marc_in Napisano 22 Sierpień 2008 Napisano 22 Sierpień 2008 Witam :] Bez zbednych ogródkow :D napisze odrazu o co mi chodzi. Za chiny niemoge uzyskac w miare realistycznego polprzezroczystego (szklo) pomaranczowgo cubea na szarym tle ,probowalem juz kilkanascie gotowych materialow vraya dla vraya i nic ,za kazdym razem wychodza albo jakies dziwne zalamania ,dziwne odbicia ,probowalem juz tez setek ustawien. Cos zle robie albo po prostu mam beznadziejne materialy ,sam juz nie wiem ... http://picasaweb.google.com/Gourhard/Grafika/photo#5237343316874656898 Zaznaczam jeszcze ze to nie jest do konca cube ,ma sciete boki/rogi co tez pewnie wplywa na render
mirach Napisano 22 Sierpień 2008 Napisano 22 Sierpień 2008 To jest ten cube ktory ci wyszedl? Nie wiem jak ci sie to udalo, ale wyglada jakby on nawet mial siatke popsuta. Material za to wyglada na "wrzucilem pomaranczowy do diffuse". No i co najwazniejsze, czy ten cube ma co odbijac/zalamywac?
hcpiter Napisano 22 Sierpień 2008 Napisano 22 Sierpień 2008 na takim tle to raczej zaduzo nie powalczysz z realistycznym szklem, mozesz dac jakis tam reflect i refract ale to i tak na nic bo nie bedzie zadnych odbic, a i popracuj nad tym swiatlem bo w studiu mozna by bylo cos fajnego uzyskac ale nie na tym co pokazales. Fajny box poka siatke ;)
marc_in Napisano 22 Sierpień 2008 Autor Napisano 22 Sierpień 2008 hahahha Mirach nie to nie jest najlepszy efekt wielu godzin pracy :D tylko pokazanie samego ksztaltu :D najlepszy efekt niestety mam pare kilometrow stad(pracy) w domu :P HCpiter nie ma czego pokazywac :D:D:D:D:D ,nie jest porozwalana :P 4 facey :] chce zeby on po prostu wygladal na szklany ,tych samych materialow co teraz uzywalem na torus knocie dla sprawdzenia i wszystko bylo ok a na cubie jakies krzaki wychodza. Jakies przeswietlenia w blizej nie okreslonych miejscach....
mirach Napisano 22 Sierpień 2008 Napisano 22 Sierpień 2008 wiesz, box tak ladnie sie nie zagina jak ten tourus, ciezko na idealnie gladkiej powiezchni uzyskac ladne odbicia. Co do krzakow, sprawdz czy box nie lezy idealnie na podlozu. Jesli tak to rusz go troszke w dol, vray nie lubi jak 2 facey sa dokladnie w tym samym miejscu.
marc_in Napisano 22 Sierpień 2008 Autor Napisano 22 Sierpień 2008 jjjezzzzzzzzzzuuuuuuuuuu Mirach ,zerknalem w Twoje portfolio , to Twoj jest ten robot ktorego szukalem w wiekszej wersji na tapete i nie moglem znalezc :D Respect wracajac do cube ,nie stoi na niczym :] wisi w powietrzu
marc_in Napisano 22 Sierpień 2008 Autor Napisano 22 Sierpień 2008 oto co sie stalo gdy postawilem go na szarej powierzchni z jakims szklem vrayowym http://picasaweb.google.com/Gourhard/Grafika/photo#5237353218569801730
mirach Napisano 22 Sierpień 2008 Napisano 22 Sierpień 2008 No tak to bedzie wygladac, albo zrobisz w geometri delikatne nierownosci, albo bedziesz w zasadzie mial zestaw luster w scenie. Podobnie ze studiem, przydalo by sie je poustawiac zeby bylo co ladnie odbijac. Dzieki za tostera :) Ostatnio moglem go wreszcie wyrenderowac w duzej rozdzialce, moze czas wrzucic gdzies jako tapete :)
marc_in Napisano 22 Sierpień 2008 Autor Napisano 22 Sierpień 2008 ale to jest jakas mega tragedia :P co sie stalo na gorze tego cubea i czemu ,jest jednolity O_o podczas gdy ma ta sama teksture
mirach Napisano 22 Sierpień 2008 Napisano 22 Sierpień 2008 Eh, sluchaj, przejdz sie na miasto, czasem w sklepach maja wlasnie takie szklane idealne kwadraty, i przyjzyj im sie. Tak to wlasnie wyglada. Pewnie wydaje ci sie jednolity na gorze bo idealnie odbija/zalamuje podloze czy inny kawalek otoczenia. Powtarzam, jak chcesz miec cos innego niz zbior luster, to nie moze byc obiekt skladajacy sie z 6 idealnych plaskich powierzchni.
marc_in Napisano 22 Sierpień 2008 Autor Napisano 22 Sierpień 2008 chyba zaczynam kumac o co Ci chodzi (w koncu) :D jest w tym sporo prawdy ale chyba nie do konca (to ze tak wyglada) nie tak idealnie ,to znaczy ze co jedynie tekstura jestem w stanie to zrobic ? (swoja droga tez byloby to chyba ekstremalnie trudne) musi byc sposob....
mirach Napisano 22 Sierpień 2008 Napisano 22 Sierpień 2008 A mozesz chociaz pokazac zdiecie efektu ktory chcesz uzyskac? A co do sposoby, zrob duzo segmentow w tym boxie, nadal baaaardzo leciutki noise, tak zeby sie minimalnie scianki ruszyly, wtedy bedzie nierowno zalamywal. Bo ja wciaz bede przy swoim, wstawiasz plaskie plane'y = masz plaskie idealne odbicie.
Temporal Napisano 22 Sierpień 2008 Napisano 22 Sierpień 2008 a jak wiem w realu nie ma idealnie plaskich powierzchni nawet jesli golym okiem wydaje sie ze sa to po dokladniejszym przyjrzeniu widac nierownosci... wsumie nie ma co cackac sie w nierowna geometrie wystarczy do slotu bump wrzuci noisa i po sprawie efekt napewno bedzie inny
marc_in Napisano 23 Sierpień 2008 Autor Napisano 23 Sierpień 2008 cos takiego ale inny cien i ksztalt :P http://eoq.pl/cube2.jpg
marc_in Napisano 24 Sierpień 2008 Autor Napisano 24 Sierpień 2008 bumpuje sobie watek :] obecnie mam cos takiego http://picasaweb.google.com/Gourhard/Grafika/photo#5238056088543465458 i teraz pytam jak pozbyc sie tej czarnej kreski (odbicia) material od vraya ,innym sposobem niz photoshop :D
Temporal Napisano 24 Sierpień 2008 Napisano 24 Sierpień 2008 hmmm moze daj jakies otoczenie? jakas hdrke w envirroment no i tez nie wiem czy nie masz za malo raysow na przenikanie przez materialy choc jesli bedziesz mial otoczenie czarne i zadnych odbic dla materialu to zawsze beda ci sie jakies czarne rzeczy na modelu odbijac chyba logiczne nie?:P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się