MadHatter Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Czesc Chciałem prosic o pomoc w zrozumieniu roznych rodzajów świateł. Jakie światło plusy i minusy? Zazwyczaj uzywam mrAreaSpot czyli standard z light infinite shader. przy wlaczanym gi wraz ze skylightem dotychczas dawalo mi dosc zadawalajace wyniki przy skromnych scenach Jednak wydaje mi sie ze czas pojsc dalej i dowiedziec sie czegos o photometric lights Bede wdzieczny za wszystkie informacje Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 no coz tak ogolnie to mozna rzec: mrspot - swiatlo tylko pod mentala (naprawde? :D) jest to swiatlo strefowe wiec mozna uzyskac ciekawe poprawnie cienie itd ale by dzialalo poprawniej trzeba mu wrzucic point shadera bo tak swiatlo w ksztalcie kwadratu i tak bedzie swiecic jak latarka a tylko area bedzie miec wplyw na cien mromni- hmmm to samo tylko ze to jest typowe swiatlo punktowe tylko ze strefowe(powierzchniowe :P hmm wiadomo o co chodzi) dzieki poin shaderowi moze takze poprawniej dzialac i oswietlac cala swoja powierzchnia photometric - coz chyba ich zaleta jest to ze mozna ustawic na web i wrzucac do nich pliki IES dzieki ktorym mamy nierownomierne natezenie swiatla. Ogolnie dobra rzecz gdy robimy sztuczne oswietlenie jak jakies lampy itd wtedy sprawdza sie znakomicie direct - swiatlo o rownoleglych promieniach nadaje sie dobrze do nasladowania swiatla slonecznego Cos jescze? Wiesz kazdy render ma jeszcze swoje swiatla wiec nie wiem czy opisywac ci vraylight itp :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadHatter Posted June 25, 2008 Author Share Posted June 25, 2008 wlasciwie spodziewalem sie odpowiedzi w stylu photometric daje miekkie cienie i realistyczne rezultaty dzieki za rady potestuje pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted June 25, 2008 Share Posted June 25, 2008 Twoja wypowiedz jest troche dziwna bo inne swiatla nie moga dawac miekich cieni i realistycznych rezultatow? Mr omni czy spot tez daja miekie cienie ba nawet zwykl omni na shadow mapie daje miekie cienie. Widze jakos duzo renderow i nie wszyscy ich autorzy uzywaja photomatericow a maja realistyczne rezultaty. Wiec raczej moj wczesniejszy post jest bardziej prawdziwy bo mowi o roznicach danych swiatel a twoj o tym co ma kazde swiatlo. Edit: chyba ze zle zrozumialem twoja wypowiedz i to byla jaka ironia czy cos w tym stylu :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadHatter Posted June 26, 2008 Author Share Posted June 26, 2008 Chcialem Ci tylko podziekowac za konkretna, rzeczowa i ciekawa odpowiedz zamiast zdawkowego smiecia :) pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 aaa to luz :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadHatter Posted June 26, 2008 Author Share Posted June 26, 2008 tak zauwazylem ze skylight daje bardzo fajne cienie i mozna hdri w mape dodac zamiast renderowac w env; niestety nie daje odblyskow Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted June 26, 2008 Share Posted June 26, 2008 znaczy jak dasz hdri do sky'a by ja uzywal to na reflekcyjnym obiekcie powinno sie to odbijac Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadHatter Posted June 27, 2008 Author Share Posted June 27, 2008 hdri do sky'a daje tylko dla koloru oswietlenia a dla odbic w materiale arch+design w rolecie special purpose maps daje hdri do environment Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 jesli to ma byc dla wszystkich materialow to i tak chyba lepiej dac w env spod"8" tak czy siak zaduzej roznicy nie ma :P w vray masz specjalny env tylko dla reflectow w samym renderze Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadHatter Posted June 27, 2008 Author Share Posted June 27, 2008 no o vrayu to wiem a jezeli chodzi o to spod "8" to wtedy ci sie hdri renderuje jako tlo a gdy chcesz tego uniknac i zostawic tlo biale badz czarne mozesz uzyc tego materialowego ze skyem i podobno jest to nowosc w max 2009 tak wyczytalem A jezeli juz wspomniales o vray bo render jako engine szybki i dokladny :) a i swiatla sa tez o wiele bardziej konkretne jezeli chodzi o ustawienia i cinie tez a jak jest z mozliwoscia podlozenia pliku ies? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 hmmm czytajac twoje posty to nie wiem czy ty zadajesz pytania czy probojesz mi cos wytlumaczyc :P 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadHatter Posted June 30, 2008 Author Share Posted June 30, 2008 nie obrazaj sie Temporal ja poprostu chce zrozumiec i zapytac cie tez jakich swiatel uzyc zeby dostac dobre wyniki przy malym czasie renderingu a jezeli chodzi o to jak pisze to staram sie pisac tak jak ja rozumiem i zeby dojsc gdzie mozna zrozumiec lepiej ... widzialem toje tutki o vray'u bardzo mi sie podobaja mam teraz taki problemik zeby zrobic wizualizacje podswietlonego diodami napisu wycietego w pleksi ale ale gdy staram sie to zrobic tak jak jest w rzeczywistosci tj wyciac napis i dolozyc swiatlo zeby sie rozproszylo na krawedzi wyciecia i koncach pleksi nic mi nie wychodzi Lepiej jest jak dzialam vray light mtl przynajmniej z samym napisem ale nie daje to efektu na brzegu pleksi pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted June 30, 2008 Share Posted June 30, 2008 moze pokaz co ci wyszlo Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadHatter Posted July 2, 2008 Author Share Posted July 2, 2008 No i co ty na to Tylko prosze o wyrozumialosc bo poczatkujacy jestem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 GI masz wlaczone? vray light mtl dziala tylko dobrze przy wlaczonej globalnej iluminacji no ale jak zalezy ci na jakies poswiace to postprodukcyjnie w Photoshopie ale zrob to w mentalu z uzyciem shadera Glare (super sprawa :)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadHatter Posted July 3, 2008 Author Share Posted July 3, 2008 dzieki za rade Temporal porobie jak mowisz jakies testy Ciekawy ten shader :) no ale temat jest o swiatlach czyli mowisz ze lepiej Gi wlaczyc niz swiatlem walczyc? hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 no ale temat jest o swiatlach czyli mowisz ze lepiej Gi wlaczyc niz swiatlem walczyc? jedno drugiego nie wyklucza :) Gdyby GI byl "magic button" to zycie bylo by o wiele piekniejsze. Jesli to ma byc still, to rzeczywiscie lepiej w posprodukcji dodac efekty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 No GI to rozproszenie swiatla a vray light mtl to taki samy fake jak glow z mentala 3.6 czyli daje ciekawy rezultat dopiero po rozproszeniu bo sam w sobie jako tako nie rozswietla tylko sam jest maksymalnie widoczny olewajac padajace na nim cienie itp. Wsumie dzisiaj Gi i tak to podstawa wiec obojetnie co renderujesz to warto je odpalic. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadHatter Posted July 25, 2008 Author Share Posted July 25, 2008 GI pomoglo Dzieki chlopaki za pomoc Ale ten Glare shader to wypas Temporal dorzucam punkcik do rep :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now