Skocz do zawartości

Scena 3D: Moj pokoj (kolejny ;)


Dr0cK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Oto moja proba odtworzenia wlasnego pokoju. Wydaje sie ze juz wiekszosc ma to za soba a ja jeszcze nie, tak wiec zdecydowalem sie to zrobic ( a przynajmniej sprobowac). Tak naprawde nie chciale dodawac wszystkich szczegolow (bo jak mialbym wszystkieg moje smieci wymodelowac to by mi zycia nie starczylo ;) ale z drugiej strony to tak pusto w sumie to dodalem dwa komputerki (sciagniete gotowe, nie moje, tak jak fotele), lampe jakies pudelka i zdjecie. Nadal troche pusto takze jezscze mam zamiar dodac wiecej przedmiotow. Niektore wymodeluje, niektore gotowe wrzuce. Jakis dywanik, texture i displacement map na koldre i poduszki (ktorych akurat na tym renderze nie widac), zyrandol i oczywiscie jakies zaslony.

Co do watpliwosci z tym jak pasuja do siebie meble to wiedzcie ze dokladnie tak wyglad moj pokoj, jest wynajmowany, a lozko podwojne, dwa fotele i 2 metrowe biorko bo zyje w nim razem z moja ukochana zona.

 

Scena stworzona w Blenderze 2.46 a test render w Indigo 1.0.9, lekka korekcja kolorow, ostosci i kontrastu w Gimpie

 

Prosze o komentarze :)

 

 

attachment.php?attachmentid=43877&d=1214966889

Edytowane przez Dr0cK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Może jednak spróbuj samemu pomodelować trochę. Będzie trudniej, oczywiście, ale przynajmniej będziesz miał większą satysfakcję po ukończeniu i potrenujesz sobie przy okazji. Do tego pokój będzie wyglądał tak jak twój prawdziwy, bo prawdopodobnie modele które wepchałeś gotowe nie są takie jak rzeczy, które tam sobie masz w realu.

To tak IMHO, więc niekoniecznie musisz mnie słuchać ;)

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie jest taki najgorszy ten Indigo 1.0.9 - jakie są czasy renderów, myślałem o robieniu wizek w Blenderze, ale ledwo radze sobie Maxie i chyba nic by z tego nie było.

w Viewporcie masz pofałdowaną kołdrę na renderach nie, jak robiłeś te fałdki, jakimś blender owym cloth-em

Najbardziej drażni goła ściana, i więcej śmieci pod biórkiem!!!!

 

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastian Ozga: Masz calkowita racje, troche sie zle czuje uzywajac nie moich modeli ale nie mam teraz zbytnio czasu i cierpliwosci co do tego. Bo w sumie glowny cele tego projektu bylo pocwiczyc generalnie "interior scenes" i skupic sie bardziej na materialach, texturach i oswietleniu nizeli dokladnemu oddaniu wygladu mojego pokoju. Co jednak nie oznacza, ze tego nie zrobie, poprostu moze mi to zajac troszke wiecej czasu. Ale tak jak juz mowilem sproboje zrobic jak najwiecje samemu.

 

claude: To ze Indigo nie jest najgorszy to malo powiedziane :) jest rewelacyjny. Jest darmowy, prosty w obsludze, cholernie dobrze oddaje fizyke swiata itd, non stop rozwijany. Tak naprawde coraz to mniej go dzieli od komercyjnych renderow. Idzie jak burza :)

Jak ze jest to unbiased render to sprawia ze czas renderow jest dlugi ( aby otrzymac czysty obraz bez "noise"). Ale zdrugiej strony widac cala juz scene nawet skomplikowana z duza iloscia refleksow juz po 20 minutach renderingu, oczywiscie nadal z duzym "noise" Akurat ten render zaja mi ok 24 godzin a moze i wiecej. Ale w Indigo mozna zamknac render i w kazdym tylko momencie mozna rozpoczac rendering w miejscu ktorym sie skonczylo ostatnim razem tazke nie musza to byc 24 godziny pod rzad (tak ja bylo w moch przypadku). I jeszcze lubie ze mozesz robic np. 4 rendery na raz i naddal uzywac swojego programu 3d. Mowie programu 3d bo nie musi byc blender, w maxie rowniez dziala bez problemow (tzn istnieje exporter do max´a tak jak i blendera i innych 3d programow)

To prawda ze sciana jest troche gola, chociaz moja sciana taka wlasnie jest :) Tzn ma takie dwie anty ramy z kolorowymi pocztowkami kore zamierzam wstawic oczywiscie.

Wiem ze brakuje "smieci" biorkiem jak i na biorku. Beda...

Ahh, co do koldry to nie ma jej na renderach bo jest bardzo high-poly i niechcialem jej wrzucac. Chce stworzyc z niej displacement map ale jeszcze mi nie wychodzi.

Koldra zostala przezemnie recznie "ulepiona" w sculpt mode, nie uzywalem cloth simulator´a chociaz zastanawiam sie nad taki rozwiazanie dla zaslon.

 

Dzieki,

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności