Skocz do zawartości

spline -> editable poly (znika)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Mam dość duży problem, pewnie typowy dla początkującego. Jak próbuję jakiegoś przecinającego się splajna przekonwertować do poly (albo nadać modyfikator edit poly) to cały obiekt mi znika. Tu przykład takiego splajna:

splineot2.th.jpg

Jak przesunę tego vertexa tak żeby się nie przecinał to już normalnie mi się konwertuje.

 

Chodzi mi o to, że mam skomplikowanego wektora w .ai, który po imporcie do maksa też odpierdziela takie akcje jak ten splajn :) Może to wszystko załatwić w jakiś inny sposób? Ten wektor to ozdobny napis, który potrzebuję wybewelować.

Edytowane przez elbi
  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem czy na cos się przyda ala wypiętrzenie line można też zrobić za pomoca modyfikatora extrude ,a potem shell dla nadania grubości

ale to jest wypiętrzenie splina a nie powierzchni jaką tworzy

Napisano (edytowane)

niestety nic mi to nie da. Ale dzięki :)

Chodzi mi o ten napis "Marshall":

http://www.allegro.pl/item402777384_wzmacniacz_gitarowy_marshall_mg10cd_kurier_gratis.html

Myślałem że mam fajny pomysł jak go wykonać, a tu klops. I pomysły się skończyły. Pomożecie?

 

Edit:

Mam też coś takiego:

http://wtf2.myfonts.com/uploads/images/a9/a9d24ac9b96d83d5fad0e0332881bfcd.20426.jpeg

Mógłbym displacementem, ale ten napis się zwęża ku górze:

http://www.esc.nazwa.pl/pasja/images/marshallC_10cdl.jpg

 

...

hmm, właśnie, jak ja zrobię to zwężenie... :/

Edytowane przez elbi
Napisano

Ściągnij sobie .eps'a ( http://www.brandsoftheworld.com/search/60051710/32037.html ). Przerób go na plik .ai (adobe illustrator) i zaimportuj do max'a. Sprawdź, czy wszystkie krzywe są zamknięte (wystarczy nadać modyfikator extrude i jeśli wyjdą jakieś cuda, znaczy, że trzeba poszukać 'luźnych' vertex'ów). Jeśli już wszystko sprawdzisz, to pobaw się modyfikatorem Bevele (czy jakoś tak, nie pamiętam już;). Albo zwykłym extrude, przekonwertować do editable poly i się już wtedy tym pobawić;)

 

Pozdr

Napisano

Jeśli chodzi o sprawdzanie czy krzywe są zamknięte, to polecam w Illustratorze opcję

Filter->Stylize->Add Arrowheads... Szybko wyjdzie, czy mamy jakieś punkty nie połączone.

 

pozdrawiam

Napisano

Dzięki wielkie, tak właśnie planowałem zrobić, ale jak zobaczyłem że przecinające się splajny tak się kaszanią to byłem pewny że ten napis w wektorach też tak zrobi. A tu pięknie się wyekstrudował. Gorzej z bevelem, siatka jest tak zrypana, że wychodziły cuda jak próbowałem go zwęzić. Ale mniejsza z tym, będzie bez zwężenia ;)

Napisano

faithart, a jaką widzisz różnicę pomiędzy posłużeniem się czcionką, a pobraniem oryginalnego logo w krzywych? Mechanizm jest ten sam;)

 

Pozdr

 

Edit: elbi, na przyszłość, jeśli masz problem z przecinającymi się krzywymi/spline'ami itd. pamiętaj, że w miejscu przecięcia się powinien być wierzchołek/vertex.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności