Skocz do zawartości

Tynk - niejednolita tekstura


babol23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam dwa pytania:

1. Modeluje budynek. Jak zrobić aby ściany nie były "płaskie". Chodzi mi o to, że w naturze nawet na prostych ścianach coś się dzieje ze względu na ich strukturę.

2. Próbowałem tego używając funkcji bump. Ale o ile na jednych ścianach to wygląda nawet dobrze (delikatna faktura) to na ścianie obok wyłaża takie "kluchy", nawet gdy bump jest ustawiony na 1.

 

Czy może mi ktoś pomóc w kwesti realistycznych ścian czy tynków, przy czym chodzi mi nie tylko o zbliżenia, ale również bydynki widziane z dalszej odległości.

 

Max 7, scanline, oświetlenie skylight

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Na twoje pytania ciężko odpowiedzieć. Po prostu trzeba dobrać odpowiednią mape bump (dobrze zrobioną), jej tiling i siłę. Jeśli chodzi o ściany to liczą też się inne parametry jak reflection, czy glossines. Ważne jest oświetlenie czy jest płąskie czy pod kątem. Żeby uzyskać naprawdę fotorealizm trzeba byłoby użyć lepszego rendera z GI np. Vray. Zakres tematu jest olbrzymi i wątpię aby ktoś dał ci prostą odpowiedz.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem. A czy możesz mi odpowiedzieć na coś więcej na pytanie zawarte w pkt drugim. Czemu są tak drastyczne różnice wyglądzie tych ścian z bumpem. Przecież są tak samo ustawione, bo sa na jednym modelu, atym czasem jedne ściany są delikatnie zbumpowane(o taki efekt mi chodzi) a inne wyglądaja bardzo źle. Podobne problemy napotykam przy uzywaniu innych bumpów ( np. robiąc cegły lub chodniki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba poczytac o mapowaniu.

Max nie wie, jak chcesz żeby dane ściany wyglądały, tak więc znajdz sposób, aby przekazac mu tą wiedzę.

UVW Map lub

Unwrap UVW

 

W ten sposób odpowiednio rozłożysz bump, tak żeby na wszystkich ścianach wyglądało to do ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uvmap mam nałożone. Faktycznie po wywaleniu skylighta i oświetleniu omni pomogło.

Generalnie aby uzyskać naturalne oświetlenie to używam skylighta i doświetlam co trzeba za ppomocą omni. Czy to zła technika?

Edytowane przez babol23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności