GRiPi Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 Gdzie-nie-gdzie daje sie slyszec o indirect/radiant/global lighting w grach, w real-time. czy to w materialach o directx 10, czy w demowkach nvidi(np: http://www.nzone.com/object/nzone_madmodmike_home.html), moje pytanie brzmi - czy to jest prawdziwe gi? nie fejkowane, udawane, prekalkulowane? jakas uboga, niskosamplowana, zblurowana wersja dla gpu? czy w przyszlosci mozemy sie spodziewac w grach efektow jak z qmc? szczerze sobie tego nie wyobrazam ;)
arev Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 Podobno DX10.1 ma jakieś GI. Czy prawdziwe, czy nie - co za różnica? Ważne by ładnie wyglądało w grach, a graficy mniej się męczyli przy wypalaniu tekstur. Z racji tego, że tylko karty ATI obsługują 10.1 to pewnie poczekamy co najmniej do 11 nim producenci zaczną z tego korzystać. A czy kiedyś będzie QMC w grach? Pewnie nawet MLT ;) Chaosgroup pokazywali nawet kiedyś GI w czasie rzeczywistym (nie mówię tu o Active Shade, tylko o filmiku nakręconym komórką, chyba na Siggraph ; ). Póki co sprzęt jest za słaby jeszcze, ale to wszystko tak pędzi, że chyba nie ma innej możliwości.
Kris_R Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 Efekty typu qmc to by się mijało z jakimkolwiek sensem... bo całe założenie gier polega na tym, aby się działo w real timie :) i tak jak powstały silniki dynamiki na potrzeby gier tak i powstają algorytmy GI na potrzeby gier.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się