Napisano 14 Sierpień 200816 l Witam Mam dwa pytania: 1. Modeluje budynek. Jak zrobić aby ściany nie były "płaskie". Chodzi mi o to, że w naturze nawet na prostych ścianach coś się dzieje ze względu na ich strukturę. 2. Próbowałem tego używając funkcji bump. Ale o ile na jednych ścianach to wygląda nawet dobrze (delikatna faktura) to na ścianie obok wyłaża takie "kluchy", nawet gdy bump jest ustawiony na 1. Czy może mi ktoś pomóc w kwesti realistycznych ścian czy tynków, przy czym chodzi mi nie tylko o zbliżenia, ale również bydynki widziane z dalszej odległości. Max 7, scanline, oświetlenie skylight
Napisano 14 Sierpień 200816 l Na twoje pytania ciężko odpowiedzieć. Po prostu trzeba dobrać odpowiednią mape bump (dobrze zrobioną), jej tiling i siłę. Jeśli chodzi o ściany to liczą też się inne parametry jak reflection, czy glossines. Ważne jest oświetlenie czy jest płąskie czy pod kątem. Żeby uzyskać naprawdę fotorealizm trzeba byłoby użyć lepszego rendera z GI np. Vray. Zakres tematu jest olbrzymi i wątpię aby ktoś dał ci prostą odpowiedz. Powodzenia
Napisano 14 Sierpień 200816 l Autor Ok rozumiem. A czy możesz mi odpowiedzieć na coś więcej na pytanie zawarte w pkt drugim. Czemu są tak drastyczne różnice wyglądzie tych ścian z bumpem. Przecież są tak samo ustawione, bo sa na jednym modelu, atym czasem jedne ściany są delikatnie zbumpowane(o taki efekt mi chodzi) a inne wyglądaja bardzo źle. Podobne problemy napotykam przy uzywaniu innych bumpów ( np. robiąc cegły lub chodniki).
Napisano 14 Sierpień 200816 l Trzeba poczytac o mapowaniu. Max nie wie, jak chcesz żeby dane ściany wyglądały, tak więc znajdz sposób, aby przekazac mu tą wiedzę. UVW Map lub Unwrap UVW W ten sposób odpowiednio rozłożysz bump, tak żeby na wszystkich ścianach wyglądało to do ludzi.
Napisano 14 Sierpień 200816 l Sprawdz dobrze czy masz mapowanie wlasciwie zrobione, ale wydaje mi sie ze to moze byc wina tego skajlajta
Napisano 14 Sierpień 200816 l Autor Uvmap mam nałożone. Faktycznie po wywaleniu skylighta i oświetleniu omni pomogło. Generalnie aby uzyskać naturalne oświetlenie to używam skylighta i doświetlam co trzeba za ppomocą omni. Czy to zła technika? Edytowane 14 Sierpień 200816 l przez babol23
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto