Napisano 3 Sierpień 200816 l Jedna z częśći kościotrupa. Edytowane 11 Sierpień 200816 l przez Heads Hunter
Napisano 3 Sierpień 200816 l siatka ladnie skonstruowana... jednak sam model... chyba do poprawy... Przyjrzyj sie dokladnie jak wyglada czaszka
Napisano 4 Sierpień 200816 l Do poprawy jest cała czaszka. Korzystaj z referek ;) Zęby też są do wymiany, ale wszystko po kolei. Pozdrawiam i życzę powodzenia
Napisano 4 Sierpień 200816 l Autor To nie do końca miała byc czaszka człowieka tylko bardziej takiego potwora o długich kłach. Chyba że chodzi ci o wykonanie zębów a to już inna sprawa. Wydaje mi się że bryła czaszki jest nierówna. Mam nadzieję że czaszka do "poprawy" nie oznacza w tym przypadku do "wymiany" :D Edytowane 4 Sierpień 200816 l przez Heads Hunter
Napisano 4 Sierpień 200816 l Autor Da się jakoś poprawić tą szczękę, źle ją zrobiłem bo jest za wąska.
Napisano 7 Sierpień 200816 l Coraz bliżej. Podczas modelowania nałóż na bryłę materiał z Opacity na ok. 60-70 z dużym połyskiem i wyłącz wygładzanie, będzie Ci łatwiej. Masz strasznie rozciągnięte nozdrza, oczodoły powinny mieć wyraźne brzegi, szczęki u Ciebie mają kształt podkowy. Mała pomoc ;)
Napisano 7 Sierpień 200816 l Autor dzięki. Te rozciągnięte nozdrza to naprawić dodając kilka dodatkowych edge tak? A oczy to przesuwać już istniejące edge czy jeszcze dodać?
Napisano 7 Sierpień 200816 l Na razie nie dodaj nic, tylko popraw to co masz. Jak teraz coś dodasz, to będziesz miał później więcej do poprawiania ;) Przy następnych obiektach kieruj się zasadą "od ogółu do szczegółu". Popatrz na siateczkę z linku w moim poprzednim poście. Takie low-poly bardzo łatwo poprawić, a kiedy już wygląda ciekawie, wystarczy zagęścić siatkę i jest pięknie ;)
Napisano 8 Sierpień 200816 l Mi sie kiedyś trafił na torrentach cały szkielet człowieka w 3D. Sam model, który oceniłabym na pare gwiazdek. Może warto poszukać gotowca w necie, po co powieleć? A następnie przerobić.
Napisano 8 Sierpień 200816 l Autor Ja jednak preferuję robienie czegoś od początku do końca. Dzięki temu lepiej uczę się modelowania.
Napisano 8 Sierpień 200816 l Kość jarzmowa jest za wąska i za wysoko - powinna być wypukła a u ciebie jest wklęsła. Skroń masz zaokrągloną powinna być płaska. no i kość jarzmowa powinna się oddzielać od skroni a u ciebie z niej wyrasta. Bardzo dobrze że chcesz to zrobić sam - popieram, tylko tak się czegoś nauczysz.
Napisano 8 Sierpień 200816 l Autor Dzięki za podpowiedź tylko mam jeden problem. kość jarzmowa powinna się oddzielać od skroni a u ciebie z niej wyrasta. To to już naprawde nie wiem jak naprawić. Myślałem że tą kość usunąć, tą dziurę scapować, loopy pociągnąć w odpowiednie miejsce i wyekstrudować odchodzącą kośc od nowa. Ale sam nie wiem czy to dobry pomysł. A o to mój pomysł: Edytowane 8 Sierpień 200816 l przez Heads Hunter
Napisano 8 Sierpień 200816 l Nie ma co pisać - zrób jak mówisz i zobaczysz - jak będzie źle to sobie spróbujesz inaczej a jak dobrze to masz metodę na przyszłość.
Napisano 9 Sierpień 200816 l Może warto poszukać gotowca w necie, po co powieleć? A następnie przerobić. Pussik masz ciekawe podejście do modelowania... Co do czaszki to zacząłbym ją od nowa z mniejszą liczbą poligonów i z refkami w backgroundzie. Nawet w twoim viewporcie widać, że model nie pokrywa się z tym co masz w tle. Sam często zaczynam od początku zostawiając stary model, to chyba pozwala na świeżo podejść do tematu :)
Napisano 9 Sierpień 200816 l Autor Przypominam że to nie jest do końca człowiek tylko taki potwór i nie musi być tak wszystko perfekcyjne według tła. Poprawiony model: - nos mniej rozciągnięty - wyraźniejsze oczodoły - poprawiona kość jarzmowa (nie jestem pewien czy dobrze) - bardziej płaska skroń
Napisano 9 Sierpień 200816 l Przypominam że to nie jest do końca człowiek tylko taki potwór i nie musi być tak wszystko perfekcyjne według tła Sorry stary ale to jest niedobre tłumaczenie które powtarza się za każdym razem gdy robi się coś źle a ktoś stara ci powiedzieć co jest nie tak. Spłaszcz skronie.
Napisano 9 Sierpień 200816 l Autor Chyba masz racje. To forum nauczyło mnie tego że do osiągnięcia swojego celu jest wiele dróg. Niektóre gorsze, niektóre lepsze. Rozumiem że nie wybrałem najlepszego sposobu ale może jednak warto dać mu szansę. Czaszkę robiłem według tutoriala. Ale co prawda to prawda że zbyt duża ilość poly przeszkadza w dopasowaniu do referencji. Edytowane 9 Sierpień 200816 l przez Heads Hunter
Napisano 9 Sierpień 200816 l Chyba masz racje. To forum nauczyło mnie tego że do osiągnięcia swojego celu jest wiele dróg. Niektóre gorsze, niektóre lepsze. Rozumiem że nie wybrałem najlepszego sposobu ale może jednak warto dać mu szansę. Czaszkę robiłem według tutoriala. Nie wiem czy się już obraziłeś czy jeszcze nie. W swoim poście nie miałem zamiaru Cię zniechęcić do dalszej pracy, wręcz przeciwnie. Jeśli mówię, zabierz się do tego od nowa to tylko w dobrej intencji. W trybie SubD wbrew pozorom gdy masz mniej gęstą siatkę, pozwala Ci to na więcej manipulacji i większą swobodę. Proponuję także najpierw zrobić czaszkę człowieka i jak będzie anatomicznie zgodna z refkami wtedy dopiero zacząć przekształcać ją w jakiegoś potwora. Pozdrawiam
Napisano 9 Sierpień 200816 l Autor Nie mam powodów do obrażania się ponieważ każda dobrze ukierunkowana krytyka przyda się. Po prostu wcześniej nie robiłem czaszki i zrobiłem taką jaką miałem w tutorialu mam nadzieję że ta wypowiedź nie będzie wzięta jako zasłanianie się :D. Tylko poprostu bardzo ciężko mi myśleć że coś co długo robiłem, muszę robić od nowa. Niedługo ta czaszka zacznie mnie nawiedzać :D Edytowane 9 Sierpień 200816 l przez Heads Hunter
Napisano 10 Sierpień 200816 l Sory, jest za rano zebym trzeźwo myślał, jednak: - skoro robisz z referek to czemu nie dopasujesz modelu do szkicu?? - tam gdzie masz mniej poly= gładasze krawedzie, tam gdzie masz wiecej poly masz mozliwość wprowadzenia detalu....kip it in majnd PS: a teraz zmruż oczy i wyobraź sobie jak ta czaszka wyglądałaby z mięsniami i skórą ;) Jezeli to widzisz to walcz dalej, jezeli nie....pograj w gta4 i podziwiaj grafike nizeli ją tworzyć ;) No offence diud ;) Pozdro
Napisano 10 Sierpień 200816 l Autor Postanowiłem jednak że będę walczył dalej. Poprawiłem czaszkę według referek. Jest węższa. I nie wiem dokładnie czy mi się tą skroń udało naprawić.
Napisano 10 Sierpień 200816 l Moim zdaniem nic się nie zmieniło ale może to także wina materiału. Zmień go na jakiś neutralny szary bo ten wściekły niebieski tylko przeszkadza w prawidłowym ocenieniu twojej pracy. Miałem o tym napisać na początku ale zapomniałem.
Napisano 10 Sierpień 200816 l Autor Ok porównaj sobie widok front z nowego zrzutu i widok front z jakiegoś starego rzutu.
Napisano 10 Sierpień 200816 l mózgoczaszka from TOP view...zerknij ;) Czepialstwo jest nauką wszak ;) Pozdro
Napisano 11 Sierpień 200816 l Postępy widać, ale sporo pracy jeszcze przed Tobą. Polecam książkę Anatomia dla artystów. Przy modelowaniu zwracaj uwagę na kształty, np. żuchwę cały czas robisz w kształcie litery U, a powinna być bardziej jak V ;) A mózgoczaszka rozszerza się w kierunku tyłu głowy. Może dobrym ćwiczeniem będzie zrobienie kilku szkiców czaszki ołówkiem na papierze (bez względu na umiejętności). Pomoże Ci to w dostrzeżeniu kształtów.
Napisano 13 Sierpień 200816 l Autor Poprawiłem czaszkę jeśli chodzi o rozszerzalność w stronę tyłu. Tylko mam problem z poprawieniem żuchwy żeby była bardziej w kształcie litery "V" Myślałem żeby użyć FDD Box na żuchwie i przekształcić ale sam nie wiem czy to dobry pomysł. Ma ktoś lepszy?
Napisano 13 Sierpień 200816 l Tak, Soft Selection. Jakiś screenik z googla Edit: Prawie jak Achmed :D
Napisano 15 Sierpień 200816 l Autor A mógłbyś mi dac jakąś małą podpowiedź jak zrobić tą żuchwę za pomocą soft selection?
