streaker Napisano 11 Sierpień 2008 Napisano 11 Sierpień 2008 (edytowane) Myślę, że ten temat jest na tyle obszerny, że warto mu założyć własny wątek. No i zacznę ja: dlaczego nie mogę ustawiać takich opcji jak position, scale ? Mam Set Data wpięte do ICETree, w Set Data próbowałem self.position - ale wtedy nic się nie dzieje, a jak wpiszę self.kine.global.pos - pokazuje, że nieprawidłowy typ (czerwony nod). Dodam tylko, że z self.kine.global.pos można korzystać przy Get Data ...:::EDIT:::... No i znalazłem odpowiedź w helpie: Object Kinematics You can get the kinematic properties of objects, but you cannot set them in ICE trees. You can get either the local or the global kinematics. The data type depends on which part of the kinematic property is referenced Edytowane 11 Sierpień 2008 przez streaker
streaker Napisano 12 Sierpień 2008 Autor Napisano 12 Sierpień 2008 Dobra, to następne: dlaczego gdy wpiszę jakąś nową wartość (np. w emit from surface) to muszę od nowa puszczać timeline, żeby zobaczyć efekt ? W wszystkich video, które oglądałem wpisywali nowe wartości i puf... od razu uaktualniony viewport
piotrek Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 Może musisz mieć jakiś pstryczek włączony, który aktualizuje viewporty przy zmianie. Takie przeliczanie może pewnie czasami potrwać chwilę, gdy masz biliony particli w scenie. ;)
streaker Napisano 12 Sierpień 2008 Autor Napisano 12 Sierpień 2008 Jest, znalazłem :D Chyba z pięć razy przejrzałem opcje nim znalazłem: Preferencje -> Display -> Performance Options -> Sync Redraw to Display (v-sync) potem tylko restart i działa dokładnie tak jak chciałem :)
streaker Napisano 29 Sierpień 2008 Autor Napisano 29 Sierpień 2008 Naprawdę tak mało mamy userów XSI, że tak tutaj cicho ? ;) Moje pytanie - czy jest jakiś wygodny sposób, żeby wyświetlić liczbę wyemitowanych particli ? Zrobiłem sobie takie coś, ale chciałbym coś bardziej eleganckiego... Swoja droga nieco to dziwne :) Logika ICE'a opiera się na zasadzie weź punkt -> zmodyfikuj -> ustal na nowo (nie dotyczy particli) stąd brak możliwości ustawiania globalnej pozycji obiektu, czy tworzenia geometrii. Jak na razie :)
czarodziej3D Napisano 30 Sierpień 2008 Napisano 30 Sierpień 2008 Naprawdę tak mało mamy userów XSI, że tak tutaj cicho ? ;) ... mi po prostu brak czasu za dużo pracy czy jest jakiś wygodny sposób, żeby wyświetlić liczbę wyemitowanych particli ? Tak. Napisze Ci jak w końcu wrócę do domu :/
streaker Napisano 4 Wrzesień 2008 Autor Napisano 4 Wrzesień 2008 (edytowane) czarodzieju - zapomniałeś o mnie ;) ? A tutaj taka ciekawostka jaką dziś wyczytałem: Additionally, there is a hidden feature that allows ICE to write to kinematics. (At the moment you can only read them.) You've got to adjust an environment variable to get to it, thus opening yourself up to the possible instabilities caused by an unsupported feature. Jak tylko znajdę sposób jak tego dokonać - dopiszę w tym poście. Aha, cały artykuł tutaj: http://vfxworld.com/?atype=articles&id=3753 ...:::EDIT:::... No i znalazłem - można użyć SetData do ustalania pozycji, ale nie ma dodatkowych compoundów pokazanych w ICE Unleashed, cała zabawa sprowadza się do tego, że edutujemy setenv.bat (najprościej przez UserTools) i dopisujemy linijkę: set XSI_UNSUPPORTED_ICE_KINEMATICS=1 i działa. A stąd już wylko kilka minut do zbudowanie sobie np. banalnego a użytecznego compounda Limit Transform Więcej tutaj: http://community.softimage.com/showthread.php?t=1964 Edytowane 4 Wrzesień 2008 przez streaker
HuMfrey Napisano 4 Wrzesień 2008 Napisano 4 Wrzesień 2008 wyświetlenie liczby wyemitowanych particles: jednym z podmenu Point Clouda jest AttributeDisplay - można tam włączyć Show Values i ustawić NbPoints a zastosowanie ICE'a do kinematyki to faktycznie niesamowita sprawa...
czarodziej3D Napisano 4 Wrzesień 2008 Napisano 4 Wrzesień 2008 czarodzieju - zapomniałeś o mnie ;) ? ... NIE po prostu ostatnio ledwo mam czas na sen :/ ale powoli robi się troszkę luźniej to na pewno opisze.
streaker Napisano 25 Listopad 2008 Autor Napisano 25 Listopad 2008 Napisałem na SI|NET - napisze i tutaj :) Otóż mam sobie symulacje (RB), którą rozrzuciłem sobie po scenie obiekty (przez Instance Shape) i teraz chcę z tego zrobić zwykłego polymesha - żeby móc wygodnie przesuwać, obracać i usuwać niektóre kopie, dodać subdiva, może paru kopiom poprzesuwać vertexy itd. Jak to zrobić ? Próbowałem freezować - ale wtedy ciagle obiekt pozostaje pointcloudem, próbowałem plotować, ale to nie to, próbowałem eksportować do .obj, ale eksporter pluje, że nie ma nic do wyeksportowania... no i tutaj pomysły mi się skończyły...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się