Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Stworzyłem sobie teren i część tego terenu ma być pokryty górami. Tyle że te góry bardzo kanciaste mi wychodzą. Jak stworzyć góry różnej wielkości żeby one wyglądały jak góry a nie klocki i kwadraty poukładane na kupie.

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 861
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nadaj jakis modyfikator, zeby wygladzic. mesh smotha albo turbosmoth'a.

Najprosciej i najszybciej zrobic plane'a o duzej ilosci polygonow, nadac modyfikator displace i wrzucic mapke czarno - biala, tam gdzie ciemniejsze to bedzie wyzej, a tam gdzie blizsze bialemu mniejsze, albo na odwrót :P

Napisano
  • Autor

Dzięki działa.

 

Nie widzę sensu zakładania nowego tematu więc tu zapytam. Jak stworzyć drogę np. takiego kształtu:

152539e8a204b60am.jpg

Samą drogę umiem stworzyć ale prostą, chodzi mi głównie o kształt jak taki uzyskać?

Napisano

Czy ten kształt to przekrój poprzeczny drogi? Jeśli tak to:

1 - narysuj jeszcze splinem oś drogi (jej przebieg zakręty itd)

2 - Zaznaczasz splina i wybierasz Create -> Compound -> Loft

3 - z menu lofta klikasz get shape i klikasz drugiego splinea

4 - Kliknięty kształt zostanie przeciągnięty prostopadle wzdłuż ścieżki którą utworzyłeś. Być może będzie on widoczny tylko od spodu na skutek odwrócenia normalnych.

 

Zamiast Lofta podobny efekt możesz otrzymać za pomocą modyfikatora bevel profile

Napisano
  • Autor
Czy ten kształt to przekrój poprzeczny drogi?

A no tak właśnie nie napisałem. To jest widok od góry

 

narysuj jeszcze splinem oś drogi
gzie ta funkcja spline jest bo jakoś nie mogę z najść. Ja jeszcze nie zbyt obeznany w tych funkcjach.
Napisano

ok więc spline to po prostu line. W zakładce bodajże shapes.

Jeśli to widok z góry to jest to oś drogi którą chcesz stworzyć. Przeciągnij po nim przekrój i tyle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności