Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wałkuję już 4 tutorial i ciągle efekt jest ten sam, mianowicie boxy w które uderza obiekt przenikają się nawzajem a poza tym zaczynają się rozsypywać zanim jeszcze obiekt który ma w nie uderzyć doleci do nich.

 

Podaję plik z renderem:

 

render.avi (~500kb)

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

miom skromnym zdaniem to problem tkwi w tym że klocki wybuchają wraz ze startem reaktora poniewarz już się stykają a nawet według reaktora już przez siebie przenikają, metoda to zmniejszyć w reaktorze dystans kolizji między obiektami, nie pamiętam który to konkretnie suwaczek ale coś koło world scale (to też musisz mieć odpowiednio do sceny ustawiaone) to chyba parametr col. tolerance?? i raczej w durzym stopniu jest zalerzny od tej skali nad nim, nie chce skałamać ;] z pamieci pisze ale ja stawiam na to,

recepta to po prostu zrub troche miejsca między cegiełkami...

 

mała rozdziałka rendera ale jak by widać, zresztą zobaczysz u siebie w maxie jak cegiełki po rozsypaniu lewitują nad podłożem a nie dokładnie przylegają...

Napisano

Próbowałem wielu sposobów, od przylegających do siebie cegiełek po całkiem oddalone, tak samo z tolerancją kolizji ustawioną na najniższej możliwej wartości ale nic nie pomaga, ciągle przenikają przez siebie

Napisano

Dzisiaj znów cały dzień nad tym siedzę i narazie znalazłem jedną prawidłowość. Ustawiłem cegły w 3 poziomach i zawsze cegły przenikają tylko przez te znajdujące się najniżej, natomiast dobrze reagują między sobą. Poza tym także jedna cegła przechodzi mi przez plane, tutaj też nie wiem dlaczego tak się dzieje.

Napisano

fakt skala sceny i colision tolerance jest istotne ale czy do muru nie uzywasz wyłącznie rigid body? do zespolenia cegieł muru uzyj Fracture to słuzy do symulacji obiektów złozonych z fragmentów które mają zostać rozbite... Powodzenia:)

Napisano

a jaki obiekt jest "podloga"? jezeli sam plane dodaj obiekt reactora "plane" i dodaj do kolekcji Rigid Body moze pomoc... i przyjzyj sie dokladnie colision tolerance... probowalem i u mnie bylo dobze... sprawdz tez proporcje obiektow w reaktorze... cegly bounding box, a plane na concave mesh ( chyba tak to sie pisze... nie mam teraz maxa pod reka i pisze z czapy:P) powodzenia:)

  • Like 1
Napisano

Jeśli użyłeś Fracutre poprawnie to nie powinna taka sytuacja zaistnieć. Fracture ma kilka opcji odnośnie rozwalania obiektu ale podejrzewam, że w tym przypadku ustawienia defaultowe powinny wystarczyć.

 

Sprawdź jak się będzie zachowywać symulacja na silniku Havok 3 (który został napisany do symulacji ciał sztywnych).

 

Nie musisz lecieć najniżej jak się da z tolerancją, zmierz scenę i oceń ile by Cię satysfakcjonowało. Reactor wypycha obiekty ze stanu "interpenetracji" z siłą, która jest określona w zakładce Fracture coś tam ;) we właściwościach reactora. Jest tam Separation Time i Velocity Cap oraz Scale Tolerance.

 

Poczytaj w helpie co to robi, ale zwracam uwagę na scale tolerance. Możną ją ustawić na wartość ujemną. Jest to przełożenie tolerancji kolizji na interpenetrację.

 

I pamiętaj, żeby do kolekcji fracture dorzucić jeszcze cegły, niech pojawi się niebieski bounding box w okół cegieł.

 

Zamiast plane'a użyj box'a o odpowiednio dużej grubości. Zwiększ ją jeśli będą obiekty przenikać.

 

pozdrawiam

Napisano

Odsuń trochę od siebie boxy, te które są na siebie ustawione, trochę w górę. Tak, żeby nie pokrywały się ich krawędzie. Będzie ok :)

  • Like 1
Napisano

No tak, zadziałało :) Ale w takim razie skoro będę miał bardziej złożoną strukturę, np ścianę z cegieł to cegły nie będą mogły do siebie przylegać :/

Napisano

Próbuję próbuję i nic. Dziś chciałem zrobić łańcuch ale znów to sam, wszystkie ogniwa przenikają się i spadają. Już naprawdę nie mam do tego sił :((((

Napisano

Dobra udało się, wszystkim elementom dałem właściwość Concave Mesh. Problemem były rozmiary sceny. Ogniwa łańcucha miały szerokosc około 30 jednostek. Zmieniłem na 30.000 i zadziałało, ale ja jednak wolałbym pozostać przy obecnej skali sceny.

Napisano

Staraj się robić w skali świata rzeczywistego. Bardzo to ułatwia pracę i zarazem łatwo sobie uzmysłowić z czym masz do czynienia. W reaktorze masa mierzona jest w kilogramach. Więc np mając ogniwo i znając gęstość wybranego metalu możesz łatwo policzyć wagę takiego modelu.

 

Centymetry są dobrą miarą też z tego względu, że mamy system metryczny (i inie mamy ćwierćfunterów z serem ;) ).

 

Apropo Concave Mesh - poczytaj w helpie czemu ten rodzaj zadziałał, a nie convex.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności