitem jest faktycznie?? jeśli nie to wywal jak najszybciej... poco sobie przestrzeń ograniczać.

 

Co do zaokrąglania box'ów..... jeśli to tylko box'y wybierz sobie z listy extended primitives - "chamfer box" i po kłopocie.... po za tym wtedy masz szybszą kontrole nad proporcją box'a i jego chamfer'em :>

 

Co do kaloryfera trudno coś powiedzieć dopóki nie będzie renderów :)

 

A jeśli chodzi o jednostki to sugeruje od początku pracować na prawdziwych (cm,mm), bo samo dopasowanie jednostki będzie problemem w przyszłości.

 

heaven - a co do boolen'owania... nie widzę w tym nic złego... siatka na tak prostych modelach jak ściana nie będzie miała żadnych błędów podczas renderu... jedyne to może dyskomfort samego twórcy, że siata ma niepoprawne face'y, ale to nie szkodzi. Ja robie po prostu bridge'em pomiędzy box'ami...ale kto co woli :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Neiraa już nie długo, brak czasu strasznie mnie ogranicza :(

 

@Mortom

Co do drzwi to sprawa wygląda tak że muszą jednoznacznie zostać, ponieważ reszta drzwi od innych pomieszczeń jest identyczna i przedpokój jest projektowany tak żeby pasowało wszystko do siebie. Jedyna możliwość to inny kolor czy coś w tym stylu w środku.

 

"trójkąt" jest faktycznie, po prostu tak dom jest zbudowany i akurat w moim pokoju jest coś takiego.

 

co do jednostek to zastanawiam się czy nie zacząć od początku ze względu na nie, czy da się w jakiś prosty sposób przerobić to na metry ?

 

myślę że od jutra więcej coś zrobię.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ltosci tylko nie maxowy teapot :P powalcz z materialami i oswietleniem bo wyglada to dosc mizernie heh wogole lepiej pomecz jescze same modele i ogolny design bo to bez ladu i skladu... przerob mase tutoriali na poczatek by zalapac podstawy a poznej bierz sie za twoj pokoj marzen itp bo tak to chyba sensu nie ma i jedyna osoba ktorej to sie spodoba to bedziesz tylko ty. Poczatki sa trudne i bez podstaw nie ma co brac sie za duze sceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności