Skocz do zawartości

[Blender] LuxRender 0.5 released


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

blenderlux01-128x69.png

 

A new version of LuxRender, the unbiased open source render engine was released a few days ago. And this release presents a lot of new features.

Here is a word from Tim Suess, about the release and new features:

Just a quick head up to say that there's a new version of LuxRender out!

Its V0.5!

The dev team has been working extremely hard to finalize this release for everyone.

And here it finally is after 5 months of development!

To recap for those people that don't know what LuxRender is:

An unbiased (which now also supports traditional/biased techniques too) render engine that is GPL!

LuxRender supports Windows, Linux and MacOS X.

New features in this release:

 

  • Hierarchical 2D & 3D procedural material and texture system

  • Native support for all Blender procedural textures

  • Displacement mapping and engine level subdivision

  • Biased and Unbiased integrators

  • Full Spectral rendering

  • New Sampling Infrastructure

  • Distributed network rendering & network transparent API

  • New GUI

  • and much more…

There are too many new (and old) features for me to list them all here so I'll point you at the release page!

http://www.luxrender.net/forum/viewtopic.php?f=12&t=767

And while you're at it, take a quick peek at the LuxRender gallery!

http://www.luxrender.net/gallery/

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

lipa z tym luxrenderem.

 

1) Lux 0.5 - 5 godzin - preset Medium - High MLT/Bidir Path Tracing

2) Yaf(a)ray SVN - 20 minut - photonmap 2,5 mln + sunsky

 

vk-lux07.jpg

 

vk-lux06yaf.jpg

 

blender - co zdarza się nieprawdopodobnie często od wersji 2.45 - porobił szczeliny na krawędziach (zawsze przy eksporcie, w 3D View jest ok). w luxie, z racji algorytmu MLT, są one widoczne jako kreski, w yafie to plamy GI.

 

nie widzę, żeby MLT dawało jakąś potężną przewagę nad Yaf(a)ray'em.

odbicia światła są dokładniejsze (kładka), to chyba wszystko. nie ma ani genialnego mieszania kolorów znanego z indigo, tonemapping cienki (pomimo wyłączenia opcji Clamp, światło słońca jest jednolitym kolorem, zamiast się przepalić...)

brakuje wyboru white balance'u, bloom'a, innego rodzaju tonemappingu niż Reinhard (kto mi wytłumaczy, po co kamera Realistic, kiedy tonemap jest wymuszony?)

 

sorry - jak mam czekać 15 razy dłużej, to wolę Yafa albo znacznie bardziej rozwinięte Indigo. mimo to kibicuję Luxorom, po prostu program jeszcze nie jest w stadium "używalności"

Edytowane przez muody
  • Like 1
Napisano

muody nie ma to jak krytyka oparta na doświadczeniu bezpośrednim... ;)

 

obrze wiedizeć co i jak... ;)

 

dzięki!

Napisano

no prob.

aktualnie się zgadałem z ludźmi na forum Lux'a i testujemy - póki co wyszedł bug z portal mesh. powinno być tak: światło nieba i słońca świeci tylko z określonych polygonów, np. tutaj to dwa plane na końcu tunelu i na suficie. pozwala to na oszczędność obliczeń, kto siedzi w wizkach, ten kojarzy

tymczasem w Luksie portal ogranicza tylko niebo, sample słońca są dalej marnowane. Dade już dodał to do bugtracka, będzie lepiej

 

aha, no już jest lepiej. dzisiejsza wersja CVS liczy bidirectional (preset z moich testów) ok. 30% szybciej od v0.5! dalej długo, ale każdy speed-up mile widziany :]

 

za parę dni, jak te wszystkie całonocne rendery się skończą, podrzucam lepszy test - z użyciem każdego rodzaju materiału i Architectural Glass (szkło z "jaśniejszymi cieniami")

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności