babol23 Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 Witam Mam dwa pytania: 1. Modeluje budynek. Jak zrobić aby ściany nie były "płaskie". Chodzi mi o to, że w naturze nawet na prostych ścianach coś się dzieje ze względu na ich strukturę. 2. Próbowałem tego używając funkcji bump. Ale o ile na jednych ścianach to wygląda nawet dobrze (delikatna faktura) to na ścianie obok wyłaża takie "kluchy", nawet gdy bump jest ustawiony na 1. Czy może mi ktoś pomóc w kwesti realistycznych ścian czy tynków, przy czym chodzi mi nie tylko o zbliżenia, ale również bydynki widziane z dalszej odległości. Max 7, scanline, oświetlenie skylight
claude Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 Na twoje pytania ciężko odpowiedzieć. Po prostu trzeba dobrać odpowiednią mape bump (dobrze zrobioną), jej tiling i siłę. Jeśli chodzi o ściany to liczą też się inne parametry jak reflection, czy glossines. Ważne jest oświetlenie czy jest płąskie czy pod kątem. Żeby uzyskać naprawdę fotorealizm trzeba byłoby użyć lepszego rendera z GI np. Vray. Zakres tematu jest olbrzymi i wątpię aby ktoś dał ci prostą odpowiedz. Powodzenia
babol23 Posted August 14, 2008 Author Posted August 14, 2008 Ok rozumiem. A czy możesz mi odpowiedzieć na coś więcej na pytanie zawarte w pkt drugim. Czemu są tak drastyczne różnice wyglądzie tych ścian z bumpem. Przecież są tak samo ustawione, bo sa na jednym modelu, atym czasem jedne ściany są delikatnie zbumpowane(o taki efekt mi chodzi) a inne wyglądaja bardzo źle. Podobne problemy napotykam przy uzywaniu innych bumpów ( np. robiąc cegły lub chodniki).
mkeruj Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 Trzeba poczytac o mapowaniu. Max nie wie, jak chcesz żeby dane ściany wyglądały, tak więc znajdz sposób, aby przekazac mu tą wiedzę. UVW Map lub Unwrap UVW W ten sposób odpowiednio rozłożysz bump, tak żeby na wszystkich ścianach wyglądało to do ludzi.
JmTm00 Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 Sprawdz dobrze czy masz mapowanie wlasciwie zrobione, ale wydaje mi sie ze to moze byc wina tego skajlajta
babol23 Posted August 14, 2008 Author Posted August 14, 2008 (edited) Uvmap mam nałożone. Faktycznie po wywaleniu skylighta i oświetleniu omni pomogło. Generalnie aby uzyskać naturalne oświetlenie to używam skylighta i doświetlam co trzeba za ppomocą omni. Czy to zła technika? Edited August 14, 2008 by babol23
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now