MadHatter Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 Czesc Chciałem prosic o pomoc w zrozumieniu roznych rodzajów świateł. Jakie światło plusy i minusy? Zazwyczaj uzywam mrAreaSpot czyli standard z light infinite shader. przy wlaczanym gi wraz ze skylightem dotychczas dawalo mi dosc zadawalajace wyniki przy skromnych scenach Jednak wydaje mi sie ze czas pojsc dalej i dowiedziec sie czegos o photometric lights Bede wdzieczny za wszystkie informacje Pozdrawiam
Temporal Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 no coz tak ogolnie to mozna rzec: mrspot - swiatlo tylko pod mentala (naprawde? :D) jest to swiatlo strefowe wiec mozna uzyskac ciekawe poprawnie cienie itd ale by dzialalo poprawniej trzeba mu wrzucic point shadera bo tak swiatlo w ksztalcie kwadratu i tak bedzie swiecic jak latarka a tylko area bedzie miec wplyw na cien mromni- hmmm to samo tylko ze to jest typowe swiatlo punktowe tylko ze strefowe(powierzchniowe :P hmm wiadomo o co chodzi) dzieki poin shaderowi moze takze poprawniej dzialac i oswietlac cala swoja powierzchnia photometric - coz chyba ich zaleta jest to ze mozna ustawic na web i wrzucac do nich pliki IES dzieki ktorym mamy nierownomierne natezenie swiatla. Ogolnie dobra rzecz gdy robimy sztuczne oswietlenie jak jakies lampy itd wtedy sprawdza sie znakomicie direct - swiatlo o rownoleglych promieniach nadaje sie dobrze do nasladowania swiatla slonecznego Cos jescze? Wiesz kazdy render ma jeszcze swoje swiatla wiec nie wiem czy opisywac ci vraylight itp :P
MadHatter Napisano 25 Czerwiec 2008 Autor Napisano 25 Czerwiec 2008 wlasciwie spodziewalem sie odpowiedzi w stylu photometric daje miekkie cienie i realistyczne rezultaty dzieki za rady potestuje pozdrawiam
Temporal Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 Twoja wypowiedz jest troche dziwna bo inne swiatla nie moga dawac miekich cieni i realistycznych rezultatow? Mr omni czy spot tez daja miekie cienie ba nawet zwykl omni na shadow mapie daje miekie cienie. Widze jakos duzo renderow i nie wszyscy ich autorzy uzywaja photomatericow a maja realistyczne rezultaty. Wiec raczej moj wczesniejszy post jest bardziej prawdziwy bo mowi o roznicach danych swiatel a twoj o tym co ma kazde swiatlo. Edit: chyba ze zle zrozumialem twoja wypowiedz i to byla jaka ironia czy cos w tym stylu :P
MadHatter Napisano 26 Czerwiec 2008 Autor Napisano 26 Czerwiec 2008 Chcialem Ci tylko podziekowac za konkretna, rzeczowa i ciekawa odpowiedz zamiast zdawkowego smiecia :) pozdrawiam
MadHatter Napisano 26 Czerwiec 2008 Autor Napisano 26 Czerwiec 2008 tak zauwazylem ze skylight daje bardzo fajne cienie i mozna hdri w mape dodac zamiast renderowac w env; niestety nie daje odblyskow
Temporal Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 znaczy jak dasz hdri do sky'a by ja uzywal to na reflekcyjnym obiekcie powinno sie to odbijac
MadHatter Napisano 27 Czerwiec 2008 Autor Napisano 27 Czerwiec 2008 hdri do sky'a daje tylko dla koloru oswietlenia a dla odbic w materiale arch+design w rolecie special purpose maps daje hdri do environment
Temporal Napisano 27 Czerwiec 2008 Napisano 27 Czerwiec 2008 jesli to ma byc dla wszystkich materialow to i tak chyba lepiej dac w env spod"8" tak czy siak zaduzej roznicy nie ma :P w vray masz specjalny env tylko dla reflectow w samym renderze
MadHatter Napisano 27 Czerwiec 2008 Autor Napisano 27 Czerwiec 2008 no o vrayu to wiem a jezeli chodzi o to spod "8" to wtedy ci sie hdri renderuje jako tlo a gdy chcesz tego uniknac i zostawic tlo biale badz czarne mozesz uzyc tego materialowego ze skyem i podobno jest to nowosc w max 2009 tak wyczytalem A jezeli juz wspomniales o vray bo render jako engine szybki i dokladny :) a i swiatla sa tez o wiele bardziej konkretne jezeli chodzi o ustawienia i cinie tez a jak jest z mozliwoscia podlozenia pliku ies?