Napisano 16 Sierpień 200816 l Robilem czaszke z tych samych referek nie najlepiej mi to wyszlo potem dostalem to : http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=029980ff9d6e14a2 od Levusa latwiej sie poprawialo. Gdyby Cie to interesowalo to moja czaszka + szkielet robione sa w ramach obecnej bitwy. O ile dobrze widze na szczece brakuje ci lini od brody do zawiasu zuchwy ogolnie musial bys zwezyc czesc szczeki u nasady zebow i wyeksponowac kosci policzkowe. Pozdrawiam :) Edytowane 16 Sierpień 200816 l przez Xesenix
Napisano 16 Sierpień 200816 l Autor O ile dobrze widze na szczece brakuje ci lini od brody do zawiasu zuchwy ogolnie musial bys zwezyc czesc szczeki u nasady zebow Dzięki za podpowiedź. Mógłbyś mi pokazać na screenie dokładnie o które częśći szczęki ci chodzi?
Napisano 18 Sierpień 200816 l Z gory mowie ze ekspert ze mnie zaden pewnie mi w mojej czaszce sporo wypomna ale daje tez jej siatke moze sie przyda. Troche wiecej screenow z roznych etapow modelowania mojej masz tu: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=51445&page=3 pozatym jeszcze jeden przydatny link jesli chodzi o modelowanie szkieletow: http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=54097&highlight=SYSTEMS [od mafida] heh wlasnie zauwazylem ze nie masz polaczonego konca kosci policzkowej z czaszka uzyj bridge na koncowych poligonach i czterech z czaszki zielonym kolorem. Edytowane 18 Sierpień 200816 l przez Xesenix
Napisano 20 Sierpień 200816 l Autor Postanowiłem jednak że czaszka zostanie już taka jaka jest. Prosiłbym jeszcze o jakieś sugestie dotyczące tego jak zrobić zęby oraz tego jak użyć modyfikatora soft selection by szczęka była bardziej w kształcie litery V.
Napisano 20 Sierpień 200816 l zęby z boxa + kilka bevelów,a co do soft selection to po prostu kilikasz kilka verteksóe i przesówasz tak rzeby miała kształt litery V....
Napisano 20 Sierpień 200816 l Autor A czy te zęby pokazane na początkowych screenach nadaja się czy robić od nowa?
Napisano 20 Sierpień 200816 l Na pierwszych dwóch screenach, ze tak powiem...ch...widać To TY musisz stwierdzić czy sie nadają, robienie pod "publikę" to żal. Ale z mojego punktu widzenia, jezeli mają być to zęby jakiejś małpy (patrzęc na 3-ki) to mogą być....pytanie: Jakie jest zastosowanie końcowe? Pozdro
Napisano 20 Sierpień 200816 l JmTm00 oj z ta publika to troche przesadziles. Jak ma robic dla siebie to niech nie pokazuje na forum swoich prac bo po co? Ludzie beda krytykowac a on sobie powie ze nie dla was to robie tylko dla siebie? Wlasnie przewaznie jest tak ze jak tylko autorowi sie praca podoba a innym juz nie to znaczy ze jest slaba. Nie ma jak to obiektywizm a autokrytyka to troche za malo wiec warto wysluchac opinii innych.
Napisano 20 Sierpień 200816 l Temporal -> nie rozumiesz chyba...mi chodzi o to ze jezeli ktoś się pyta czy "tak okej a tak nie" to dla mnie nie ma w takim "twórcy" nic kreatywnego, bo sam nie ma własnego zdania. Jezeli jesteś pewien swoich założeń to ignorujesz czy ktoś Ci powie że "za mało spekulara" (bo każdy ma swoje zdanie wszak i trzeba to uszanować)... powinno się odzielić rzemiosło od kreatywnośći. Oczywiście autokrytyka to nic, i bardzo warto słuchać opini innych, ale słuchanie kogoś kto umie dobrze "odwzorować a nie stworzyć" to też mało. Grafa to nie tylko mega detal i mega szaderki. Tak ja to rozumiem :/ No offence! Pozdro EDIT: dobra nie o tym ten wątek... ...nadają się tylko zmień trójki bodajrze bo lekko "wampirowate" jak daleko bedzie kamera od postaci w finalnym produkcie? Pytam bo od tego w sumie zalezy poziom detalu tych zębów. Pozdro Edytowane 20 Sierpień 200816 l przez JmTm00
Napisano 21 Sierpień 200816 l Autor Moglibyście mi powiedzieć jak za pomocą soft selection poprawić tę szczękę? Wiem w założeniu jest tak: zaznaczyć vertexy i poprzesuwać tak by utworzyć coś na kształt litery V. W praktyce już niestety gorzej.
Napisano 22 Sierpień 200816 l Dlaczego gorzej? Zaznaczasz Soft Selection, zaznaczasz wierzchołek na żuchwie tak mniej więcej przy dolnej 5, ustawiasz parametry tak, żeby kolorki sięgały od końca żuchwy do czubka i przesuwasz ten wierzchołek do wewnątrz.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto