Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czesc

Chciałem prosic o pomoc w zrozumieniu roznych rodzajów świateł.

Jakie światło plusy i minusy?

Zazwyczaj uzywam mrAreaSpot czyli standard z light infinite shader.

przy wlaczanym gi wraz ze skylightem dotychczas dawalo mi dosc zadawalajace wyniki przy skromnych scenach

Jednak wydaje mi sie ze czas pojsc dalej i dowiedziec sie czegos o photometric lights

Bede wdzieczny za wszystkie informacje

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no coz tak ogolnie to mozna rzec:

mrspot - swiatlo tylko pod mentala (naprawde? :D) jest to swiatlo strefowe wiec mozna uzyskac ciekawe poprawnie cienie itd ale by dzialalo poprawniej trzeba mu wrzucic point shadera bo tak swiatlo w ksztalcie kwadratu i tak bedzie swiecic jak latarka a tylko area bedzie miec wplyw na cien

mromni- hmmm to samo tylko ze to jest typowe swiatlo punktowe tylko ze strefowe(powierzchniowe :P hmm wiadomo o co chodzi) dzieki poin shaderowi moze takze poprawniej dzialac i oswietlac cala swoja powierzchnia

 

photometric - coz chyba ich zaleta jest to ze mozna ustawic na web i wrzucac do nich pliki IES dzieki ktorym mamy nierownomierne natezenie swiatla. Ogolnie dobra rzecz gdy robimy sztuczne oswietlenie jak jakies lampy itd wtedy sprawdza sie znakomicie

 

direct - swiatlo o rownoleglych promieniach nadaje sie dobrze do nasladowania swiatla slonecznego

 

Cos jescze? Wiesz kazdy render ma jeszcze swoje swiatla wiec nie wiem czy opisywac ci vraylight itp :P

Napisano

Twoja wypowiedz jest troche dziwna bo inne swiatla nie moga dawac miekich cieni i realistycznych rezultatow? Mr omni czy spot tez daja miekie cienie ba nawet zwykl omni na shadow mapie daje miekie cienie. Widze jakos duzo renderow i nie wszyscy ich autorzy uzywaja photomatericow a maja realistyczne rezultaty.

 

Wiec raczej moj wczesniejszy post jest bardziej prawdziwy bo mowi o roznicach danych swiatel a twoj o tym co ma kazde swiatlo.

 

Edit: chyba ze zle zrozumialem twoja wypowiedz i to byla jaka ironia czy cos w tym stylu :P

Napisano

jesli to ma byc dla wszystkich materialow to i tak chyba lepiej dac w env spod"8" tak czy siak zaduzej roznicy nie ma :P w vray masz specjalny env tylko dla reflectow w samym renderze

Napisano

no o vrayu to wiem a jezeli chodzi o to spod "8" to wtedy ci sie hdri renderuje jako tlo a gdy chcesz tego uniknac i zostawic tlo biale badz czarne mozesz uzyc tego materialowego ze skyem i podobno jest to nowosc w max 2009 tak wyczytalem

 

A jezeli juz wspomniales o vray bo render jako engine szybki i dokladny :) a i swiatla sa tez o wiele bardziej konkretne jezeli chodzi o ustawienia i cinie tez a jak jest z mozliwoscia podlozenia pliku ies?

Napisano

nie obrazaj sie Temporal ja poprostu chce zrozumiec i zapytac cie tez jakich swiatel uzyc zeby dostac dobre wyniki przy malym czasie renderingu

a jezeli chodzi o to jak pisze to staram sie pisac tak jak ja rozumiem i zeby dojsc gdzie mozna zrozumiec lepiej ...

widzialem toje tutki o vray'u bardzo mi sie podobaja

mam teraz taki problemik zeby zrobic wizualizacje podswietlonego diodami napisu wycietego w pleksi ale ale gdy staram sie to zrobic tak jak jest w rzeczywistosci tj wyciac napis i dolozyc swiatlo zeby sie rozproszylo na krawedzi wyciecia i koncach pleksi nic mi nie wychodzi

Lepiej jest jak dzialam vray light mtl przynajmniej z samym napisem ale nie daje to efektu na brzegu pleksi

pozdrawiam

Napisano

GI masz wlaczone? vray light mtl dziala tylko dobrze przy wlaczonej globalnej iluminacji no ale jak zalezy ci na jakies poswiace to postprodukcyjnie w Photoshopie ale zrob to w mentalu z uzyciem shadera Glare (super sprawa :))

Napisano

dzieki za rade Temporal porobie jak mowisz jakies testy Ciekawy ten shader :)

no ale temat jest o swiatlach czyli mowisz ze lepiej Gi wlaczyc niz swiatlem walczyc? hehe

Napisano
no ale temat jest o swiatlach czyli mowisz ze lepiej Gi wlaczyc niz swiatlem walczyc?

 

jedno drugiego nie wyklucza :) Gdyby GI byl "magic button" to zycie bylo by o wiele piekniejsze. Jesli to ma byc still, to rzeczywiscie lepiej w posprodukcji dodac efekty.

Napisano

No GI to rozproszenie swiatla a vray light mtl to taki samy fake jak glow z mentala 3.6 czyli daje ciekawy rezultat dopiero po rozproszeniu bo sam w sobie jako tako nie rozswietla tylko sam jest maksymalnie widoczny olewajac padajace na nim cienie itp. Wsumie dzisiaj Gi i tak to podstawa wiec obojetnie co renderujesz to warto je odpalic.

  • Confused 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności