ucantstop Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 Witam, Widziałem dawno temu w internecie filmik pokazujący możliwość wykluczowania postaci na podstawie dwóch takich samych materiałów video. I tutaj pojawia się moje pytanie , czy istnieje taka możliwość , a jeżeli tak to jakim sposobem ? Zamieszczam również dwa zdjęcia pomogące zrozumieć o co dokładnie mi chodzi :) Mianowicie posiadając nagrany materiał wideo z nieruchomo ustawionej kamery , gdzie na początku widnieje tylko tło : http://tinyurl.com/55zd8r a w następnych klatkach już posiadając ruchome obiekty : http://tinyurl.com/5jle5c Chodzi mi o to , czy na podstawie bazowego materiału z samym tłem , istniała by możliwość wykluczowania samych obiektów z materiału drugiego. Dziękuje i przepraszam , że troszkę zamieszanie :) Pozdrawiam , u.
illy Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 Chodzi ci o usuniecie ludzi? Najprosciej widze to uzywajac AAE, zrobic tracking i dograc maski z innych ujec w ktorych postaci w danym miejscu nie ma. Kiedys byl program ktory sam to robil a nazywal sie Icarus
Master Kiełbaster Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 chyba chodziło jednak o kluczowanie, które można zrobić w dowolnym sofcie do compositingu. pod hasłem difference keying powinieneś coś znaleźć. ale na materiale tej jakości wyjdzie dodupnie. nawet w blenderze sie da:
Karrde Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 Dokładnie, interesuje Cię difference keyer, który porównuje dwie klatki i wycina nakładające się fragmenty. Tutaj jednak to nie wyjdzie. :) Z jednego prostego powodu - zarówno aktorzy jak i tło mają miejscami te same wartości kolorów. W najlepszym wypadku algorytm zgłupieje i będziesz mieć dziury.
ucantstop Napisano 24 Czerwiec 2008 Autor Napisano 24 Czerwiec 2008 dokładnie o to mi chodziło , dziękuje za szybkie odpowiedzi :) Umieszczone fotografie odgrywały rolę tylko przykładowych ujęć, a po 'zabawie' w AE wiem , że filmując pod zastosowanie tego typu kluczowania wiem , że trzeba zwracać uwagę na każdy cień , czy inny szczegół :)
illy Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 Z jednego prostego powodu - zarówno aktorzy jak i tło mają miejscami te same wartości kolorów. W najlepszym wypadku algorytm zgłupieje i będziesz mieć dziury.jak cos ma ten sam kolor to zostaje wiec nie rozumiem logiki jak sciana jest idealnie niebieskia (0,0,255) i koszulka tak samo to przeciez zostaje. Jak jest roznica to wycina do zrodla (czyli do sciany)
Karrde Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 To Ty masz tu problem z logiką. :) Difference keyer wycina te części klatki, które mają takie same (bądź zbliżone, w zależności od ustawionej tolerancji) wartości kolorów. Stąd w Twoim przykładzie aktor miałby nogi, głowę i dziurę pomiędzy nimi. To jest tylko algorytm, on nie myśli. Nie wie co jest ścianą a co nie, tylko tnie wszystko co podpadnie pod zaprogramowane wartości. Ten sposób kluczowania sprawdza się w bardzo niewielkiej ilości przypadków, ale trzeba mu oddać sprawiedliwość - w tych przypadkach jest niezastąpiony. :)
SYmek Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 To jest tylko algorytm, on nie myśli... To jest dyskusyjna kwestia :). Wprawdzie klasyczny Difference Key jest wynalazkiem banalnym i mało przydatnym, ale istnieją "inteligentniejsze" wersje tego narzędzia, które nie opierają się na kolorze, lecz na kształcie obiektów i ruchu w materiale. Kolejne zastosowanie tzw.optical flow.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się