bkdi Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 Witam! Zaczełem modelować pojazd, jednak już na początku napotkałem problem. Chodzi o dziwne załamania światła w miejscach gdzie powierzchnia modelu jest płaska. W jaki sposób mogę się pozbyć tego zjawiska ?
Temporal Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 moze pokaz siatke i nieprzezroczysty model :] za malo konkretow i teraz mozna tylko spekulowac nie wiem moze to specular w materiale moze jakies wielokaty itp co powoduje bledne wyswietlanie siaty itd
gregorjan Napisano 27 Czerwiec 2008 Napisano 27 Czerwiec 2008 Tak to napewno błąd w siatce. Ale bardziej przejmowałbym się tymi czarnymi załamaniami:) I zrezygnowałbym z tworzenia trójkątnych poligonów
Bacry Napisano 27 Czerwiec 2008 Napisano 27 Czerwiec 2008 tutaj to na pewno nie są winne trójkątne poligony tylko wielokątne poligony (4 i więcej), których wewnętrzne niewidoczne krawędzie przecinają obrys krawędzi zewnętrznych . p.s. czasami takiemu widokowi winne są dziwacznie poprzydzielane grupy wygładzania.
illy Napisano 28 Czerwiec 2008 Napisano 28 Czerwiec 2008 bledy siatki, zle prowadzone chamfery (albo za slabe) trojkaty i n-katy
Temporal Napisano 28 Czerwiec 2008 Napisano 28 Czerwiec 2008 autor watku jakos sie od dawna nie odzywa wiec juz przestancie wszyscy pisac ze to bledy siatki :P
Rekomendowane odpowiedzi