Coruscant Napisano 19 Czerwiec 2008 Napisano 19 Czerwiec 2008 Wałkuję już 4 tutorial i ciągle efekt jest ten sam, mianowicie boxy w które uderza obiekt przenikają się nawzajem a poza tym zaczynają się rozsypywać zanim jeszcze obiekt który ma w nie uderzyć doleci do nich. Podaję plik z renderem: render.avi (~500kb)
Luqas87 Napisano 19 Czerwiec 2008 Napisano 19 Czerwiec 2008 miom skromnym zdaniem to problem tkwi w tym że klocki wybuchają wraz ze startem reaktora poniewarz już się stykają a nawet według reaktora już przez siebie przenikają, metoda to zmniejszyć w reaktorze dystans kolizji między obiektami, nie pamiętam który to konkretnie suwaczek ale coś koło world scale (to też musisz mieć odpowiednio do sceny ustawiaone) to chyba parametr col. tolerance?? i raczej w durzym stopniu jest zalerzny od tej skali nad nim, nie chce skałamać ;] z pamieci pisze ale ja stawiam na to, recepta to po prostu zrub troche miejsca między cegiełkami... mała rozdziałka rendera ale jak by widać, zresztą zobaczysz u siebie w maxie jak cegiełki po rozsypaniu lewitują nad podłożem a nie dokładnie przylegają...
Coruscant Napisano 19 Czerwiec 2008 Autor Napisano 19 Czerwiec 2008 Próbowałem wielu sposobów, od przylegających do siebie cegiełek po całkiem oddalone, tak samo z tolerancją kolizji ustawioną na najniższej możliwej wartości ale nic nie pomaga, ciągle przenikają przez siebie
Coruscant Napisano 20 Czerwiec 2008 Autor Napisano 20 Czerwiec 2008 Dzisiaj znów cały dzień nad tym siedzę i narazie znalazłem jedną prawidłowość. Ustawiłem cegły w 3 poziomach i zawsze cegły przenikają tylko przez te znajdujące się najniżej, natomiast dobrze reagują między sobą. Poza tym także jedna cegła przechodzi mi przez plane, tutaj też nie wiem dlaczego tak się dzieje.
Luqas87 Napisano 20 Czerwiec 2008 Napisano 20 Czerwiec 2008 tam chyba jest jeszcze coś takiego jak masa... sprubuj zwiększyć, lub zagęść siatki. albo masz za silną grawitacje. ewentualnie skala sceny 1
tijo Napisano 20 Czerwiec 2008 Napisano 20 Czerwiec 2008 fakt skala sceny i colision tolerance jest istotne ale czy do muru nie uzywasz wyłącznie rigid body? do zespolenia cegieł muru uzyj Fracture to słuzy do symulacji obiektów złozonych z fragmentów które mają zostać rozbite... Powodzenia:)
Coruscant Napisano 21 Czerwiec 2008 Autor Napisano 21 Czerwiec 2008 Spróbowałem Fracture ale dalej nie pomaga. Ciągle pierwszy poziom znika mi pod plane
tijo Napisano 21 Czerwiec 2008 Napisano 21 Czerwiec 2008 a jaki obiekt jest "podloga"? jezeli sam plane dodaj obiekt reactora "plane" i dodaj do kolekcji Rigid Body moze pomoc... i przyjzyj sie dokladnie colision tolerance... probowalem i u mnie bylo dobze... sprawdz tez proporcje obiektow w reaktorze... cegly bounding box, a plane na concave mesh ( chyba tak to sie pisze... nie mam teraz maxa pod reka i pisze z czapy:P) powodzenia:) 1
Coruscant Napisano 21 Czerwiec 2008 Autor Napisano 21 Czerwiec 2008 uzywam plane reactora i dalej to samo. Hmm moze wyslesz mi ten plik? rapidshare np cegly to bounding box a plane concave mesh
Leru Napisano 22 Czerwiec 2008 Napisano 22 Czerwiec 2008 Jeśli użyłeś Fracutre poprawnie to nie powinna taka sytuacja zaistnieć. Fracture ma kilka opcji odnośnie rozwalania obiektu ale podejrzewam, że w tym przypadku ustawienia defaultowe powinny wystarczyć. Sprawdź jak się będzie zachowywać symulacja na silniku Havok 3 (który został napisany do symulacji ciał sztywnych). Nie musisz lecieć najniżej jak się da z tolerancją, zmierz scenę i oceń ile by Cię satysfakcjonowało. Reactor wypycha obiekty ze stanu "interpenetracji" z siłą, która jest określona w zakładce Fracture coś tam ;) we właściwościach reactora. Jest tam Separation Time i Velocity Cap oraz Scale Tolerance. Poczytaj w helpie co to robi, ale zwracam uwagę na scale tolerance. Możną ją ustawić na wartość ujemną. Jest to przełożenie tolerancji kolizji na interpenetrację. I pamiętaj, żeby do kolekcji fracture dorzucić jeszcze cegły, niech pojawi się niebieski bounding box w okół cegieł. Zamiast plane'a użyj box'a o odpowiednio dużej grubości. Zwiększ ją jeśli będą obiekty przenikać. pozdrawiam
Coruscant Napisano 22 Czerwiec 2008 Autor Napisano 22 Czerwiec 2008 Dodałem tutaj prostą scenkę: http://rapidshare.com/files/124181349/reactor.max.html może ktoś sprawdzi i ew. poprawi bo ja juz 5 dni nie mogę tego doprowadzić do stanu satysfakcjonującego mnie :/
Leru Napisano 22 Czerwiec 2008 Napisano 22 Czerwiec 2008 Odsuń trochę od siebie boxy, te które są na siebie ustawione, trochę w górę. Tak, żeby nie pokrywały się ich krawędzie. Będzie ok :) 1
Coruscant Napisano 22 Czerwiec 2008 Autor Napisano 22 Czerwiec 2008 No tak, zadziałało :) Ale w takim razie skoro będę miał bardziej złożoną strukturę, np ścianę z cegieł to cegły nie będą mogły do siebie przylegać :/
Coruscant Napisano 24 Czerwiec 2008 Autor Napisano 24 Czerwiec 2008 Próbuję próbuję i nic. Dziś chciałem zrobić łańcuch ale znów to sam, wszystkie ogniwa przenikają się i spadają. Już naprawdę nie mam do tego sił :((((
Coruscant Napisano 25 Czerwiec 2008 Autor Napisano 25 Czerwiec 2008 Dobra udało się, wszystkim elementom dałem właściwość Concave Mesh. Problemem były rozmiary sceny. Ogniwa łańcucha miały szerokosc około 30 jednostek. Zmieniłem na 30.000 i zadziałało, ale ja jednak wolałbym pozostać przy obecnej skali sceny.
Leru Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 Staraj się robić w skali świata rzeczywistego. Bardzo to ułatwia pracę i zarazem łatwo sobie uzmysłowić z czym masz do czynienia. W reaktorze masa mierzona jest w kilogramach. Więc np mając ogniwo i znając gęstość wybranego metalu możesz łatwo policzyć wagę takiego modelu. Centymetry są dobrą miarą też z tego względu, że mamy system metryczny (i inie mamy ćwierćfunterów z serem ;) ). Apropo Concave Mesh - poczytaj w helpie czemu ten rodzaj zadziałał, a nie convex.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się