Jump to content
_LoGaN_

pytanie o displace

Recommended Posts

Czy jest mozliwe

1. wyskulptowanie powiedzmy ze sphery obiektu w zbrushu

2. zrobienie retopologii w zbrushu po czym wyeksportowanie go do np. maxa i zrobienie tam uvalki.

3. zaimportowanie jeszcze raz modelu (tego juz z uvalka z maxa z punktu wyzej) do zbrusha

4. (punkt o ktory najbardziej mi sie rozchodzi) wypalenie jesli mozna to tak nazwac displacea na tym nowo zaimportowanym obiekcie z obiektu high poly tego z punktu pierwszego?

Generalnie chodzi mi o to samo co wypalanie normala tylko ze ja bym chcial wypalic dispa na zretopologowanym obiekcie.

 

dzieki za odpowiedz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko to jest mozliwe, po wyeksportowaniu modelu do maxa i zmapowaniu wrzucasz go do zbrusha jako morph targeta i możesz palić dispa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko pytanie jest czy to dziala jesli ilosc poligonow i vertexow jest inna jak w najmniejszym levelu modela high poly ? bo jak chce go zaimportowac to mi wypisuje ze ilosc vertexow jest niezgodna z modelem high czy cos takiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wyeksportujesz z zbrusha model po retopologii i zaimportujesz do maxa gdzie zrobisz tylko mapowanie to ilość vertexów się nie zmieni. Może się coś porobić z numeracją vertexów co również oznacza plajtę ale w większości przynajmniej u mnie numeracja się nie zmienia. Polecam gwOBJimporter do maxa tam są presety pod różne programy może one coś dają, nie wiem ale sam importer jest świetny.

Jeżeli zmiana importera nie zapobiegnie zmianom numeracji vertexów to jest np. sposób taki jak kiedyś Gomez podał że z zbrusha eksportujesz model i wrzucasz go do maxa i mapujesz, następnie zapisujesz go jako obj ale pod inną nazwą niż ten z zbrusha.

Później w darmowym uv mapperze ładujesz model z zbrusha i podmieniasz mu mapowanie na to z modelu który zmapowałeś w maxie i taki modelik z zbrusha który na pewno ma dobrą numerację vertexów ma teraz mapowanie i można go do zbrusha wrzucać.

Gomez pisał że uv mapper też może zmienić numerację vertexów zapisywanego modelu ale mi się to nigdy nie zdarzyło więc warto i tego sposobu próbować. Sorry za takie długie zdania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie Pytanie - jak w Zbrushu 3.1 podłączyć mapę bitową - plik referencyjny jako tło ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ściągnij sobie image plane z zbrush central. Są to dwa zmapowane specjalnie plane'y wraz z texturą na którą nanosi się referencje np w photoshopie.

A normalnie to document>import i masz obrazek jako tło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy