Pchelek Napisano 7 Sierpień 2008 Napisano 7 Sierpień 2008 Hej Mam taka sprawe tak wyszlo ze musze cos wykonac w maxie dawno go nie uzywalem i nie umiem znalezc jednej opcji moze nawet jej tam nigdy nie bylo jednak mi sie wydaje ze robilem kiedys cos takiego :) hah nie wiem jak to sie w maxie nazywa wiec nie wiem jak to znalezc wiec postaram sie to wam wytumaczyc wykonalem sobie rysunek pomocniczy bo bez niego pewnie nawet nie zrozumiecie o co mi chodzi ;) dodam ze w flashu nazywa sie to maska a chodzi mi o cos takiego: http://img329.imageshack.us/img329/1908/23549714gz2.jpg 1. wiec mam tam sobie jakos skomplikowany ksztalt i chce zeby on sie "rysowal" 2. wiec rysuje sobie jakis obiekt obok ktory bedzie maska dla mojego ksztaltu 3. powiedzmy od 1 do 20 klatki obiekt rosnie tak ze na koncu zaslania caly moj ksztalt 4. i ta czesc ktora jest w danej klatce zaslonieta przez ten obiekt jest widoczna wiec jak ktos mnie zrozumial to bylbym wdzieczny za pomoc ;) pzdr
Levus Napisano 7 Sierpień 2008 Napisano 7 Sierpień 2008 Użyj materiału matte/shadow dla tej maski i zanimuj jego visibility (prawym na obiekt i properties). Właśnie sprawdziłem, działa. Jest jeden jinx, ustawiłem plynne przejscie dla visibility, czylui od klatki 1-20 maska powinna robic sie coraz bardziej przezroczysta, natomiast w pierwszej klatce jest 100% visibility, w drugiej jakies 99,9% i maska jest juz zupelnie niewidoczna. pzdr!
Pchelek Napisano 9 Sierpień 2008 Autor Napisano 9 Sierpień 2008 akurat to o czym pisales w moim przypadku i tak nie zadziala chyba mam inny pomysl jak to zrobic ;)
Levus Napisano 9 Sierpień 2008 Napisano 9 Sierpień 2008 to może napisz co konkretnie chcesz zrobić to coś poradzimy..
Pchelek Napisano 10 Sierpień 2008 Autor Napisano 10 Sierpień 2008 mam wymodelowany taki tunel chce puscic przez niego 3 "linie" kamare bedzie w stylu third-person perspective, one beda sie przeplatac miedzy soba a kamara idzie za nimi w glab tunelu. wiec ja bym to zrobil tak jak pisalem, wpierw bym wymodelowal cale linie potem tylko zrobil to jakos zeby sie rysowaly, ale skoro nie ma takiej opcji to moge sobie te linie boxami robic i poprostu zwiekszac im dlugosc miedzy klatkami efekt bedzie ten sam czas moze 2x dluzszy ale cos czuje ze sposob drugi nie jest najlepszym sposobem ale tez jedynym jaki znam ;)
Levus Napisano 10 Sierpień 2008 Napisano 10 Sierpień 2008 heh, o ile dobrze ich zrozumiałem to tu masz rozwiązanie problemu: http://area.autodesk.com/index.php/forums/viewthread/14989/ jakiś videotutek też tam znajdziesz. Musisz użyć lofta. Robisz linię oraz jej kształt, czyli np małe kółeczko. Klikasz w linię, wybierasz w menu create->geometry->compound objects i loft. Klikasz "get shape" i pobierasz kółeczko, wytłacza się. Następnie w menu modify dla twojego loftu animujesz parametr scale z rolety deformation (pamiętaj aby tam zaróweczka była włączona). Pomyślę nad tym jeszcze, wydaje mi się, że była dużo prostsza metoda na te spliny ale nie pamiętam w tej chwili.. pzdr!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się