Napisano 4 Czerwiec 200816 l Witam serdecznie na tym forum, jestem tu nowym użytkownikiem i chciałbym wraz z moimi chęciami i waszą pomocą osiągnąć cel, czyli wymodelować "mój przyszły pokój". Ponieważ zbliżają się wakacje za jakiś miesiąc biorę się do roboty, czyli gruntowego remontu ( malowanie, meble rtv itp ) Jest pełna dowolność w projekcie ponieważ meble będą na zamówienie i z projektem będzie łatwiej osiągnąć ostateczny wygląd pokoju. Oto początek pracy : Na razie wymodelowałem ściany, okno i drzwi które jeszcze nie są do końca skończone. Chciałbym się teraz zapytać czy mniej więcej dobrze zacząłem modelować, ponieważ to moja pierwsza scena z architektury. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale na początku nie ustawiłem sobie jednostki i np zarys pokoju jest 390x275cm a ja zrobiłem bez cm czyli robiąc boxy po prostu 390, 275 itp można tak zostawić ? Proszę o pomoc i jakiekolwiek rady , pracę będę aktualizował wraz z postępami Pozdrawiam Edytowane 8 Lipiec 200816 l przez Wegorz91
Napisano 4 Czerwiec 200816 l Najlepiej odrazu zacząć na centymetry bo teraz będziesz sobie musiał przeliczyć. Ogólnie chyba dobrze zaczynasz. Ja też właśnie robie swój pokój:). Ten twój strasznie mały się wydaję.
Napisano 4 Czerwiec 200816 l zawsze lepiej jest zrobić wszystko w normalnych jednostkach i z rzeczywistymi wymiarami, bo wtedy nie ma problemów z proporcjami.
Napisano 4 Czerwiec 200816 l widze okno na 99 % wyciete boleanem. tak sie nierobi :P pozniej siatka jakas dziwna sie robi. niepolaczone masz wertexy. albo polacz wertexy odpowiednie zeby sie kupy trzymalo albo scianij sobie tutka mojego: http://rapidshare.com/files/118369768/interior_basic.rar pozdrawiam
Napisano 4 Czerwiec 200816 l Autor @heaven Tak masz racje jest tak dokładnie wycięte(okno i drzwi), spróbuje to uratować Co do jednostek to chyba nic nie trzeba nic przeliczać, po prostu ustaliłem sobie że 100 to 100 cm Taka ciekawostka co do tego że mój pokój wydaje się mały : żółty box : 300x100x20 cm a drugi po prostu 300x100x20, i dlatego też tak robię bez jednostek bo pokój mi się mały wydawał choć dalej tak twierdze jak TheCapo
Napisano 4 Czerwiec 200816 l coz licza sie proporcje jednostki tak na starcie nie maja zaduzoego znaczenia a pozniej zawsze calosc mozna przeskalowac do jakies bazy i tyle
Napisano 4 Czerwiec 200816 l Autor proporcje są zachowane, to najwyżej jak skończę to będę skalował, Mam taką małą prośbę, mógł by mi ktoś powiedzieć jak zaokrąglić krawędź boxa ?
Napisano 4 Czerwiec 200816 l convert to poly -- zaznacz edge (krawedzie) ktore chcesz zaokraglic i funkcja chamfer
Napisano 5 Czerwiec 200816 l Co do tej wielkości to mój pokój też na początku wydawał się mały. Lecz jak robisz z proporcjami wszystko to meble również bez problemu się zmieszczą i pokój nie będzie się wydawał mały. Pozdro i życze miłej roboty.:)
Napisano 5 Czerwiec 200816 l Autor Proporcje zachowuje więc problemu nie będzie, na razie utknąłem bo jeszcze nie wiem jak do końca umeblować wszystko i tylko projekty na kartce są :( Wie ktoś jak w prosty sposób zrobić kaloryfer ? tylko nie te stare tylko coś takiego : http://www.4fire.pl/uploads/.offer/17/kaloryfer2.jpg
Napisano 6 Czerwiec 200816 l nie wiem jek dokładnie to wyglada ale ja bym to zrobił z boxa. Trzeba pobawić się chamferwm. w odpowiednih miejscach go po robić a potem extrudować jak się nie myle. Ogólnie nie jest to proste. Rury oczywiście z cylindra po robić.
Napisano 7 Czerwiec 200816 l Autor dziś w wolnej chwili zrobiłem kaloryfer :D nie jest to doskonała konstrukcja ale jak dla mnie jest ok
Napisano 8 Czerwiec 200816 l w sumie to nic do oceniana nie ma :) Choć jak ja bym już coś zmienił to właśnie drzwi.... jeśli chcesz jakiś modern styl, to te co są na obrazku powyżej totalnie nie pasują. Czy ten "trójkąt" pomiędzy ściana a sufitem jest faktycznie?? jeśli nie to wywal jak najszybciej... poco sobie przestrzeń ograniczać. Co do zaokrąglania box'ów..... jeśli to tylko box'y wybierz sobie z listy extended primitives - "chamfer box" i po kłopocie.... po za tym wtedy masz szybszą kontrole nad proporcją box'a i jego chamfer'em :> Co do kaloryfera trudno coś powiedzieć dopóki nie będzie renderów :) A jeśli chodzi o jednostki to sugeruje od początku pracować na prawdziwych (cm,mm), bo samo dopasowanie jednostki będzie problemem w przyszłości. heaven - a co do boolen'owania... nie widzę w tym nic złego... siatka na tak prostych modelach jak ściana nie będzie miała żadnych błędów podczas renderu... jedyne to może dyskomfort samego twórcy, że siata ma niepoprawne face'y, ale to nie szkodzi. Ja robie po prostu bridge'em pomiędzy box'ami...ale kto co woli :) Pozdrawiam
Napisano 8 Czerwiec 200816 l Autor @Neiraa już nie długo, brak czasu strasznie mnie ogranicza :( @Mortom Co do drzwi to sprawa wygląda tak że muszą jednoznacznie zostać, ponieważ reszta drzwi od innych pomieszczeń jest identyczna i przedpokój jest projektowany tak żeby pasowało wszystko do siebie. Jedyna możliwość to inny kolor czy coś w tym stylu w środku. "trójkąt" jest faktycznie, po prostu tak dom jest zbudowany i akurat w moim pokoju jest coś takiego. co do jednostek to zastanawiam się czy nie zacząć od początku ze względu na nie, czy da się w jakiś prosty sposób przerobić to na metry ? myślę że od jutra więcej coś zrobię. Pozdrawiam
Napisano 10 Czerwiec 200816 l Autor W nocy powstały "meble" Jeszcze parę gratów na inne ściany i zabieram się za tekstury.
Napisano 10 Czerwiec 200816 l Autor mówisz i masz :) Przybyło trochę mebelków. Jak to teraz wygląda pod względem mebli, dojdzie jeszcze stolik i łóżko a później jakaś dekoracja.
Napisano 11 Czerwiec 200816 l Autor niestety taki mały pokój :( nie wiem jak to umeblować żeby było ładnie i praktycznie Czy są jakieś osoby/biura co mogą mi doradzić jak wystroić pokój?
Napisano 11 Czerwiec 200816 l Moim zdaniem jak się wchodzi do pokoju to nie powinno być z każdej strony jakaś szafa. jak to te drzwi szeroko otworzyć.
Napisano 12 Czerwiec 200816 l Autor O to efekt z którego jestem zadowolony, nie jest on końcowy wraz z nabieraniem umiejętności będę go ulepszał. Dojdzie RTV itp. Umeblowanie chyba takie musi zostać. Edytowane 8 Lipiec 200816 l przez Wegorz91
Napisano 9 Lipiec 200816 l Ltosci tylko nie maxowy teapot :P powalcz z materialami i oswietleniem bo wyglada to dosc mizernie heh wogole lepiej pomecz jescze same modele i ogolny design bo to bez ladu i skladu... przerob mase tutoriali na poczatek by zalapac podstawy a poznej bierz sie za twoj pokoj marzen itp bo tak to chyba sensu nie ma i jedyna osoba ktorej to sie spodoba to bedziesz tylko ty. Poczatki sa trudne i bez podstaw nie ma co brac sie za duze sceny.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto