kajtom Napisano 15 Sierpień 2008 Napisano 15 Sierpień 2008 Witam! Chcę wymodelować kraty rolowane widoczne tutaj (dolna część): Kształt jednego segmentu już mam ale w środkowej części znajduje się pas dziur średnicy ok. 3 mm. Mam już coś takiego i chciałbym zrobić te dziury na środku ale za cholere nie moge dojść jak to zrobić. Jakieś sugestie? Próbowałem już opacity map ale nie wiem jak to ustawić aby mapa dotyczyła jedynie środkowych trzech face-ów panelu.
zgred Napisano 15 Sierpień 2008 Napisano 15 Sierpień 2008 zrob sobie cylindry tam gdzie maja byc dziury i uzyl booleana, chyba ze chcesz za pomoca opacity to zaznacz srodkowe polygony i naloz material
Bacry Napisano 15 Sierpień 2008 Napisano 15 Sierpień 2008 po pierwsze zrób jedną dziurę a potem kopiuje element z jedną dziurą i łącz w całość (lub przez symetry) dziurę zwykle robię tak, że musisz sobie zrobić dwie krawędzie które wyznaczą środek otworu a potem chemfera i jeszcze możesz poprawić na powstałych vertexach jeszcze raz chemfera no i pousuwać niepotrzebne vertexy. możesz też zrobić chemfera na środkowym vertexie ale nie na krawędziach prostopadłych tylko dorób krawędzie przekątnych (ważne pod kątem 45 stopni) wtedy po chemferze będziesz miał otwór z ośmiokąta (czyli na małą dziurkę wystarczy) p.s. nie używaj booleana
kajtom Napisano 15 Sierpień 2008 Autor Napisano 15 Sierpień 2008 Ok, rozumiem Wasze rozumowanie, ale czy przy takiej metodzie mój komp wogóle podoła zadaniu?? Tak orientacyjnie - na cm kwadratowym znajduje się ok 8 dziur. 6x240x8=11520 dziur na jednym tylko elemencie!! Na całą roletę wyszłoby mi ok 253440 dziur... A niestety cała scena nie jest na tyle mała żebym mógł pozwolić sobie na taką rozrzutność. zgred88 Robiłem tak jak powiedziałeś ale kiedy nakładam opacity jedynie na środkowe poligony to pozostała część elementu też staje się dziurawa tylko źle zmapowana (dziury robią się ogromne, porozciągane).
Touch Napisano 15 Sierpień 2008 Napisano 15 Sierpień 2008 Ale najpierw wypadałoby obiekt zmapować;) I ustalić odpowiednie ID dla poszczególnych polygonów. Później wykorzystać materiał Multi-Sub-Object.
Tomala Napisano 15 Sierpień 2008 Napisano 15 Sierpień 2008 Pewnie robiłeś to z modyfikatorem shell wiec zmapuj zanim włączysz shell to będziesz miał dwie strony blachy na sobie. Element jest bardzo prosty do zmapowania wystarczy tylko użyć relax by face angles: amount 1, iteration 100-200 i masz idealnie rozłożone. Niestety stsosowanie opacity na płaskich elementach posiadających jednak jakąś grubość daje efekt pustki miedzy dwoma ściankami elementu(pewnie wiesz o co chodzi). Nie wiem na ile realistyczna ma być ta krata i jak ma być pokazana ale możesz zrobić ją po prostu płaską i wtedy opacity przejdzie. Jak nie to musisz się pobawić w displacement który nałożysz na płaski model i uzyskasz jego grubość oczywiście wszystko w połączeniu z opacity. Jak nie to boxy pro boolean i jedziesz. Pozdro. 1
Touch Napisano 15 Sierpień 2008 Napisano 15 Sierpień 2008 Albo zastanów się po prostu, czy te dziury w ogóle będzie widać, skoro mają zaledwie 3mm średnicy. Ja na zdjęciu ich nie widzę. Przemyśl, czy warto męczyć się z czymś i tracić na to czas, jeśli nie będzie tego w ogóle widać;) Pozdr
Bacry Napisano 15 Sierpień 2008 Napisano 15 Sierpień 2008 jak nie widać różnicy to po co przepłacać ;)
kajtom Napisano 15 Sierpień 2008 Autor Napisano 15 Sierpień 2008 Tomala faktycznie poddał mi dwa dobre pomysły. Dziury być muszą bo w momencie kiedy witryna/sklep będzie podświetlony od środka to muszę uzyskać efekt padania światła przez nie. Ale faktycznie chyba mogę zostawić element płaski, w końcu i tak zbliżeń na to nie będę robił. Ewentualnie displace żeby nadać im grubość ale to w ostateczności. Dzięki za porady! Wrzucę efekt końcowy ;)
Touch Napisano 16 Sierpień 2008 Napisano 16 Sierpień 2008 Tylko po co zostawiać zapalone światło skoro sklep zamknięty i 'zaroletowany'?;P Czekamy na scenę;)
kajtom Napisano 16 Sierpień 2008 Autor Napisano 16 Sierpień 2008 Przeważnie światło świeci się nawet w nocy. Jeżeli dany sklep zamykany jest wcześniej od innych, dobrze to wygląda ;) Poza tym, rolety wydają się wtedy dużo lżejsze ;) @ work
Rekomendowane odpowiedzi