Temporal Napisano 27 Czerwiec 2008 Napisano 27 Czerwiec 2008 hmmm czytajac twoje posty to nie wiem czy ty zadajesz pytania czy probojesz mi cos wytlumaczyc :P 1
MadHatter Napisano 30 Czerwiec 2008 Autor Napisano 30 Czerwiec 2008 nie obrazaj sie Temporal ja poprostu chce zrozumiec i zapytac cie tez jakich swiatel uzyc zeby dostac dobre wyniki przy malym czasie renderingu a jezeli chodzi o to jak pisze to staram sie pisac tak jak ja rozumiem i zeby dojsc gdzie mozna zrozumiec lepiej ... widzialem toje tutki o vray'u bardzo mi sie podobaja mam teraz taki problemik zeby zrobic wizualizacje podswietlonego diodami napisu wycietego w pleksi ale ale gdy staram sie to zrobic tak jak jest w rzeczywistosci tj wyciac napis i dolozyc swiatlo zeby sie rozproszylo na krawedzi wyciecia i koncach pleksi nic mi nie wychodzi Lepiej jest jak dzialam vray light mtl przynajmniej z samym napisem ale nie daje to efektu na brzegu pleksi pozdrawiam
MadHatter Napisano 2 Lipiec 2008 Autor Napisano 2 Lipiec 2008 No i co ty na to Tylko prosze o wyrozumialosc bo poczatkujacy jestem
Temporal Napisano 2 Lipiec 2008 Napisano 2 Lipiec 2008 GI masz wlaczone? vray light mtl dziala tylko dobrze przy wlaczonej globalnej iluminacji no ale jak zalezy ci na jakies poswiace to postprodukcyjnie w Photoshopie ale zrob to w mentalu z uzyciem shadera Glare (super sprawa :))
MadHatter Napisano 3 Lipiec 2008 Autor Napisano 3 Lipiec 2008 dzieki za rade Temporal porobie jak mowisz jakies testy Ciekawy ten shader :) no ale temat jest o swiatlach czyli mowisz ze lepiej Gi wlaczyc niz swiatlem walczyc? hehe
mirach Napisano 3 Lipiec 2008 Napisano 3 Lipiec 2008 no ale temat jest o swiatlach czyli mowisz ze lepiej Gi wlaczyc niz swiatlem walczyc? jedno drugiego nie wyklucza :) Gdyby GI byl "magic button" to zycie bylo by o wiele piekniejsze. Jesli to ma byc still, to rzeczywiscie lepiej w posprodukcji dodac efekty.
Temporal Napisano 3 Lipiec 2008 Napisano 3 Lipiec 2008 No GI to rozproszenie swiatla a vray light mtl to taki samy fake jak glow z mentala 3.6 czyli daje ciekawy rezultat dopiero po rozproszeniu bo sam w sobie jako tako nie rozswietla tylko sam jest maksymalnie widoczny olewajac padajace na nim cienie itp. Wsumie dzisiaj Gi i tak to podstawa wiec obojetnie co renderujesz to warto je odpalic. 1
MadHatter Napisano 25 Lipiec 2008 Autor Napisano 25 Lipiec 2008 GI pomoglo Dzieki chlopaki za pomoc Ale ten Glare shader to wypas Temporal dorzucam punkcik do rep :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się