Skocz do zawartości

Kluczowanie na podstawie dwóch materiałów


ucantstop

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Widziałem dawno temu w internecie filmik pokazujący możliwość wykluczowania postaci na podstawie dwóch takich samych materiałów video.

I tutaj pojawia się moje pytanie , czy istnieje taka możliwość , a jeżeli tak to jakim sposobem ?

Zamieszczam również dwa zdjęcia pomogące zrozumieć o co dokładnie mi chodzi :)

 

Mianowicie posiadając nagrany materiał wideo z nieruchomo ustawionej kamery , gdzie na początku widnieje tylko tło :

 

http://tinyurl.com/55zd8r

 

a w następnych klatkach już posiadając ruchome obiekty :

 

http://tinyurl.com/5jle5c

 

Chodzi mi o to , czy na podstawie bazowego materiału z samym tłem , istniała by możliwość wykluczowania samych obiektów z materiału drugiego.

 

Dziękuje i przepraszam , że troszkę zamieszanie :)

 

Pozdrawiam ,

u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dokładnie, interesuje Cię difference keyer, który porównuje dwie klatki i wycina nakładające się fragmenty. Tutaj jednak to nie wyjdzie. :)

 

Z jednego prostego powodu - zarówno aktorzy jak i tło mają miejscami te same wartości kolorów. W najlepszym wypadku algorytm zgłupieje i będziesz mieć dziury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie o to mi chodziło , dziękuje za szybkie odpowiedzi :)

Umieszczone fotografie odgrywały rolę tylko przykładowych ujęć, a po 'zabawie' w AE wiem , że filmując pod zastosowanie tego typu kluczowania wiem , że trzeba zwracać uwagę na każdy cień , czy inny szczegół :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednego prostego powodu - zarówno aktorzy jak i tło mają miejscami te same wartości kolorów. W najlepszym wypadku algorytm zgłupieje i będziesz mieć dziury.

jak cos ma ten sam kolor to zostaje wiec nie rozumiem logiki

 

jak sciana jest idealnie niebieskia (0,0,255) i koszulka tak samo to przeciez zostaje. Jak jest roznica to wycina do zrodla (czyli do sciany)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ty masz tu problem z logiką. :)

Difference keyer wycina te części klatki, które mają takie same (bądź zbliżone, w zależności od ustawionej tolerancji) wartości kolorów. Stąd w Twoim przykładzie aktor miałby nogi, głowę i dziurę pomiędzy nimi. To jest tylko algorytm, on nie myśli. Nie wie co jest ścianą a co nie, tylko tnie wszystko co podpadnie pod zaprogramowane wartości.

 

Ten sposób kluczowania sprawdza się w bardzo niewielkiej ilości przypadków, ale trzeba mu oddać sprawiedliwość - w tych przypadkach jest niezastąpiony. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tylko algorytm, on nie myśli...

To jest dyskusyjna kwestia :).

 

Wprawdzie klasyczny Difference Key jest wynalazkiem banalnym i mało przydatnym, ale istnieją "inteligentniejsze" wersje tego narzędzia, które nie opierają się na kolorze, lecz na kształcie obiektów i ruchu w materiale. Kolejne zastosowanie tzw.optical flow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności