palmer Napisano 11 Lipiec 2008 Napisano 11 Lipiec 2008 Witam ... niby banalne zadanie ...ALE jak zrobic zeby sie nie narobic a efekt byl idealny Chce wymodelowac wentylator lazienkowy (tzw. wyciag). ksztalt jak widac na zalaczonym obrazku:... zupelnie nie wiem jak zaczac zeby pozniej nie miec problemow: 1.circle-extrude-edit poly-chamfer ...(ale nie wiem czy uzysskam ladny oplywowy ksztalt) 2.narysowac kule, wyciac fragment .....ale co potem ...??? jak wyciac otwory wentylacyjne ....?? help...
piksar Napisano 11 Lipiec 2008 Napisano 11 Lipiec 2008 teksturą najprosciej, bedziesz świecił przez te otworki ?
palmer Napisano 11 Lipiec 2008 Autor Napisano 11 Lipiec 2008 otworki tylko do "wyciagania" powietrza ... swiatla nie bedzie ..tylko plastik do okola
Gość User190 Napisano 11 Lipiec 2008 Napisano 11 Lipiec 2008 teksturą najłatwiej. Albo tak, jak chłopaki od samochodów felgi modelują - modelujesz prosty model i wyginasz w kółko.
palmer Napisano 11 Lipiec 2008 Autor Napisano 11 Lipiec 2008 chlopaki ..... moze wstyd sie przyznac ...ale ja nie wiem jak modelowac tekstura ... :( wlasnie wpadlem na pomysl zeby narysowac arc-pozniej lathe ..... mkeruj: "kawalek tortu" - no to ja juz zupelnie nie wiem o co chodzi ..
Gość User190 Napisano 11 Lipiec 2008 Napisano 11 Lipiec 2008 Nie modelować teksturą - zamiast modelowania daj dobrą teksturę :)
palmer Napisano 11 Lipiec 2008 Autor Napisano 11 Lipiec 2008 (edytowane) Nie modelować teksturą - zamiast modelowania daj dobrą teksturę :) hmm znaczy musze w pshopie stworzyc teksture z czarnymi miejscami tam gdzie beda dziury ??? edit: widze ze musialem cos glupiego napisac bo wszyscy sobie odpuscili ....heh Osmiele sie wiec zadac kolejne.....(moze nie bedzie takie glupie) jak "wyekstrudowac" plaski obiekt circle tak aby tworzyla sie czesc polkuli w momencie extrudowania...Np. lapie za verteks w srodku kola i extruduje ......a pozostale werteksy proporcjonalnie sie extuduja ....tak aby powstawala polkula da sie cos takiego zrobic ? Edytowane 11 Lipiec 2008 przez palmer
palmer Napisano 11 Lipiec 2008 Autor Napisano 11 Lipiec 2008 zalaczam graficzne przedstawienie problemu jak widac zlapalem jeden werteks i extruduje go .....chcialbym aby pozostale proporcjonalnie do nigo sie przesuwaly tworzac polkule ...
claude Napisano 11 Lipiec 2008 Napisano 11 Lipiec 2008 chłopie jakie to proste! zrób gęstszą siatkę i zaznacz odpowiednie poligony które tak samo jak na zdjeciu obiegają do okoła wentylator i skasuj je, a potem co najwyżej zaznacz powstałe board i ekstruduj krawędzie do środka tak jak na obrazku Półkolisty kształt zrób soft selection albo jakimś modifikatorem...
palmer Napisano 11 Lipiec 2008 Autor Napisano 11 Lipiec 2008 nevermind - I did it:) uzylem soft selection :) teraz musze tylko jakos wyciac dziury ....:( wszelakie sugestie mile widziane :)
Master Kiełbaster Napisano 11 Lipiec 2008 Napisano 11 Lipiec 2008 boolean. albo zaznacz odpowiednie polygony i wyekstruduj je do środka.
mkeruj Napisano 11 Lipiec 2008 Napisano 11 Lipiec 2008 Rozchodziło się mnie o to, żeby zrobić 1/8 całości w polymodelingu a potem obrócić o 45 stopni z podzieleniem i scalić. A teksturą to zapoznaj się z displacement
Temporal Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 Z tym tortem to chodzi o to ze modelujesz jedna czesc jakasc cwiartke badz mnie i pozniej uzywasz modyfikatora symetry pozniej nakladasz kolejne symetry i odbijasz to co ci wczesniej powstalo nakladasz tyle tych modow by powstala calosc. Bo jak widac model z kazdej strony jest taki samy wiec w tym przypadku ten trick da rade.
palmer Napisano 14 Lipiec 2008 Autor Napisano 14 Lipiec 2008 ....a to o taki tort chodzilo .. dzieki za wyjasnienie !
palmer Napisano 14 Lipiec 2008 Autor Napisano 14 Lipiec 2008 no i wyszlo cos dziwnego ... brzydko to wyglada... Zobaczcie co sie pojawilo w srodku otworow ..jakies dziwne teksturowanie...?? oto moj kroki przy modelowaniu 1. cylinder (sides 50, height segments 1) 2.convert - editabe poly 3.select vertex (zaznaczony 1 vertex -srodek cylindra) 4.vertex soft selection + move (tak uzyskalem wycinek kuli) 5.nastepnie zaznaczylem poligony (otwory wentylacyjne) ktore nastepnie extrudowalem do srodka. 6.nalozylem modifikator shell (przy wlaczonym i wylaczonym modyfikatorze wciarz mam ten dziwny srodek) 7. render .. i kicha bede wdzieczny za podpowiedz ...
Robertus Napisano 14 Lipiec 2008 Napisano 14 Lipiec 2008 Chyba najprosciej zrobic to z kuli. Najpierw polowka kuli, potem skalowaniem nieco ja splaszcz wg. potrzeb. Wylicz niezbedna ilosc segmentow a potem te ktore potrzeba "extrude" do wewnatrz. Krawedzie otworow mozesz potraktowac "bevelem" na krawedziach dla efektu. Zachowasz obly, dobry ksztalt bez kombinacji.
palmer Napisano 14 Lipiec 2008 Autor Napisano 14 Lipiec 2008 Robertus dzieki-zdecydowanie lepsza metoda, nawet bez zastosowania bevelu na krawedziach model wyglada lepiej. Siatka jest ciut zdeformowana (w wyniku splaszczenia wzgledem osi y) ale przy dodaniu wiekszej ilosci segmentow nie bedzie az tak bardzo widoczne. Jak widac na szybkim modelingu nie ma klopotow z dziwnymi plamami we wnetrzu otworow wentylacyjnych... :) dwa wentylatory obok siebie - stary (moja metoda) i nowy (mniejszy) metoda Robertusa
Rekomendowane odpowiedzi