Skocz do zawartości

animacja w filmie( wiem jak to zrobić ale mam techniczny problem)


Robo

Rekomendowane odpowiedzi

No więc tak. Dajmy na to że mamy scenę w której jest stół i kamera objeżdża go dookoła i chcemy wkomponować w tą scenę za pomocą Combustiona kubek 3d. Dobra wszystko jest ok wiem, że musze zimportować sekwencje RPF potem ztrakować kamere i dobrze wkomponować kubek ALE. Nie wiem jak zrobić to żeby kubek obrcał sie razem z kamerą czyli zeby po prostu kamera objezdzala go dookoła. No bo przecież Nie bede na ślepo próbował odwzorować ruch prawdziwej kamery za pomocą wirtualnej. Proszę o odpowiedź albo przynajmniej jakąś podpowiedź. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

1.Wczytac material filmowy do programu trakujacego (np. Boujou)

2. Strakowac ruch kamery

3. Zapisac strakowane dane do formatu programu w ktorym robisz 3d.

4. Odpalic program 3d

5. Wczytac strakowana kamere

6. Wstawic kubek strakowana w scene

7. Zrenderowac kubek

8. Wstawic go w combustion na material sfilmowany plus w korekcja barwna kubka.

 

Finish

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna ale bedzie to trakowanie w osi x/y czyli na płasko bez trzeciego wymiaru.

 

Trackowanie 2d i matchmoving 3d to dwie różne operacje. Trackowanie 2d śledzi zmianę koloru we fragmencie obrazu i nie ma pojęcia o ruchu kamery w jakimkolwiek wymiarze. Matchmoving 3d z ruchu pixeli na płaszczyźnie (czyli właśnie trackowania) oblicza ruch kamery w przestrzeni 3d.

 

Owszem, dopóki kamera panoramuje bez zmiany położenia a obiekt jest wystarczająco mały, trackowanie 2d, może zastąpić matchmoving 3d. Ale, nie ma to nic wspólnego z osią Z. Wręcz przeciwnie. Gdyby kamera poruszała się tylko wzdłuż swojej osi Z, może dałoby się również użyć trackowania zamiast matchmovingu, bo zmiana paralaksy byłaby minimalna (szczególnie dla płaskiego obiektu).

Edytowane przez SYmek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam za temat pracy magisterskiej łaczenie obrazu z kamery z dynamiczna scena wirtualna. Szczerze mowiasc jestem poczatkujacy w tym temacie i mam pytanie odnosnie pracy z materailem w 3ds. Mam juz nagrany obraz w studio (kamera i aktor sie poruszaja), material przeszedl juz przez virtualDuba, combustiona gdzie pozbylem sie tla za bohaterem, matchmovera gdzie zaznaczylem traki itp i przygotowalem scrypt do 3ds.

I tu sie zaczyna moje pytanie, co teraz zrobic w 3ds? Musze zmienic tlo za bohaterem, na obraz statyczny (zdjecie) i dynamiczny (animacja w 3ds) tak zeby mialo to rece i nogi i musi byc zachowany ruch kamery.

Czy wie ktos moze jak teraz krok po kroku pownienem postapic i jakich funkcji programow uzyc?

Dziekuje za wszelkie informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. przed wybraniem sie do studia zastanawiasz sie co chcesz uzyskac, czy material z kamery kreconej na statywie gdzie generalnie kamera sie rusza tylko w 2 osiach, czy moze jednak kamera sie porusza (z reki, wozek, wysiegnik, cokolwiek)

ogolnie trakowanie kamery ze statywu jest prostsze zas przy trakowaniu wolnego ruchu trzeba przestrzegac kilku rzeczy

1a. miec odpowiedniej jakosci kamere (w sumie im wyzsza podzialka nagrywania tym latwiej sie z tym pracuje, mi najlatwiej sie trakowalo kamery ktore bezposrednio nagrywaja cyfrowo, w square pixels, bez przeplotu, aczkolwiek to tak naprawde robi niewielka roznice

1b. trzeba zapewnic sobie minimum 7 punktow "statycznych" w kazdej klatce ktorych moze sie chwycic program trakujacy, dobrze tez miec jakies punkty ktore sa dlugo w kadze

1c. miec odpowiednia paralaxe (czy jak to sie tma pisze), czyli dobry stosunek obiektu pierwszoplanowego do tla, hmm, chodzi o to ze jak idziesz z kamera z lewej do prawej to obiekty przed kamera ruszaja sie duzo szybciej niz tlo

1d. postaraj sie miec w miare plynne ujecie, bez zbednych drgan itp, przy slabym materiale wyjsciowym powiedzmy w PALU, gdzie biegniesz z kamera w rece moze byc poprostu niemozliwe zrobienie matchmovingu

2. nagrywasz ladnie material

3. wyrzucasz material na klatki (przynajmniej ja tak robie, wygodnie sie pracuje potem)

4. odpalasz zjakis program do matchmovingu (boujou calkiem prosty w obsludze)

5. trakujesz, zapisujesz i exportujesz do progamu 3d jaki ci pasuje

6. robisz animacje w 3d w oparciu o kamere i przestrzen jaka zbudowal ci program trackujacy

7. renderujesz, wracasz spowrotem do programu w ktorym komponujesz (pewnie after effects),

 

to tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle tylko ze ja doszedlem do punktu 6tego i dalej nie wiem co robic...

Mam w 3ds maxie kamere, tracki i jakas plaszczyzne za trackami. Chcialbym teraz wstawic jakos bohatera i tlo ( zdjecie a pozniej animacje) ale nie wiem jak to zrobic - wiem brzmie jak laik, no ale dopiero zaczalem prace z matchmovingiem. Znasz moze kolejne funkcje z ktorych pownienem skorzystac i wiesz moze jak to wszystko razem polaczyc w 3ds?

Jesli chodzi o 7 punkt to tu chodzilo Ci o to ze skladam material z poszczegolnych przerobionych juz w 3ds czesci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj juz musisz sie odnosic do konkretnych problemow pewnie dzialy modeling i animacja wiecej ci powiedza, bo inebardzo wiem co chcialbys uzyskac :)

 

ogolnie jesli chcesz miec bohatera, to najpierw musisz go wymodelowac , potem oteksturowac, zrigowac, na koncu zaanimowac

jesli chodzi o tlo to minimum modeling i tekstury, jakas moze czesciowa animacja, ale serio to o to co pytasz to zagadnienie na przynajmniej 300stronicowa ksiazke, a niebardzo chce mi sie ja tu pisac;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności