Gość User190 Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Witajcie, mam problem optymalizacyjny ;) Czy da się w Combustion albo Afterze zrobić efekt volume light na scence z maxa >bez wyrenderowanego Reasumując - chodzi o wyrenderowanie klatek bez volume lighta (render na warstwach) i dodanie volume'a w postprodukcji. Tylko czy tak się da?
Master Kiełbaster Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 możesz go zrobić w maxie na teksturze tak jak w grach.
the_fgdf Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 (edytowane) Tworzenie takich efektów w postprodukcji to główny sposób dodawania volume lightów w scenach. potrzebujesz czarno bialego obrazka swiatła, renderu sceny i programu do kompozycji. Następnie na render nakładamy layer światła jako screen lub w zależności od aplikacji i zapotrzebowań to taki najprostszy przykład W ae jest volume i glow light który można dowolnie animować lub ztrackować W zaleźności od skomplikowania sceny trzeba zawczasu przygotować adekwatną liczbe layerów itp _BB Edytowane 13 Sierpień 2008 przez the_fgdf
Gość User190 Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 (edytowane) Ok, rozumiem zasadę, ale dalej nie bardzo wiem jak to powiązać ze sceną w maksie. Chciałbym, żeby z automatu AE (lub Combustion) czytał sobie położenie światła i automatycznie dodał do niego volume'a. Wydaje mi się, że gdybym miał czas to plugin wykorzystujący ZDeth byłby do napisania, ale czasu niestety nie mam, dlatego szukam gotowca. Minusem tego, co pokazałeś jest to, że światło nie jest pobierane bezpośrednio ze sceny (a u mnie niestety volume jest nałożony na ruchome światło, więc trzebaby to animaować w AE, a jednak wolałbym tego nie robić). Naprawdę nie ma automatu? Nawet płatnego? Master > niestety animowane światło zabija tą koncepcję :( PS> Za użyteczne odpowiedzi pod koniec dnia będą repy :D To tak na zachętę :) Edytowane 13 Sierpień 2008 przez User190
bartolomeo Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 a nie możesz z maxa wypuścić oddzielnie kanału Zdeptha? Ja w Maya wypuszczam sobie zawsze oddzielnie ten kanał i w Fusion dokładam sobie na podstawie tego kanału co mi się podoba. Szybciej i większa kontrola.
the_fgdf Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Nie chcesz chałupniczymi metodami to są różne np ScatterVL itp Ale tracking w AE jest i załatwia sprawe. Z doświadczenia moge jedynie powiedzieć , że dodawanie takich efektów w postwork'u to mimo wszystko najszybsze wyjście.
Gość User190 Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 bartolomeo> wypuszczam z-Deptha, ale jak do tego dodać volume lighta z maxowego światła? Jest w ogóle warstwa na której max potrafi sobie zapisać kształt spota i jego kierunek nie licząc wolume'a? Może jakiś tutek? the_fgdf> z tego co widzę ScatterVL to narzędzie do renderu w maxie, a ja chcę to w postprodukcji dodać. Renderowanie z volumem nie wchodzi w grę, bo to niemiłosiernie spowalnia.
bartolomeo Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 ah sorewicz, w takim razie nie zrozumiałem do końca pytania...
Master Kiełbaster Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Master > niestety animowane światło zabija tą koncepcję :( w jaki sposób animowane? intensywność pozycja ?
the_fgdf Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Tracking w sofcie do kompozycji radzi sobie z takimi rzeczami
Alibaba Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Tracking radzi sobie wylacznie z pozycja w dwuwymiarowej przestrzeni. Mysle ze nie w tym jest problem. Samo stworzenie stozka swiatla w programie do kompozycji jest proste. Ale jesli w tym stozku swiatla postawisz jakis obiekt (w twoim wypadku napis) i bedzie animowal pozycje i kat tego swiatla, to ksztalt tego stozka bedzie sie dynamicznie zmienial. Tego soft do kompozycji nie zrobi. Przynajmniej jesli mowimy o przestrzeni 3d. Natomiast jesli wyrenderujesz scene na passach, z usunietymi niepotrzebnymi obiektami, powinna sie wyrenderowac bardzo szybko. W kompozycji po prostu polaczysz tlo z wyrenderowanym passem.
sly Napisano 14 Sierpień 2008 Napisano 14 Sierpień 2008 wiem że pewnie za późno...:) [...]Ale jesli w tym stozku swiatla postawisz jakis obiekt (w twoim wypadku napis) i bedzie animowal pozycje i kat tego swiatla, to ksztalt tego stozka bedzie sie dynamicznie zmienial. Tego soft do kompozycji nie zrobi. [...] To soft do kompozycji zrobi...: polak potrafi nie jest to jednoznaczna odpowiedź oczywiście... przydałoby się wyrenderować z maxa te same ujęcia zawierające tylko po 2 punkty spota (na osi - jak najdalej od siebie) do Trackingu. technika z tego Tutka pozwala przysłaniać nasz "snopek" czymkolwiek...(wystarczy skopiować warstwę emitującą i ustawić w pozycji tego co przysłania - wada: płaska warstwa) no ale napis też można selektywnie wyrenderować jako ALFA tylko.. mozna by gadać, możliwaści jest wiele... aha, null'a można zamienić na warstwę 3d i symulować przemieszczanie w osi Z... i obrót... pozdrawiam.
Alibaba Napisano 14 Sierpień 2008 Napisano 14 Sierpień 2008 Ta metoda to nic nowego, i w zadnym wypadku nie symuluje zasloniecia snopu swiatla w przestrzeni 3d. Przede wszystkim w tej metodzie obiekt nie odksztalca stozka swiatla tylko co najwyzej go zaslania, a to nie zupelnie to samo. Mozesz uzyc zamiast emitera (w tym wypadku zamiast noise) ksztalt danego obiektu, ale bedzie ci ten ksztalt rozmywac na pelnej dlugosci stozka swiatla, a w rzeczywistosci nigdy tak nie jest. Pozatym w wypadku ruchu swiatla wzgledem obiektu zmienia sie tez punkt widzenia obiektu przez swiatlo, a tego nie da sie w ten sposob zasymulowac. Troche zawile wyszlo, ale mam nadzieje, ze wiesz o co mi chodzi.
Gość User190 Napisano 14 Sierpień 2008 Napisano 14 Sierpień 2008 Dzięki chłopaki.. niestety już trochę późno - musiałem zbić ustawienia i poszedł render bez FG, w połowie rozdziałki i z minimalnym samplingiem. Zaraz będą repy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się