Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Widziałem dawno temu w internecie filmik pokazujący możliwość wykluczowania postaci na podstawie dwóch takich samych materiałów video.

I tutaj pojawia się moje pytanie , czy istnieje taka możliwość , a jeżeli tak to jakim sposobem ?

Zamieszczam również dwa zdjęcia pomogące zrozumieć o co dokładnie mi chodzi :)

 

Mianowicie posiadając nagrany materiał wideo z nieruchomo ustawionej kamery , gdzie na początku widnieje tylko tło :

 

http://tinyurl.com/55zd8r

 

a w następnych klatkach już posiadając ruchome obiekty :

 

http://tinyurl.com/5jle5c

 

Chodzi mi o to , czy na podstawie bazowego materiału z samym tłem , istniała by możliwość wykluczowania samych obiektów z materiału drugiego.

 

Dziękuje i przepraszam , że troszkę zamieszanie :)

 

Pozdrawiam ,

u.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Chodzi ci o usuniecie ludzi?

Najprosciej widze to uzywajac AAE, zrobic tracking i dograc maski z innych ujec w ktorych postaci w danym miejscu nie ma. Kiedys byl program ktory sam to robil a nazywal sie Icarus

Napisano

chyba chodziło jednak o kluczowanie, które można zrobić w dowolnym sofcie do compositingu. pod hasłem difference keying powinieneś coś znaleźć. ale na materiale tej jakości wyjdzie dodupnie.

 

nawet w blenderze sie da:

Napisano

Dokładnie, interesuje Cię difference keyer, który porównuje dwie klatki i wycina nakładające się fragmenty. Tutaj jednak to nie wyjdzie. :)

 

Z jednego prostego powodu - zarówno aktorzy jak i tło mają miejscami te same wartości kolorów. W najlepszym wypadku algorytm zgłupieje i będziesz mieć dziury.

Napisano
  • Autor

dokładnie o to mi chodziło , dziękuje za szybkie odpowiedzi :)

Umieszczone fotografie odgrywały rolę tylko przykładowych ujęć, a po 'zabawie' w AE wiem , że filmując pod zastosowanie tego typu kluczowania wiem , że trzeba zwracać uwagę na każdy cień , czy inny szczegół :)

Napisano

Z jednego prostego powodu - zarówno aktorzy jak i tło mają miejscami te same wartości kolorów. W najlepszym wypadku algorytm zgłupieje i będziesz mieć dziury.

jak cos ma ten sam kolor to zostaje wiec nie rozumiem logiki

 

jak sciana jest idealnie niebieskia (0,0,255) i koszulka tak samo to przeciez zostaje. Jak jest roznica to wycina do zrodla (czyli do sciany)

Napisano

To Ty masz tu problem z logiką. :)

Difference keyer wycina te części klatki, które mają takie same (bądź zbliżone, w zależności od ustawionej tolerancji) wartości kolorów. Stąd w Twoim przykładzie aktor miałby nogi, głowę i dziurę pomiędzy nimi. To jest tylko algorytm, on nie myśli. Nie wie co jest ścianą a co nie, tylko tnie wszystko co podpadnie pod zaprogramowane wartości.

 

Ten sposób kluczowania sprawdza się w bardzo niewielkiej ilości przypadków, ale trzeba mu oddać sprawiedliwość - w tych przypadkach jest niezastąpiony. :)

Napisano
To jest tylko algorytm, on nie myśli...

To jest dyskusyjna kwestia :).

 

Wprawdzie klasyczny Difference Key jest wynalazkiem banalnym i mało przydatnym, ale istnieją "inteligentniejsze" wersje tego narzędzia, które nie opierają się na kolorze, lecz na kształcie obiektów i ruchu w materiale. Kolejne zastosowanie tzw.optical flow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności