Napisano 24 Czerwiec 200816 l Czesc Chciałem prosic o pomoc w zrozumieniu roznych rodzajów świateł. Jakie światło plusy i minusy? Zazwyczaj uzywam mrAreaSpot czyli standard z light infinite shader. przy wlaczanym gi wraz ze skylightem dotychczas dawalo mi dosc zadawalajace wyniki przy skromnych scenach Jednak wydaje mi sie ze czas pojsc dalej i dowiedziec sie czegos o photometric lights Bede wdzieczny za wszystkie informacje Pozdrawiam
Napisano 24 Czerwiec 200816 l no coz tak ogolnie to mozna rzec: mrspot - swiatlo tylko pod mentala (naprawde? :D) jest to swiatlo strefowe wiec mozna uzyskac ciekawe poprawnie cienie itd ale by dzialalo poprawniej trzeba mu wrzucic point shadera bo tak swiatlo w ksztalcie kwadratu i tak bedzie swiecic jak latarka a tylko area bedzie miec wplyw na cien mromni- hmmm to samo tylko ze to jest typowe swiatlo punktowe tylko ze strefowe(powierzchniowe :P hmm wiadomo o co chodzi) dzieki poin shaderowi moze takze poprawniej dzialac i oswietlac cala swoja powierzchnia photometric - coz chyba ich zaleta jest to ze mozna ustawic na web i wrzucac do nich pliki IES dzieki ktorym mamy nierownomierne natezenie swiatla. Ogolnie dobra rzecz gdy robimy sztuczne oswietlenie jak jakies lampy itd wtedy sprawdza sie znakomicie direct - swiatlo o rownoleglych promieniach nadaje sie dobrze do nasladowania swiatla slonecznego Cos jescze? Wiesz kazdy render ma jeszcze swoje swiatla wiec nie wiem czy opisywac ci vraylight itp :P
Napisano 25 Czerwiec 200816 l Autor wlasciwie spodziewalem sie odpowiedzi w stylu photometric daje miekkie cienie i realistyczne rezultaty dzieki za rady potestuje pozdrawiam
Napisano 25 Czerwiec 200816 l Twoja wypowiedz jest troche dziwna bo inne swiatla nie moga dawac miekich cieni i realistycznych rezultatow? Mr omni czy spot tez daja miekie cienie ba nawet zwykl omni na shadow mapie daje miekie cienie. Widze jakos duzo renderow i nie wszyscy ich autorzy uzywaja photomatericow a maja realistyczne rezultaty. Wiec raczej moj wczesniejszy post jest bardziej prawdziwy bo mowi o roznicach danych swiatel a twoj o tym co ma kazde swiatlo. Edit: chyba ze zle zrozumialem twoja wypowiedz i to byla jaka ironia czy cos w tym stylu :P
Napisano 26 Czerwiec 200816 l Autor Chcialem Ci tylko podziekowac za konkretna, rzeczowa i ciekawa odpowiedz zamiast zdawkowego smiecia :) pozdrawiam
Napisano 26 Czerwiec 200816 l Autor tak zauwazylem ze skylight daje bardzo fajne cienie i mozna hdri w mape dodac zamiast renderowac w env; niestety nie daje odblyskow
Napisano 26 Czerwiec 200816 l znaczy jak dasz hdri do sky'a by ja uzywal to na reflekcyjnym obiekcie powinno sie to odbijac
Napisano 27 Czerwiec 200816 l Autor hdri do sky'a daje tylko dla koloru oswietlenia a dla odbic w materiale arch+design w rolecie special purpose maps daje hdri do environment
Napisano 27 Czerwiec 200816 l jesli to ma byc dla wszystkich materialow to i tak chyba lepiej dac w env spod"8" tak czy siak zaduzej roznicy nie ma :P w vray masz specjalny env tylko dla reflectow w samym renderze
Napisano 27 Czerwiec 200816 l Autor no o vrayu to wiem a jezeli chodzi o to spod "8" to wtedy ci sie hdri renderuje jako tlo a gdy chcesz tego uniknac i zostawic tlo biale badz czarne mozesz uzyc tego materialowego ze skyem i podobno jest to nowosc w max 2009 tak wyczytalem A jezeli juz wspomniales o vray bo render jako engine szybki i dokladny :) a i swiatla sa tez o wiele bardziej konkretne jezeli chodzi o ustawienia i cinie tez a jak jest z mozliwoscia podlozenia pliku ies?
Napisano 27 Czerwiec 200816 l hmmm czytajac twoje posty to nie wiem czy ty zadajesz pytania czy probojesz mi cos wytlumaczyc :P
Napisano 30 Czerwiec 200816 l Autor nie obrazaj sie Temporal ja poprostu chce zrozumiec i zapytac cie tez jakich swiatel uzyc zeby dostac dobre wyniki przy malym czasie renderingu a jezeli chodzi o to jak pisze to staram sie pisac tak jak ja rozumiem i zeby dojsc gdzie mozna zrozumiec lepiej ... widzialem toje tutki o vray'u bardzo mi sie podobaja mam teraz taki problemik zeby zrobic wizualizacje podswietlonego diodami napisu wycietego w pleksi ale ale gdy staram sie to zrobic tak jak jest w rzeczywistosci tj wyciac napis i dolozyc swiatlo zeby sie rozproszylo na krawedzi wyciecia i koncach pleksi nic mi nie wychodzi Lepiej jest jak dzialam vray light mtl przynajmniej z samym napisem ale nie daje to efektu na brzegu pleksi pozdrawiam
Napisano 2 Lipiec 200816 l Autor No i co ty na to Tylko prosze o wyrozumialosc bo poczatkujacy jestem
Napisano 2 Lipiec 200816 l GI masz wlaczone? vray light mtl dziala tylko dobrze przy wlaczonej globalnej iluminacji no ale jak zalezy ci na jakies poswiace to postprodukcyjnie w Photoshopie ale zrob to w mentalu z uzyciem shadera Glare (super sprawa :))
Napisano 3 Lipiec 200816 l Autor dzieki za rade Temporal porobie jak mowisz jakies testy Ciekawy ten shader :) no ale temat jest o swiatlach czyli mowisz ze lepiej Gi wlaczyc niz swiatlem walczyc? hehe
Napisano 3 Lipiec 200816 l no ale temat jest o swiatlach czyli mowisz ze lepiej Gi wlaczyc niz swiatlem walczyc? jedno drugiego nie wyklucza :) Gdyby GI byl "magic button" to zycie bylo by o wiele piekniejsze. Jesli to ma byc still, to rzeczywiscie lepiej w posprodukcji dodac efekty.
Napisano 3 Lipiec 200816 l No GI to rozproszenie swiatla a vray light mtl to taki samy fake jak glow z mentala 3.6 czyli daje ciekawy rezultat dopiero po rozproszeniu bo sam w sobie jako tako nie rozswietla tylko sam jest maksymalnie widoczny olewajac padajace na nim cienie itp. Wsumie dzisiaj Gi i tak to podstawa wiec obojetnie co renderujesz to warto je odpalic.
Napisano 25 Lipiec 200816 l Autor GI pomoglo Dzieki chlopaki za pomoc Ale ten Glare shader to wypas Temporal dorzucam punkcik do rep :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto