Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

To nie do końca miała byc czaszka człowieka tylko bardziej takiego potwora o długich kłach. Chyba że chodzi ci o wykonanie zębów a to już inna sprawa.

 

Wydaje mi się że bryła czaszki jest nierówna.

Mam nadzieję że czaszka do "poprawy" nie oznacza w tym przypadku do "wymiany" :D

Edytowane przez Heads Hunter
Napisano

Coraz bliżej. Podczas modelowania nałóż na bryłę materiał z Opacity na ok. 60-70 z dużym połyskiem i wyłącz wygładzanie, będzie Ci łatwiej. Masz strasznie rozciągnięte nozdrza, oczodoły powinny mieć wyraźne brzegi, szczęki u Ciebie mają kształt podkowy.

Mała pomoc ;)

Napisano

Na razie nie dodaj nic, tylko popraw to co masz. Jak teraz coś dodasz, to będziesz miał później więcej do poprawiania ;)

Przy następnych obiektach kieruj się zasadą "od ogółu do szczegółu". Popatrz na siateczkę z linku w moim poprzednim poście. Takie low-poly bardzo łatwo poprawić, a kiedy już wygląda ciekawie, wystarczy zagęścić siatkę i jest pięknie ;)

Napisano

Mi sie kiedyś trafił na torrentach cały szkielet człowieka w 3D. Sam model, który oceniłabym na pare gwiazdek.

 

 

Może warto poszukać gotowca w necie, po co powieleć? A następnie przerobić.

Napisano

Kość jarzmowa jest za wąska i za wysoko - powinna być wypukła a u ciebie jest wklęsła. Skroń masz zaokrągloną powinna być płaska. no i kość jarzmowa powinna się oddzielać od skroni a u ciebie z niej wyrasta.

 

Bardzo dobrze że chcesz to zrobić sam - popieram, tylko tak się czegoś nauczysz.

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Dzięki za podpowiedź tylko mam jeden problem.

 

kość jarzmowa powinna się oddzielać od skroni a u ciebie z niej wyrasta.

To to już naprawde nie wiem jak naprawić. Myślałem że tą kość usunąć, tą dziurę scapować, loopy pociągnąć w odpowiednie miejsce i wyekstrudować odchodzącą kośc od nowa. Ale sam nie wiem czy to dobry pomysł.

 

A o to mój pomysł:

kodw5.jpg

Edytowane przez Heads Hunter
Napisano
Może warto poszukać gotowca w necie, po co powieleć? A następnie przerobić.

 

Pussik masz ciekawe podejście do modelowania...

 

Co do czaszki to zacząłbym ją od nowa z mniejszą liczbą poligonów i z refkami w backgroundzie. Nawet w twoim viewporcie widać, że model nie pokrywa się z tym co masz w tle. Sam często zaczynam od początku zostawiając stary model, to chyba pozwala na świeżo podejść do tematu :)

Napisano

Przypominam że to nie jest do końca człowiek tylko taki potwór i nie musi być tak wszystko perfekcyjne według tła.

 

Poprawiony model:

- nos mniej rozciągnięty

- wyraźniejsze oczodoły

- poprawiona kość jarzmowa (nie jestem pewien czy dobrze)

- bardziej płaska skroń

czacha2gc3.jpg

czachazb1.jpg

Napisano
Przypominam że to nie jest do końca człowiek tylko taki potwór i nie musi być tak wszystko perfekcyjne według tła

 

Sorry stary ale to jest niedobre tłumaczenie które powtarza się za każdym razem gdy robi się coś źle a ktoś stara ci powiedzieć co jest nie tak.

 

Spłaszcz skronie.

Napisano (edytowane)

Chyba masz racje. To forum nauczyło mnie tego że do osiągnięcia swojego celu jest wiele dróg. Niektóre gorsze, niektóre lepsze. Rozumiem że nie wybrałem najlepszego sposobu ale może jednak warto dać mu szansę. Czaszkę robiłem według tutoriala. Ale co prawda to prawda że zbyt duża ilość poly przeszkadza w dopasowaniu do referencji.

Edytowane przez Heads Hunter
Napisano
Chyba masz racje. To forum nauczyło mnie tego że do osiągnięcia swojego celu jest wiele dróg. Niektóre gorsze, niektóre lepsze. Rozumiem że nie wybrałem najlepszego sposobu ale może jednak warto dać mu szansę. Czaszkę robiłem według tutoriala.

 

Nie wiem czy się już obraziłeś czy jeszcze nie. W swoim poście nie miałem zamiaru Cię zniechęcić do dalszej pracy, wręcz przeciwnie. Jeśli mówię, zabierz się do tego od nowa to tylko w dobrej intencji. W trybie SubD wbrew pozorom gdy masz mniej gęstą siatkę, pozwala Ci to na więcej manipulacji i większą swobodę. Proponuję także najpierw zrobić czaszkę człowieka i jak będzie anatomicznie zgodna z refkami wtedy dopiero zacząć przekształcać ją w jakiegoś potwora.

 

Pozdrawiam

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Nie mam powodów do obrażania się ponieważ każda dobrze ukierunkowana krytyka przyda się. Po prostu wcześniej nie robiłem czaszki i zrobiłem taką jaką miałem w tutorialu mam nadzieję że ta wypowiedź nie będzie wzięta jako zasłanianie się :D. Tylko poprostu bardzo ciężko mi myśleć że coś co długo robiłem, muszę robić od nowa. Niedługo ta czaszka zacznie mnie nawiedzać :D

Edytowane przez Heads Hunter
Napisano

Sory, jest za rano zebym trzeźwo myślał, jednak:

- skoro robisz z referek to czemu nie dopasujesz modelu do szkicu??

- tam gdzie masz mniej poly= gładasze krawedzie, tam gdzie masz wiecej poly masz mozliwość wprowadzenia detalu....kip it in majnd

 

PS: a teraz zmruż oczy i wyobraź sobie jak ta czaszka wyglądałaby z mięsniami i skórą ;) Jezeli to widzisz to walcz dalej, jezeli nie....pograj w gta4 i podziwiaj grafike nizeli ją tworzyć ;) No offence diud ;) Pozdro

Napisano

Moim zdaniem nic się nie zmieniło ale może to także wina materiału. Zmień go na jakiś neutralny szary bo ten wściekły niebieski tylko przeszkadza w prawidłowym ocenieniu twojej pracy. Miałem o tym napisać na początku ale zapomniałem.

Napisano

Postępy widać, ale sporo pracy jeszcze przed Tobą. Polecam książkę Anatomia dla artystów. Przy modelowaniu zwracaj uwagę na kształty, np. żuchwę cały czas robisz w kształcie litery U, a powinna być bardziej jak V ;)

A mózgoczaszka rozszerza się w kierunku tyłu głowy. Może dobrym ćwiczeniem będzie zrobienie kilku szkiców czaszki ołówkiem na papierze (bez względu na umiejętności). Pomoże Ci to w dostrzeżeniu kształtów.

Napisano

Poprawiłem czaszkę jeśli chodzi o rozszerzalność w stronę tyłu. Tylko mam problem z poprawieniem żuchwy żeby była bardziej w kształcie litery "V" Myślałem żeby użyć FDD Box na żuchwie i przekształcić ale sam nie wiem czy to dobry pomysł. Ma ktoś lepszy?

 

czaszka1yn6.jpg

 

czaszk1yd0.jpg

Napisano (edytowane)

Robilem czaszke z tych samych referek nie najlepiej mi to wyszlo potem dostalem to : http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=029980ff9d6e14a2 od Levusa latwiej sie poprawialo.

Gdyby Cie to interesowalo to moja czaszka + szkielet robione sa w ramach obecnej bitwy.

O ile dobrze widze na szczece brakuje ci lini od brody do zawiasu zuchwy ogolnie musial bys zwezyc czesc szczeki u nasady zebow i wyeksponowac kosci policzkowe. Pozdrawiam :)

Edytowane przez Xesenix
Napisano
O ile dobrze widze na szczece brakuje ci lini od brody do zawiasu zuchwy ogolnie musial bys zwezyc czesc szczeki u nasady zebow

 

Dzięki za podpowiedź. Mógłbyś mi pokazać na screenie dokładnie o które częśći szczęki ci chodzi?

Napisano (edytowane)

Z gory mowie ze ekspert ze mnie zaden pewnie mi w mojej czaszce sporo wypomna ale daje tez jej siatke moze sie przyda.

Troche wiecej screenow z roznych etapow modelowania mojej masz tu:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=51445&page=3

pozatym jeszcze jeden przydatny link jesli chodzi o modelowanie szkieletow:

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=54097&highlight=SYSTEMS [od mafida]

heh wlasnie zauwazylem ze nie masz polaczonego konca kosci policzkowej z czaszka uzyj bridge na koncowych poligonach i czterech z czaszki zielonym kolorem.

Edytowane przez Xesenix
Napisano

Postanowiłem jednak że czaszka zostanie już taka jaka jest. Prosiłbym jeszcze o jakieś sugestie dotyczące tego jak zrobić zęby oraz tego jak użyć modyfikatora soft selection by szczęka była bardziej w kształcie litery V.

Napisano

Na pierwszych dwóch screenach, ze tak powiem...ch...widać To TY musisz stwierdzić czy sie nadają, robienie pod "publikę" to żal. Ale z mojego punktu widzenia, jezeli mają być to zęby jakiejś małpy (patrzęc na 3-ki) to mogą być....pytanie: Jakie jest zastosowanie końcowe? Pozdro

Napisano

JmTm00 oj z ta publika to troche przesadziles. Jak ma robic dla siebie to niech nie pokazuje na forum swoich prac bo po co? Ludzie beda krytykowac a on sobie powie ze nie dla was to robie tylko dla siebie? Wlasnie przewaznie jest tak ze jak tylko autorowi sie praca podoba a innym juz nie to znaczy ze jest slaba. Nie ma jak to obiektywizm a autokrytyka to troche za malo wiec warto wysluchac opinii innych.

Napisano (edytowane)

Temporal -> nie rozumiesz chyba...mi chodzi o to ze jezeli ktoś się pyta czy "tak okej a tak nie" to dla mnie nie ma w takim "twórcy" nic kreatywnego, bo sam nie ma własnego zdania. Jezeli jesteś pewien swoich założeń to ignorujesz czy ktoś Ci powie że "za mało spekulara" (bo każdy ma swoje zdanie wszak i trzeba to uszanować)... powinno się odzielić rzemiosło od kreatywnośći. Oczywiście autokrytyka to nic, i bardzo warto słuchać opini innych, ale słuchanie kogoś kto umie dobrze "odwzorować a nie stworzyć" to też mało. Grafa to nie tylko mega detal i mega szaderki. Tak ja to rozumiem :/ No offence!

 

Pozdro

 

EDIT: dobra nie o tym ten wątek...

 

 

...nadają się tylko zmień trójki bodajrze bo lekko "wampirowate" jak daleko bedzie kamera od postaci w finalnym produkcie? Pytam bo od tego w sumie zalezy poziom detalu tych zębów. Pozdro

Edytowane przez JmTm00
Napisano

Moglibyście mi powiedzieć jak za pomocą soft selection poprawić tę szczękę? Wiem w założeniu jest tak: zaznaczyć vertexy i poprzesuwać tak by utworzyć coś na kształt litery V. W praktyce już niestety gorzej.

Napisano

Dlaczego gorzej? Zaznaczasz Soft Selection, zaznaczasz wierzchołek na żuchwie tak mniej więcej przy dolnej 5, ustawiasz parametry tak, żeby kolorki sięgały od końca żuchwy do czubka i przesuwasz ten wierzchołek do wewnątrz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności