Napisano 23 Czerwiec 200816 l Witam, Widziałem dawno temu w internecie filmik pokazujący możliwość wykluczowania postaci na podstawie dwóch takich samych materiałów video. I tutaj pojawia się moje pytanie , czy istnieje taka możliwość , a jeżeli tak to jakim sposobem ? Zamieszczam również dwa zdjęcia pomogące zrozumieć o co dokładnie mi chodzi :) Mianowicie posiadając nagrany materiał wideo z nieruchomo ustawionej kamery , gdzie na początku widnieje tylko tło : http://tinyurl.com/55zd8r a w następnych klatkach już posiadając ruchome obiekty : http://tinyurl.com/5jle5c Chodzi mi o to , czy na podstawie bazowego materiału z samym tłem , istniała by możliwość wykluczowania samych obiektów z materiału drugiego. Dziękuje i przepraszam , że troszkę zamieszanie :) Pozdrawiam , u.
Napisano 23 Czerwiec 200816 l Chodzi ci o usuniecie ludzi? Najprosciej widze to uzywajac AAE, zrobic tracking i dograc maski z innych ujec w ktorych postaci w danym miejscu nie ma. Kiedys byl program ktory sam to robil a nazywal sie Icarus
Napisano 23 Czerwiec 200816 l chyba chodziło jednak o kluczowanie, które można zrobić w dowolnym sofcie do compositingu. pod hasłem difference keying powinieneś coś znaleźć. ale na materiale tej jakości wyjdzie dodupnie. nawet w blenderze sie da:
Napisano 24 Czerwiec 200816 l Dokładnie, interesuje Cię difference keyer, który porównuje dwie klatki i wycina nakładające się fragmenty. Tutaj jednak to nie wyjdzie. :) Z jednego prostego powodu - zarówno aktorzy jak i tło mają miejscami te same wartości kolorów. W najlepszym wypadku algorytm zgłupieje i będziesz mieć dziury.
Napisano 24 Czerwiec 200816 l Autor dokładnie o to mi chodziło , dziękuje za szybkie odpowiedzi :) Umieszczone fotografie odgrywały rolę tylko przykładowych ujęć, a po 'zabawie' w AE wiem , że filmując pod zastosowanie tego typu kluczowania wiem , że trzeba zwracać uwagę na każdy cień , czy inny szczegół :)
Napisano 24 Czerwiec 200816 l Z jednego prostego powodu - zarówno aktorzy jak i tło mają miejscami te same wartości kolorów. W najlepszym wypadku algorytm zgłupieje i będziesz mieć dziury.jak cos ma ten sam kolor to zostaje wiec nie rozumiem logiki jak sciana jest idealnie niebieskia (0,0,255) i koszulka tak samo to przeciez zostaje. Jak jest roznica to wycina do zrodla (czyli do sciany)
Napisano 25 Czerwiec 200816 l To Ty masz tu problem z logiką. :) Difference keyer wycina te części klatki, które mają takie same (bądź zbliżone, w zależności od ustawionej tolerancji) wartości kolorów. Stąd w Twoim przykładzie aktor miałby nogi, głowę i dziurę pomiędzy nimi. To jest tylko algorytm, on nie myśli. Nie wie co jest ścianą a co nie, tylko tnie wszystko co podpadnie pod zaprogramowane wartości. Ten sposób kluczowania sprawdza się w bardzo niewielkiej ilości przypadków, ale trzeba mu oddać sprawiedliwość - w tych przypadkach jest niezastąpiony. :)
Napisano 25 Czerwiec 200816 l To jest tylko algorytm, on nie myśli... To jest dyskusyjna kwestia :). Wprawdzie klasyczny Difference Key jest wynalazkiem banalnym i mało przydatnym, ale istnieją "inteligentniejsze" wersje tego narzędzia, które nie opierają się na kolorze, lecz na kształcie obiektów i ruchu w materiale. Kolejne zastosowanie tzw.optical flow.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto