Skocz do zawartości

Dziury w rolecie


kajtom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chcę wymodelować kraty rolowane widoczne tutaj (dolna część): r2swg_tom_int.jpg

 

Kształt jednego segmentu już mam ale w środkowej części znajduje się pas dziur średnicy ok. 3 mm.

roletaio8.jpg

Mam już coś takiego i chciałbym zrobić te dziury na środku ale za cholere nie moge dojść jak to zrobić. Jakieś sugestie? Próbowałem już opacity map ale nie wiem jak to ustawić aby mapa dotyczyła jedynie środkowych trzech face-ów panelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

po pierwsze zrób jedną dziurę a potem kopiuje element z jedną dziurą i łącz w całość (lub przez symetry) dziurę zwykle robię tak, że musisz sobie zrobić dwie krawędzie które wyznaczą środek otworu a potem chemfera i jeszcze możesz poprawić na powstałych vertexach jeszcze raz chemfera no i pousuwać niepotrzebne vertexy. możesz też zrobić chemfera na środkowym vertexie ale nie na krawędziach prostopadłych tylko dorób krawędzie przekątnych (ważne pod kątem 45 stopni) wtedy po chemferze będziesz miał otwór z ośmiokąta (czyli na małą dziurkę wystarczy)

p.s. nie używaj booleana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem Wasze rozumowanie, ale czy przy takiej metodzie mój komp wogóle podoła zadaniu?? Tak orientacyjnie - na cm kwadratowym znajduje się ok 8 dziur. 6x240x8=11520 dziur na jednym tylko elemencie!! Na całą roletę wyszłoby mi ok 253440 dziur... A niestety cała scena nie jest na tyle mała żebym mógł pozwolić sobie na taką rozrzutność.

 

zgred88

Robiłem tak jak powiedziałeś ale kiedy nakładam opacity jedynie na środkowe poligony to pozostała część elementu też staje się dziurawa tylko źle zmapowana (dziury robią się ogromne, porozciągane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie robiłeś to z modyfikatorem shell wiec zmapuj zanim włączysz shell to będziesz miał dwie strony blachy na sobie. Element jest bardzo prosty do zmapowania wystarczy tylko użyć relax by face angles: amount 1, iteration 100-200 i masz idealnie rozłożone.

Niestety stsosowanie opacity na płaskich elementach posiadających jednak jakąś grubość daje efekt pustki miedzy dwoma ściankami elementu(pewnie wiesz o co chodzi).

Nie wiem na ile realistyczna ma być ta krata i jak ma być pokazana ale możesz zrobić ją po prostu płaską i wtedy opacity przejdzie. Jak nie to musisz się pobawić w displacement który nałożysz na płaski model i uzyskasz jego grubość oczywiście wszystko w połączeniu z opacity. Jak nie to boxy pro boolean i jedziesz. Pozdro.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo zastanów się po prostu, czy te dziury w ogóle będzie widać, skoro mają zaledwie 3mm średnicy. Ja na zdjęciu ich nie widzę. Przemyśl, czy warto męczyć się z czymś i tracić na to czas, jeśli nie będzie tego w ogóle widać;)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomala faktycznie poddał mi dwa dobre pomysły. Dziury być muszą bo w momencie kiedy witryna/sklep będzie podświetlony od środka to muszę uzyskać efekt padania światła przez nie. Ale faktycznie chyba mogę zostawić element płaski, w końcu i tak zbliżeń na to nie będę robił. Ewentualnie displace żeby nadać im grubość ale to w ostateczności.

Dzięki za porady! Wrzucę efekt końcowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności