Skocz do zawartości

Przyporządkowanie tekstur do pliku .max


RA

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Czy wiecie jak przyporządkować tekstury do pliku .max (czyli modelu) w ten sposób by po przemieszczeniu folderu z teksturami i plikiem .max wszystko było ok? Tzn. teraz gdy przemieszczę plik na dysku, choćby w celu archiwizacji, to wszystkie linki do tekstur idą się kochać. Może da się to jakoś tak zrobić, by po prostu Max ściągał wszelkie pliki z katalogu "koło" pliku .max niezależnie od tego jaka jest ścieżka do tego pliku począwszy od nazwy dysku?

Mam nadzieję, że ten wywód jest jakimś cudem zrozumiały. :)

Próbowałem szukac na google, tu na forum i pod F1, ale albo szukam pod złymi hasłami, albo mój problem jest beznadziejnie nierozwiązywalny.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dobre pytanie. Ale własnie ciekawe jest to że zassałem twoje modele, rozpwakowałem i zostawiłem w takiej formie jak u ciebie czyli textury w katalogu tex obok pliku max. No i jakimś dziwnym sposoberm otwierają się te textury. choć ścieżka w material editorze prowadzi w kosmos:

c:\users\radek\desktop\a - modele wlasne\elektronika\@_apple_imac\tex\pulpit

 

czyli może ta końcówka jest ważna.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to jest bardzo dobre info. Zaraz to sprawdzę.

 

EDIT:

Cholera, zrobiłem symulację takiego przemieszczenia i nagle wszystko działa tip top. Co za nonsens.

No ale skoro po ściągnięciu plików wszystko działa, to niech będzie jak jest. Może to jednak działa. :)

Edytowane przez RA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że akurat zadziałało to chyba dlatego że texturki znajdują się w katalogach wskazanych maxowi gdzie ma w razie braku szukać textur ;]

- jak czasami zabraknie textury wywala okienko i tam dajecie browse i dodajecie takie default foldery ...

 

a co do ścieżki to jutro lukne, ale to chyba cos podobnie się robi jak w html adresowanie ale nie chce skłamać

//już mam

 

-to tak normalnie adresujemy do texturek znajdujących się niedaleko naszego pliku

-save

-i teraz całą magia :P file--> asset tracking

-i teraz mam okienko z wszystkimi przypisaniami plików

-odnajdujemy nasze texturki na ścieżce prawym i set path

-w gurnym okienku ucinamy ścieżke dostępową aż do tego miejsca gdzie znajduje się nasz pliczek np. jak mamy na pulpicie scene a textury w foldeku obok o nazwie jpg, to zostawiamy tylko \jpg\

- ok

i ma chulać

dla potwiedzenia obok ściezki powinno być (found)

 

nie wiem czy najkrutrza metoda ale mi działa, bo odrazu przy podpinaniu textury tego nie mogłem zrobić :/

Edytowane przez Luqas87
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm jest jeszcze szybciej jesli mamy dobrze zorganizowany katalog projektu

 

czyli w jednym katalogu [np Projekt_1 ] (w podkatalogach) mamy wszystkie pliki do danego projektu (tzn proxy, tekstury, meshe itp)

 

wtedy w Asset Tracking ustawiamy sobie ten katalog [Projekt_1] jako Project Folder (menu rozwijane Paths -> Set Project Folder),

 

a później tylko "prawy klik" na pozycji w Asset Tracker, i w lewym dolnym quadzie mamy Make Path Relative To Project Folder - i gotowe, od teraz gdziekolwiek przeniesiemy cały katalog Projekt_1, ścieżki będą działać (tzn mamy ściezki relatywne a nie globalne)

Edytowane przez Loki
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loki, czy to normalne, że po całym tym zabiegu w ProjectFolderze powstaje kwadrylion folderów? :/

Robi się niezły burdel, sposób lobohome też tworzy jakiś folder, którego jak najbardziej nie chcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robią sie nowe foldery (te same co masz w moje dokumenty -> 3dsmax) tylko ze mozna je spokojnie usunąć, bo i tak wszystkie pliki ci zostają w tych twoich folderach które sobie sam zrobiłeś. generalnie to nie jest problem z maxem ale z nami - tzn powinno sie zaczynac od ustanowienia katalogu projektu (jak w kazdym kompilatorze np) i dopiero zaczynac modelowac, teksturowac itp, pamietając zeby trzymac pilki w odpowiednich folderach (tworzonych przez program na początku) a ze wieszkosc z nas robi to odwrotnie (tzn otwieram 3d studio, zaczynam modelowac, teksturowac a pozniej zastanawiam sie jak sie balaganu pozbyc) to tak sie dzieje :)

 

reasumując, te foldery mozesz wywalic, i kozystac z wlasnych - nie bedzie zadnej roznicy, poprostu później jak bedziesz uzywal bitmap jakichs, to trzeba dawac w asset trackerze "Make path relative" do kazdej z nich ( i trzymac je w tych stworzonych przez siebie folderach) - ten myk z make path relative daje w takim razie tylko tyle ze nie trzeba obcinac sciezki do pliku bo program sam to robi. Tak czy tak ja z tego kozystam od kilku miesiecy i jestem raczej zadowolony (burdel sie mniejszy robi) chociaz nie przecze przydal by sie nieco inny mechanizm (ale go nie znalazlem jeszcze)

 

mianowicie fajnie by bylo móc trzymac sobie tekstury na dysku gdzie sie chce, i mieć przycisk "przenies wszystkie pliki zalezne do folderu XXX", ale niestety nie znalazlem jeszcze czegos takiego (chociaz nie szukalem zbyt intensywnie :D) - Archive nie dziala dokladnie tak jak bym chcial niestety

 

a ważna rzecz nie mozna wywalac pliku "FolderProjektu.mxp" - tam są zgromadzone wszystkie informacje o sciezkach do poszczególnych plików.

 

------ edit --------

to niestety nie jest idealne rozwiązanie jak widać :)

Edytowane przez Loki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy jakby ścieżkę dostępu podawać jako sieciową dla każdej mapy to czy by to zadziałało. np. \\127.0.0.1\textury\cegla_czerwona_01.jpg a potem można sobie śmigać katalogiem textury po całym dysku jeno pamiętać trza coby był udostępniony w sieci .

 

ale mi sie nie chce sprawdzać bo ja nigdy nie robiłem przemeblowań w teksturach.

 

można też bawić się narzędziami utilities/bitmap photometric paths pokazuje których plików nie może znaleźć i można mu ścieżkę wymusić. Najlepiej archiwizować poprzez File-Archive tak jak radził mój Przedmówca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności